Terkini

Mahfuz ponteng Kongres Rakyat, bukan ponteng Parlimen.

Mahfuz Omar ponteng Kongres Rakyat bukan ponteng sidang parlimen pun.Beliau ada urusan di kawasan Pokok Sena.


YB DATO' MAHFUZ OMAR, HENTIKAN KENYATAAN KELIRU.

Saya harap YB Dato' Mahfuz Omar membantu memperkukuhkan parti seperti pengorbanan yg dibuat oleh akar umbi PAS seluruh negara yg berusaha keras sekarang sehingga mencatat keahlian baru PAS antara 9,000 ke 10,000 setiap bulan.

Di Kongres Rakyat semalam, Mantan Menteri Kabinet, Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir, antara yg paling lama pernah menjadi menteri, menyebut dengan lantang dan jelas, politik di Malaysia ini tunjangnya orang orang Islam khususnya melayu yg menjadi majoriti rakyat. Parti parti lain ada pemimpin, tapi tiada dokongan massa, iaitulah akar umbi rakyat.

Yang ada kekuatan ini hanyalah UMNO dan PAS. Katanya UMNO telah rosak dan wajib ditolak. 

Kalau nak cakap dan bincang kerjasamapun, UMNO kena yakinkan rakyat dulu yg dia dah bertaubat. Ujar Tan Sri dalam ucapannya di pentas Kongres Rakyat yg dihadiri kira kita 10 ribu peserta dari seluruh negara termasuk perwakilan Sabah dan Sarawak.

Tan Sri Kadir melaungkan dengan jelas, sekarang, PAS tunjang politik Malaysia. Mahu bentuk kerajaan, mesti ada parti tunjang!

Saya harap ada yg dapat buat keratan video ucapan ini kerana ia banyak manfaat dan menginsafkan datang dari orang lama politik.

Kalau Tan Sri Kadir boleh berucap begini, sebagai orang lama dalam PAS yg banyak berjasa, Dato Mahfuz selayaknya memperkukuhkan lagi dengan kenyataan kenyataan positif yg membantu momentum yg sedang terbina dalam PAS sekarang.

Di Kongres Rakyat semalam, Sdra Tian Chua, Naib Presiden PKR pun boleh hadir. Malah Hj Mustafa Kamil, juga pimpinan tertinggi PKR, bertugas sepanjang hari sebagai Speaker Kongres Rakyat.

Tan Sri, Dato' Seri, Dato' dan orang kenamaan boleh hadir untuk bersama rakyat 

Akar umbi kecewa kelibat YB Dato' Mahfuz tak kelihatan.

Lebih terluka lagi, di saat kita bersyukur, gelombang kemasukan ke dalam PAS sedang berlaku termasuk 6,000 orang ahli baru di Selangor dalam tempoh 3 minggu di PIHAK 13.0 Banting semalam dan begitu juga dari kalangan warga Felda di Cerul dan Jerangau di Terengganu, Dato Mahfuz pula terus mengeluarkan kenyataan kenyataan bernada keliru.

Sayang sungguh!

Akar umbi masih hormat dan sayang pada YB Dato' Mahfuz Omar.

Kembalikan Singa PAS yg kami kenali dulu. Kami akan terus dokong YB.

Tapi jika YB terus keliru, PAS akan terus ke hadapan, tak menoleh ke belakang lagi.

HJ. AHMAD AMZAD HASHIM
Pengarah
Jabatan Penerangan PAS Pusat
13hb. September 2015

0 Response to "Mahfuz ponteng Kongres Rakyat, bukan ponteng Parlimen."

Post a Comment