Terkini

DAP juga guna logo Keadilan lawan UMNO/BN.

  ‪ DAP yang berjiwa besar.Sanggup ketepi logo parti sendiri untuk bersama rakyat .Kini PPBM dibatal sementara.Langkah PH seterusnya bersedia mengantikan UMNO/BN sebagai kerajaan.

http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/pertama-kali-tak-guna-logo-roket-1.818588#.
 

NASIONAL

Pertama kali tak guna logo roket

JANATUL FIRDAUS YAACOB

5 APRIL 2018


Guan Eng ketika sidang media, hari ini.

A- A+ (Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR – Buat pertama kalinya DAP tidak akan menggunakan logo ikonik roket pada PRU14, sebaliknya menggunakan satu logo bersama Pakatan Harapan (Harapan).

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyatakan keputusan untuk tidak menggunakan logo roket dalam pertempuran pilihan raya bukanlah satu keputusan mudah untuk DAP, tetapi inilah pengorbanan.

“Harapan telah bermesyuarat dan putuskan untuk guna satu logo bersama untuk menghadapi PRU14 kali ini.

“Pertama kali tak guna logo roket, bukanlah satu keputusan mudah untuk dicapai tapi DAP bersetuju untuk guna loga bersama yang akan diumumkan oleh Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad esok di Johor,” katanya ketika sidang media di lobi Parlimen, hari ini.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang itu turut mengakui bahawa tanpa penggunaan logo roket akan memberi impak kepada pilihan pengundi.

“Akan ada impak, memang tak boleh nafikan kesan itu. Tapi ini keputusan berat yang DAP ambil untuk buktikan kesungguhan Pakatan Harapan untuk bersatu hati menumbangkan BN.

“Kita tak ada pilihan lain untuk rampas Putrajaya, jadi penting untuk kita guna satu logo sahaja,” katanya.

Menurutnya, selaku Setiausaha Agung DAP bukan satu keputusan mudah untuk pertama kalinya masuk medan pilihan raya tanpa guna logo roket.

“Bukan sesuatu yang mudah untuk diterima tapi demi capai satu matlamat tundukkan BN adalah penting untuk buktikan kepada rakyat di Semenanjung Malaysia kita sebagai satu pasukan yang akan mengangkat Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Datuk Seri Wan Azizah sebagai Timbalan Perdana Menteri.

“Penggunaan satu logo bersama ini jelas supaya tidak ada sebarang kesangsian dan keraguan,” katanya.

Guan Eng menegaskan, ini juga membuktikan bahawa DAP tidak pernah menuntut jawatan Perdana Menteri seperti yang didakwa.

“Kita dah tegaskan tidak pernah tuntut jawatan Perdana Menteri, calon bersama kita ialah Tun Mahathir. Tak pernah pula DAP namakan calon Perdana Menteri.

“Kalau penggunaan logo bersama itu dapat membantu menepis dakwaan itu, baiklah. Kita cuma nak rakyat lihat DAP serius untuk sama-sama sempurnakan matlamat menggantikan BN,” tegas Guan Eng.

Beliau bagaimanapun memaklumkan logo roket akan tetap digunakan di Sabah dan Sarawak.

0 Response to "DAP juga guna logo Keadilan lawan UMNO/BN."

Post a Comment