Terkini

Lagi cerita orang UMNO kena tipu,YB UMNO tak tolong





Kisah Abang Mohd Akhir seorang OKU pendengaran menerokai tanah seluas 0.75 hektar ditepi jalan keKuala Trong masih berterusan.

Beliau telah mengusahakan tanah tersebut sejak 1998 ditanam pisang ,sayur dan pokok buah buahan.Hasil dari tanah tersebut hampir menjadi pendapatan utama menanggung keluarga beliau.Di samping itu , isteri beliau membuka warung minuman berdekatan Masjid Pekan Trong.

Menurut apa yang dikatakan oleh Mohd Akhir bin Shafii melalui anak dan isterinya,pada tahun 2002 beliau telah ke PDT Taiping dan dimaklumkan bahawa tiada sebarang permohonan keatas tanah itu .Lantas beliau me majukan permohonan,tarikh sebenar beliau tidak dapat meingatinnya dan sekali lagi dalam tahun 2007 beliau ke PDT untuk mengetahui perkembangan permohonan beliau . Dimana beliau terkejut dengan makluman pegawai tiada sebarang permohonan keatas tanah itu ,beliau terus membeli plan dan sekali lagi pada tahun 2007 Mei beliau mengemukakan permohonan sekali lagi dimana (ada salinan dokumen ).

Beliau yang yakin sebagai Ahli UMNO permohonan akan dilayan turut juga mendapatkan surat sokongan dari ADUN BN Datuk Rosli pada tahun 2009 .

Difahamkan berlaku satu kejadian seorang pegawai dari PDT bersama seorang lagi yang dikenali anak beliau sebagai Polis dan seorang lagi yang tidak dikenali datang ke gerai isteri beliau, ingin berbincang mengenai tanah tersebut pada hari Ahad 27 Mac 2011.

*Pegawai PDT itu memberitahu isteri beliau tiada sebarang permohonan keatas tanah itu sehingga 2003 oleh sesiapa pun,mendengar itu isteri beliau bersama anaknya terus ke PDT pada 29 Mac 2011.

Setelah berbincang di Pejabat PDT mereka diberitahu permohonan ditolak oleh pegawai atasan bernama Encik Harun dengan tidak memberi alasan.

Akhir sekali ,datang lagi 2 orang bersama pegawai PDT yang sama pada Mac lalu menawarkan RM5ribu kepada Mohd akhir sebagai penyelesaian isu tanah tersebut..

HAK MILIK SEMENTARA TELAH PUN DIKELUARKAN ATAS NAMA Mohd Asri yang beralamat diTaman semarak Pokok Asam.Taiping.pada 25 ogos 2011.

1 Response to "Lagi cerita orang UMNO kena tipu,YB UMNO tak tolong "

  1. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap memilih jadi bodoh?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

    Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

    Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

    ~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

    Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

    Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

    ReplyDelete