Terkini

Ketua Pembangkang panggil sidang meja bulat, AMANAH mesti pergi.

KENYATAAN MEDIA

PARTI AMANAH NEGARA ALU-ALUKAN SIDANG MEJA BULAT PEMBENTUKAN PAKATAN BAHARU

www.amanahnegara.org

1. Ketika menyampaikan Pidato Presiden pada Majlis Pelancaran Perdana Parti Amanah Negara (AMANAH) di Shah Alam, kelmarin, saya telah menegaskan betapa keperluan pakatan baharu perlu diwujudkan dengan segera.

2. Di Malaysia, apabila kita memilih cara demokrasi dan pilihan raya untuk memperoleh kuasa atau menambah kekuatan di Dewan Undangan Negeri atau Parlimen, maka tidak ada jalan lain melainkan mengadakan pakatan politik dengan parti-parti lain.

3. Untuk berhadapan dengan Barisan Nasional (BN), parti-parti politik yang lain tidak boleh bersendirian, kerana BN menguasai sepenuhnya jentera kerajaan, media dan sebagainya. Hanya kesatuan rakyat melalui pakatan parti-parti politik sahaja jalan terbaik untuk membuat perubahan, seperti yang pernah dicapai Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu.

4. Oleh itu, jemputan daripada Ketua Pembangkang Parlimen dan juga Presiden Parti Kedilan Rakyat, Datuk Sri Dr Wan Azizah Ismail untuk diadakan sidang meja bulat membincangkan pembentukan pakatan baharu amat dialu-alukan.

5. Kami daripada Parti Amanah Negara (AMANAH) memberi komitmen penuh untuk hadir dan akan memberi pandangan-pandangan ke arah pembentukan pakatan baharu itu.

HJ MOHAMAD BIN SABU
Presiden
Parti Amanah Negara
18 September 2015

1 Response to "Ketua Pembangkang panggil sidang meja bulat, AMANAH mesti pergi."

  1. Silakan "Amanah" pintu dibuka untukmu. Kami Anonymous tidak berparti, kami digelar pengundi tak berparti/atas pagar, suara kami senyap, ngauman kami menggerunkan , jangan pandang enteng pada kami, silakan "Amanah" kecuali PAS kerana kamu adalah tetamu kami membawa suara kami.

    ReplyDelete