Terkini

Tahniah 3 daripada 20 orang terkaya orang Melayu.

Hampir 54 tahun Malaysia merdeka. Zaman UMNO jadi ketua kerajaan ,UMNO berjaya menkayakan tiga orang. Dalam kiraan matematik , 3 orang Melayu terkaya di Malaysia.

mokhzani mahathirMereka adalah Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary dari Yayasan Albukhary Foundation yang menerajui Kumpulan DRB-Hicom. Beliau menduduki tangga ketujuh dengan kekayaan RM8.84 bilion.


Kedudukan kedua di tangga kesebelas adalah Tan Sri Azman Hashim daripada Kumpulan Arab-Malaysian dengan kekayaan RM3.9 bilion .Sementara itu anak Dr Mahathir berjaya mencipta nama tempat ketiga terkaya orang Melayu, Datuk Mokhzani Mahathir dari Kenchana Petroleum di tangga ke-19 dengan RM1.6 bilion.


Mungkin selepas ini Nazim Razak boleh mencipta rekod lelaki keempat terkaya di Malaysia.Bertambah pula syarikat Nazim Razak baru dapat projek pembangunan Masjid Kg Baru.

Pak Lah ,anaknya semakin ketinggalan.Tetapi tetap kaya. Khairy Jamaludin menantu Pak Lah merangkap Ketua Pemuda dikatakan berjiwa rakyat,jadi dia tidak minat untuk jadi kaya.Khairy cukup jadi Ketua Pemuda yang tiada jawatan kabinet.

2 Responses to "Tahniah 3 daripada 20 orang terkaya orang Melayu."

  1. TERMASOKLAH AHLI pas Yang songlap duit TABONG MEMALI untuk anak yatim dan janda serta duit KOHILAL DAN kutip derma ceramah.

    ReplyDelete
  2. Dari manuscript lama yang tercatat di atas kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middle east". Orang yang menulis tidak dapat dikesan.

    Seorang nasrani berkata, "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana saya lebih mulia dari bangsa Majusi."

    Seorang majusi pula berkata, "saya juga berasa amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa Majusi. Ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir."

    Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir. Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing."

    Anjing pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai anjing. Ini kerana anjing lebih mulia dari dilahirkan sebagai babi."

    Babi pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi. Ini kerana saya lebih mulia dari dilahirkan menjadi joecharlie"..........

    ReplyDelete