Terkini

Jawapan bodoh Muhyiddin ,pencapaian defisit selama 15 tahun berterusan.

BN memerintah bajet defisit 15 tahun berterusan. Kita baca jawapan bodoh Muhyiddin Yassin,seperti Pak Pandir.

Sementara itu, ditanya tentang pencapaian defisit selama 15 tahun berterusan, Muhyiddin berkata pertumbuhan ekononomi masih boleh dikekalkan.


Katanya, walaupun sampai tahap di mana rating Malaysia di peringkat antarabangsa menurun, tetapi dengan kebijaksanaan menguruskan dana negara, pelaburan masih masuk dan pertumbuhan tetap ada.


"Jadi defisit walaupun kita anggap penting, tapi yang penting ialah menguruskan defisit. Yang ini kita telah pun laksanakan," katanya lagi.


Sementara itu, ditanya tentang belanja pembangunan sebanyak RM51 bilion yang tidak seimbang dengan belanja operasi sebanyak RM181 bilion, Muyhyiddin berkata, perkara sebegitu boleh dilihat dalam belanjawan di banyak negara lain.


Katanya, kebiasaannya kos operasi untuk mentadbir negara memang lebih tinggi daripada kos pembangunannya.


"Tapi apa pun ia dilaksanakan secara berkhemah, dan tidak menyebabkan defisit yang agak melampau sehingga kita tak boleh uruskan. Ini tak berlaku di Malaysia," kata timbalan perdana menteri.


"Defisit kita boleh uruskan dan kita telah tunjukkan kita telah dapat kurangkan. Bermakna itu tidak harus jadi satu perkara yang membimbangkan. Tapi ada langkah dibuat untuk mengurangkan (defisit), umpamanya penambahan jawatan baru dibekukan." sumber berita MK.

0 Response to "Jawapan bodoh Muhyiddin ,pencapaian defisit selama 15 tahun berterusan."

Post a Comment