Terkini

Tahun Naga tahun pilihanraya-Lim Guan Eng

Lim Guan Eng "Angpau paling besar,kita hapuskan Tol PLUS"
DS Nizar,Lim Kit Siang,Lim Guan Eng dalam sambutan Tahun Baru Parlimen Taiping pada tengahari tadi 25 Januari 2012.

Dalam ucapannya Sdr Lim Guan Eng menerangkan kepada masyarakat Taiping tengahari tadi tahun ini Tahun Naga dan Tahun Naga merupakan Tahun Pilihanraya.

Lim Guan Eng juga menyentuh media utama seperti akhbar The Star yang berat sebelah Seolah-olah Pakatan rakyat tidak berbuat apa-apa.Justeru itu Lim Guan Eng meminta penyokong Pakatan Rakyat terus berusaha dan tidak perlu bergantung kepada akhbar semata-mata. "Kita harus bergantung dengan diri sendiri"ucap Lim Guan Eng.

Bagi Lim Gua Eng ,jika hendak rakyat hidup dengan lebih baik ,kita mesti berubah."Kita akan beri ang pau paling besar"kata Lim Guan Eng."Kita akan hapuskan tol lebuhraya utara-selatan."tegas Lim Guan Eng.

Mengulas isu pengisytiharan harta,beliau membidas Chua soi Lek yang hanya mahu isytihar harta kepada SPRM.Bagi Lim Guan Eng ,pengisytiharan harta kepada umum lebih akauntabiliti dan telus.

Dalam pada itu Lim Guan Eng menyindir SPRM bukan menangkap perasuah,beliau memberi contoh pelbagai laporan telah dibuat ,malangnya SPRM tidak berbuat apa-apa.

Dalam ucapannya Lim Guan Eng membidas SPRM seolah-olah melindungi perasuah.

0 Response to "Tahun Naga tahun pilihanraya-Lim Guan Eng"

Post a Comment