Terkini

Ya Akhi Kami Datang Kerana Kalimah Allah-

Rosmah Mansor memeluk erat Lee Chong Wei.Johan Badminton Terbuka Malaysia 2010






Petang tadi terdapat dua orang jamaah tabligh singgah dan ziarah rumah kita.Boleh dikatakan setiap bulan terdapat kumpulan jamaah tabligh yang datang ke rumah kita.Selalunya kita tidak berceloteh banyak,mendengar mereka memberi tazkirah.Kebetulan jikalau mereka datang kita baru balik sekolah.Tetapi kita pada petang tadi ,bercuti sakit dan mampu untuk memberi pandangan.

Kita memberitahu sudahkah mendaftar sebagai pengundi.Terdapat seorang pemuda mengaku sudah daftar sebagai pengundi,tetapi tidak pernah mengundi.

Lalu kita berhujah,kita perlu ikut perlembagaan Malaysia untuk merebut kuasa politik dan pemerintahan.Jadi kita perlu mengundi parti yang mahu mendaulatkan Islam.Di sinilah kita kena sokong PAS kata kita lagi.Rugi kita menyebut tentang kalimah Allah tetapi politik kenegaraan kita tinggal.

Kita terus berhujah tanpa sempat Jemaah Tabligh tadi sempat memetik hadis Nabi.Kita katakan lagi dalam satu program AJL baru-baru ini ,Black mencium Mas Idayu ,satu Malaysia bising.Namun apabila Rosmah Mansor memeluk Lee Chong Wei ,1 Malaysia senyap.Tak sebutpun Rosmah Mansor baru balik buat umrah.

Kita juga menerangkan lagi kes kalimah Allah s.w.t sepatutnya dari dulu lagi selesai dan boleh melambatkan proses mahkamah.Ketua Hakim Yang Arif "Zaki Azmi" ahli UMNO boleh memilih Hakim Melayu Islam dan boleh melengah-lengahkan perbicaraan.Banyak kes yang boleh ditangguhkan kenapa tidak kes KALIMAH ini.

Satu hujah,akhir kita katakan Gereja All Saint satu kawasan berdekatan Kem Tentera,Balai Polis dan Penjara .Satu laluan yang bukannya lengang dan dan sepatutnya selamat.Tetapi terdapat kes baling bom api.

Kita mesti raikan pendapat yang Allah s.w.t menjadikan kita pelbagai kaum untuk saling mengenali.

Ya Akhi,kita jumpa lagi.

0 Response to "Ya Akhi Kami Datang Kerana Kalimah Allah-"

Post a Comment