Terkini

Antara Surau dan Dewan Rakyat :UMNO semakin lemas.


Kadang-kadang kita terlalu beremosi dalam memberi pandangan.Politik kita masih tidak mahu merentasi zaman.

Kita bercakap seolah-olah Islam milik orang Melayu.Seolah-olah sebuah surau lebih besar darjatnya daripada bangunan parlimen.Sedangkan Parlimen kita yang mempunyai Dua Dewan.Dewan Rakyat dan Dewan Negara yang membuat dasar sistem pemerintahan Malaysia.

Sistem Demokrasi Berpalimen memberi pembahagian kuasa kepada tiga bahagian,iaitu Perundangan,Kehakiman dan Eksekutif.

Namun begitu di dalam dewan yang membolehkan perlembagaan Malaysia dibentuk,tidak pula menghalang wakil rakyatnya untuk menutup aurat.Hatta YB Dato' Shahrizat Jalil tidak pula bertudung,begitu juga berapa banyak wakil rakyat Umno yang 'dogol' .Mereka semuanya penyokong dan pembuat dasar perlembagaan Malaysia.Surau atau masjid bukan boleh tentu sah perlembagaan Malaysia.

Dasar pecah dan perintah masih ingin diamalkan oleh BN. Bagi mereka politik adu-domba perlu dteruskan.Dengan ini kuasa BN boleh dipertahankan.

Orang yang mendedah aurat seperti Shahrizat Jalil pula menuduh YB Teo Nie Ching tidak menghormati rumah ibadah orang Islam kerana masuk surau saf depan dengan rambut tersembul keluar. Begitu juga lagak Pemuda UMNO ,marah si YB Teo Nie Ching masuk surau tidak bertudung .

Mereka tidak pula marah pada Si Rosmah Mansor yang mendedahkan rambut kepada 1 Malaysia.




0 Response to "Antara Surau dan Dewan Rakyat :UMNO semakin lemas."

Post a Comment