Terkini

Tuan Ibrahim usah simpan maklumat 1MDB,jangan syok sendiri.

PAS setakat puas hati pertemuan dengan Arul berkaitan isu 1MDB,bukan penyelesaian masalah.Tuan Ibrahim kena umumlah hasil  pertemuan.Jika di parlimen pun tak bagi ditanya soalan berkaitan 1 MDB. SATU tempat pembuat dasar membuat undang-undang.Apalah sangat pertemuan itu.
SEMENTARA itu   Husam minta PAS kongsi maklumat bukan memerapnya.

*PAS PATUT KONGSI INFO 1MDB*

Pas patut berkongsi lebih banyak maklumat mengenai pertemuan Pas-1MDB petang tadi.

Khususnya mengenai apa yang dikatakan oleh Timbalan Presiden Pas sebagai 'Pas berpuas hati' dengan pelan rasionalisasi.

Antara yang perlu dikongsikan antara lain ialah:

1. Dari mana 1MDB akan memperolehi RM 2.5 bilion untuk bayaran kepada Ipic yang termungkir pada 31 Julai lalu?
(Kalau bukan dibayar oleh Kerajaan Malaysia menerusi pengeluaran bon).

2. Pelan rasionalisasi mana yg menghasilkan RM 2.5 billion untuk bayaran itu  jika benar 1MDB sendiri membayarnya?

3.  Kenapa bayaran pertama kepada Aabar dulu dimasukkan  ke dalam akaun syarikat yang salah?

4.  Apa tindakan yang telah diambil ke atas pengurusan atas 'kesilapan' itu sehingga kini?

5. Kenapa 1MDB tidak berterus terang tentang salah pembayaran itu dengan rakyat Malaysia selama ini?

6. Jika ia tidak tersalah bayar, kenapa 1MDB tidak berjaya membuktikan hal itu semasa Arbitrasi di London?

Adakah isu-isu ini dibangkitkan oleh Pas semasa bertemu Arul?

Jika ya, ia patut dikongsikan dengan rakyat jelata.

Barulah kami boleh faham apa yang telah Pas berpuas hati.

YB Dato Husam Musa
Naib Presiden Parti Amanah Negara,
15 Dzulkaedah 1438/7 Ogos 2017

36 Responses to "Tuan Ibrahim usah simpan maklumat 1MDB,jangan syok sendiri."

  1. Woi husang musang,

    Kami nak tahu terlebih dahulu siapakah penama atau penama-penama akaun affin seperti yg kamu sendiri tuduh kpd pas yg KONONNYA menerima RM90juta..

    Barulah kami berpuashati..!

    ReplyDelete
  2. Yelo...PasANON2:09 toq..toq..Ang tidoq ka kaudu.Tajuk lean...yg.Ang nak ...laen..Otak udang..P.. maen jauh2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kenalah ajar barua tu agar kalau nak maklumat org lain pastikan dulu dedahkan maklumat yg dia ada dulu (kononnya!).. pas tak ada tuduh apa2 pd dia jadi tak terikat utk memberi apa2 maklumat kpd dia.. faham ke idak ni?

      Delete
    2. Saman ler pak husam tu... bakpe tok saman dio.... barua.. barua.. kahkahkah.. barua betul mu ni...

      Delete
    3. Ini cara kapir la.. org yg kena tuduh pulak nak kena cari bukti.. tapi apa yg nak diherankan bila dah jadi barua parti tu memang dah sah la tak nak ikut cara islam iaitu bila menuduh kemukakan bukti juga bukan menuduh kosong.. minat sungguh pan ni dgn cara dan org kafir..

      Delete
    4. Org kena tuduh tak perlu cari bukti,cuma perlu saman saje supaya yg menuduh blh kluarkan bukti,sbb bukti tu dh di osa kan,hanya dgn perintah mahkamah je baru bukti tu blh kluar...paham ke osa tu ape?jd pleaselah,tolong la saman husam segera,desak kepimpinan anda utk saman dia segera,klu perlu tadah tin milo utk jadikan modal menyaman,buatlah...saya merayu,samanlah husam segera,tolonglah

      Delete
  3. PASnon5:58.....ang gi ngaji lean hoi, bodoh bagok.Hang nak penama akaun bank hang pi kat bank la tanya. Ada ka nak tanya kat Parlemen? Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain kali kalau takut nak dedahkan apa2 maklumat jgn memandai2 tambah reka cerita palsu.. faham ke idak ni?

      Delete
    2. Tolonglah,saya merayu skli lg,samanlah husam segera...

      Delete
    3. Salam semua. Minta maaf saya sibuk sikit sekarang ni. Lama tak join.

      Contoh2 cerita palsu.

      Contoh 1:

      GEORGE TOWN, 18 Jan (Bernama) — Kes saman Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng terhadap Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasrudin Hassan berhubung fitnah mengenai projek pembinaan terowong dasar laut selesai hari ini selepas Nasrudin menarik balik kenyataannya terhadap Lim.

      Delete
    4. Contoh 2:

      Aktivis Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) Subang, Shukri Mokhtar membuat satu laporan polis di Balai Polis Damansara hari ini, ekoran kenyataan fitnah seorang pemimpin PAS kononnya pemimpin kerajaan negeri Pulau Pinang menaja pesta arak dan onani di negeri tersebut.

      Yang Dipertua (YDP) Pas Gombak, Salehhuddin Nasir, juga digesa supaya membuat permohonan maaf kerana mengeluarkan kenyataan menghina pemimpin DAP yang berbuka puasa dengan masyarakat Islam sehingga menimbulkan polemik tidak sihat di kalangan masyarakat majmuk di Malaysia.

      Menurut Shukri, perbezaan pandangan adalah perkara biasa namun ia bukan bererti seseorang itu boleh melakukan apa sahaja.

      “Saya sedih melihat YDP Pas Gombak memulakan bulan mulia ini dengan fitnah dan juga penyebaran berita palsu. Saya cabar beliau untuk beri bukti dan hujah, bahawa DAP pernah menganjurkan pesta arak dan pesta onani.

      Dalam kemaskini facebook terbarunya, Salehhuddin berkata oleh kerana status tersebut telah menimbulkan polemik dan kekeliruan serta kenyataan yang dibuat Timbalan Presiden Pas, ianya telah dipadamkan.

      “Maka saya dengan ini memohon maaf sekiranya status tersebut telah mengakibatkan suasana tidak harmoni kepada semua lapisan masyarakat,” tulis Salehhuddin.

      Delete
    5. Contoh 3:

      23 Jun 2016 KULIM - Yang Dipertua (YDP) Pas Kawasan Padang Serai, Shaharuddin Ibrahim tampil membuat permohonan maaf kepada DAP dan kerajaan negeri Pulau Pinang berhubung kenyataannya mendakwa akan berlaku larangan azan di masjid-masjid jika DAP memerintah.

      “Saya tidak mahu berbalah dan memanjangkan isu ini jadi dengan rendah hati saya memohon maaf kepada pihak-pihak yang tersinggung dengan kenyataan itu, khususnya DAP,” katanya semalam.

      Delete
    6. Siapa yang tambah reka cerita palsu sekarang???

      Delete
    7. Husaini, saya rasa kamu kenal belajar ilmu politik lebih lagi sebab sebenarnya di mata rakyat yg faham islam, kredibiliti husam sudah pun jatuh bilamana beliau hanya berani menuduh mengenai akaun affin tanpa berani mengemukakan bukti.. ini bukan kardah islam tapi kaedah kafir.. kaedah islam ialah jika berani menuduh maka berani juga mengemukakan bukti.. inilah akibatnya jadi barua dap bilamana cara kafir pula yg dipilih oleh husam dgn menuduh TANPA bukti .. Jadi kami tak perlu layan beliau lagi malah kami lagi seronok selagi beliau tidak berupaya mengemukakan bukti..

      Mengenai saman kpd SR atau clara brown memang kami kena saman fitnah beliau kerana beliau ternyata seorg kafir dan memilih kaedah kafir pula iaitu menuduh tanpa kemukakan bukti..

      Kami tak boleh bg layanan yg sama kpd husam kerana kami menganggap beliau seorang muslim walaupun lebih cenderung kpd kaedah kafir.. jadi kalau dia nak up kan balik kredibiliti beliau di kalangan rakyat muslim (utk pan hanya 5% sokongan melayu), beliau hanya perlu pilih kaedah islam iaitu mengemukakan bukti terhadap apa yg dituduh!

      Harap setelah disekolahkan ini, Husaini akan lebih memahami bagaimana rakyat memndang husam kini .. Tokoh Kelentong Akaun Affin!!

      Delete
    8. Husaini, di mata rakyat yang faham Islam tentu-tentulah kredibiliti Hadi dah jatuh teruk!!!

      Mana ada ulama muktabar yang sokong perompak duit rakyat buat filem lucah??? Gila ke apa???

      Di mata rakyat yang faham Islam kredibiliti Husam naik berbanding Pas, alamat pejabat Climate Protector pun kantoi hahahhaha!!!

      Suruh orang yang nasihatkan Husaini belajar dulu ilmu politik, tak pun suruh dia cari ajaran Islam mana bagi kita sokong perompak duit rakyat buat filem lucah hahahahha!!!

      Delete
    9. Ini bukan pertama kali kamu tidak berupaya menghujah balas tulisan aku.. teruskan kepura2an kamu.. keh keh..

      Delete
    10. Kau yang tak boleh balas hujah kenapa nak kata aku pulak hahhahahah!!!

      Aku tanya kat atas siapa yang tambah reka cerita palsu sekarang???

      Kau yang tak boleh berhujah keh keh!!!

      Kau selama2nya tak pernah tunjuk bukti keh keh!!!

      Delete
    11. Wahai anon yg tuduh hamba tak faham islam dn sruh hamba bljr politik tu,pointnya ialah saman husam,lantak le korang nk kata dia jatuh kreadibility ke hapa ke,korang yakin ke dia takde bukti?klu ye,inilah masanya nk ajar husam tu,jgn plk korang nnt korang kata
      Taknak saman sbb tu bkn ajaran islam...nnt blh bikin hamba ketawa berguling-guling..kah..kah..kah

      Delete
    12. So buat tuduhan palsu tanpa kemukakan bukti tu kira islam ala pan lah? Ke guane?

      Delete
    13. So tuduh orang buat tuduhan palsu tanpa beri dia peluang buktikan di mahkamah tu kira islam ala pas lah???

      Dalam Islam pihak yang dituduh berhak mempertahankan dirinya di mahkamah. Kenapa prinsip ni tak ikut pulak?

      Patutlah alamat pejabat climate protector pun tahu, bodoh sangat hahaha!!!

      Itu tanda Husam cerdik politik dan Husaini tahu siapa yang cerdik "political maneuvor"!!! Husam berjaya tunjukkan Presiden Pas "sotong" hahahahaha!!!

      Presiden PAS tu cakap belakang berdegar2 tapi sebenarnya "pondan" haha!!!

      Jadi kalau suruh Husaini belajar politik kau pun kena belajar sama!!!

      Amat besar kemurkaan Allah kepada orang yang suruh tetapi dia tak buat!!!

      Berlagak pulak tu macamlah dia pandai politik sangat!!!

      Delete
    14. Bodoh nak bongkar silakan tak payah pergi ke mahkamah pun.. husam sendiri yg kata dia tahu penama2 tu.. dah tersepit lah tu.. takpe kami faham...

      Delete
  4. Kalau ikut tajuk ni (walaun lebai mana ada disiplin ilmu, merapu2 tah ke mana hala), Pas berpuas hati dengan 1mdb.

    Orang tak cerdik, tak ada ilmu memang senang berpuas hati, contohnya berpuas hati Climate Protector ada alamat pejabat hahaha!!!

    Projek dengan jumlah keseluruhan billion boleh kerajaan Pas Kelantan tak check???

    Nasib baik Husam tegur.

    Aku pun hairan juga, pakatan harapan jemput Arul Kanda 3 kali tak nak datang, PAS jemput sekali terus ok.

    Aku terbaca dalam kisahislamiah.blogspot.my.

    Pada suatu hari, ketika Rasulullah SAW hendak memasuki masjid, Beliau melihat iblis sedang berada di pintu masjid. Iblis itu tampak gusar dan ragu antara masuk masjid dan tidak.

    Maka Rasulullah SAW pun bertanya,
    "Wahai Iblis, apa yang sedang kamu lakukan di sini?" tanya Rasulullah SAW.
    "Aku hendak masuk masjid dan merusak shalatnya orang itu. Tetapi aku merasa takut terhadap orang yang sedang tidur di situ," kata iblis sambil menunjuk orang yang sedang tertidur di masjid.

    Ya Rasulullah, orang yang sedang shalat tersebut adalah orang yang bodoh, ia tidak tahu syarat hukumnya shalat, tuma'ninah, dan tidak bisa shalat dengan khusyuk.
    Sedangkan orang yang sedang tidur itu adalah orang yang alim, maka jika aku merusak shalatnya orang bodoh itu, aku khawatir, dia akan membangunkan orang yang sedang tidur itu dan kemudian mengajari dan membetulkan shalatnya orang yang bodoh tadi," jelas Iblis ketakutan.

    Oleh karena itu Rasulullah SAW pernah bersabda,
    "Tidurnya orang alim itu lebih baik daripada ibadahnya orang yang bodoh."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah syaitan tak takut pemimpin pas, bodoh sangat hahahaha!!!

      Delete
  5. Replies
    1. Adoiii lahh bila husam nak bagi bukti akaun affin ni keh keh..

      Delete
  6. Kenapalah dlm ni ada yg bodoh melantun2..dah di ckp bukti bank dah di osa..nak tahu maklumat bank.. dgn perintah mahkamah..maksudnya saman lah husam.. bola tanggung skg di kaki pas... asyik bukti2..dah di atas tanya.. tahu ke osa..?. Yg nak di lawan berhujah ni.. bdk tadika ke..?.nak geĺak pun ada.. tgk hujah bodoh melantun2..adoiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pulak husam cakap bukti di OSA kan .. kau jangan nak reka cerita plk ldc..

      Kalau husam tak mahu dimalukan oleh budak tadika ni silalah sebut salah satu nama penama akaun affin tu.. jangan baling batu sembunyi tangan.. tapi sebenarnya husam memang tak ada bukti pun.. dasar musang berjanggut..



      Delete
    2. Kau pernah kerja bank atau institusi kewangan tak???

      Kau tahu tak apa itu Bafia dan Amla???

      BAFIA adalah Bank and Finance Act 1989.

      AMLA adalah Anti Money Laundering Act 2001.

      Tak payah Husam beritahu pun Lelaki dicermin tahu cara yang paling selamat untuk buat pendedahan adalah dengan perintah mahkamah!!!

      Patutlah Arul Kanda 1mdb cakap pun percaya!!!

      Pas ni dari atas ke walaon bodoh!!!

      Itu menunjukkan kecerdikan tindakan bukan buat kerja bodoh piang!!!

      Delete
    3. Eleh budak bodoh macam kau boleh lah kau tipu.. aku cuma suruh sebut nama je bukan no. akaun pun.. toksah pusing2.. mengaku je lah husam dah tersepit..

      Delete
    4. Kau bafia dengan amla pun tak tahu macam mana kau kata kau pandai???

      Pusing apa, Husam ceramah sana sini kau kata tersepit???

      Ikut gayanya Hadi yang tersepit asyik2 masuk hospital sakit jantung!!!

      Maklumlah tertekan banyak buat kerja mungkar hahahhahaaa!!!

      Kantoi rakyat dah tahu hahahhaaaa!!!

      Kutip derma pun dapat RM 78,000+++ je!!!

      Ahli PAS yang aktif pun 15,000++ je yang tinggal!!!

      Itu yang tersepit tu hahahhaha!!!

      Delete
  7. husam jgn dedahkan.

    simpan utk bahan mahkamah, barulah bernilai pendedahan.

    jika tidak ia akan dijadikan bahan politik saja oleh pas.

    court pigi lah sapa tk puashati dgn husam.

    ReplyDelete
  8. tidak mendedah bukan bermakna tak ujud

    sama mcm DOJ tak dedah MO1 bukan bererti tak ujud itu worang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So bila najib tidak mendedahkan resit2 bayaran kpd ipic selama ini tu kira bukan bermakna tak ujud la..

      Delete
    2. Mana budak bodoh and the gang ni.. jawabla!!!

      Delete
  9. Maaf jika lewat pasan ini saya publikasikan dan sampaikan kisah sukses saya.
    saya seorang TKI DI MALAYSIA
    pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
    sempat saya putus asa apalagi dengan keadaan susah
    gaji suami saya itupun buat makan sehari2. sedangkan hutang banyak
    kebetulan suami saya buka-buka internet Dan mendapatkan
    nomor MBAH KASSENG (0853-4288-2547) katanya bisa bantu orang melunasi hutang
    melalui jalan TOGEL dan dengan keadaan susah, terpaksa saya
    hubungi dan minta angka bocoran Toto/malaysia
    angka yang di berikan waktu itu 4D 
    ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 269.jt Oleh Karna itu saya posting no HP MBAH KASSENG ini supaya saudarah-saudara ku di indonesia maupun di luar negri yang sangat kesulitan masalah ekonomi (kesusahan) jangan anda putus asa. Karna jalan masih panjang yang penting anda tdk malu atau takut menghubungi MBAH KASSENG. Semua akan berubah Karna kesuksesan ada pada diri kita sendiri. Yakin dan percaya bahwa itu semua akan tercapai berkat bantuan dari mbah AMIN.
    MBAH KASSENG
    NO: 0853-4288-2547 / +6285-342-882-547

    ReplyDelete
  10. Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete