Terkini

Himpunan gagal.



Himpunan sayangi Malaysia gagal kerana tiada kejutan.Jadi himpunan ini gagal tidak seperti himpunan sekutu BN.

22 Responses to "Himpunan gagal."

  1. Dah jangka.. hanya 8K menurut malaysiakini.. kalau tanya aku cuma 2K lebih sikit shj.. cina pun tak ramai petanda tak boleh terima tun m..

    Tahniah pengundi cina anda memang bijak..

    ReplyDelete
  2. Ikut kaulah labu. Bila geng kau 20k pun jadi 200k hahahah!!!

    Bila geng orang jadi 2k pulak hahahahahahahah!!!!

    Bila dah tak ada hujah tu, mulalah merapu hahaha!!!

    Dulu isu baiah, gagal!!!

    Isu LGBT, Kelantan pula banyak gay, gagal!!!

    Isu doa PAN Jahanam, PAS sendiri yang jahanam, gagal!!!

    Isu kebas tanah adat Orang Asli, kalah kat mahkamah, gagal!!!

    Isu bayar kwsp kakitang YIK, termasuk Ustaz-Ustazah, gagal!!!

    Isu kena kilat, anti kleptokrasi tak kena kilat pun, gagal!!!

    Dah tak ada apa lagi isu, nombor pun jadi isu???

    Kau sendiri tak pergi, kau sendiri nak tetapkan jumlah???

    Kata hari tu nak demo pesta arak, kenapa tak datang???

    Boleh juga kau kira betul2 berpa jumlah yang hadir hahahahahahhahaha!!!

    Lawan orang bodoh macam nilah, aku ingat kotlah nak keluar ayat-al-Quran dan Hadis atau fakta2 hak dan batil, rupa-rupanya gaduh pasal nombor hahahahah!!!

    Lantak kaulah labu!!!

    Gay kat Kelantan kau taknak demo ke???

    Kau ingat arak je ke berdosa, gay tak berdosa???

    ReplyDelete
  3. Sheridan Mahavera: (Penaga, Shah Alam, Ipoh, Kuala Terengganu, Machang, Besut, Bera) Saya membuat liputan ceramah pertama di Penaga, Pulau Pinang dan mendapati ramai yang hadir adalah penyokong PH.

    Bagaimanapun, kehadiran Dr Mahathir Mohamad juga telah berjaya menarik mereka yang kali pertama hadir pada ceramah pembangkang. Mereka ini berusia dalam lingkungan 50-an dan datang untuk menyaksikan apa dilakukan oleh bekas perdana menteri yang menjadi ikon dengan orang-orang yang pernah beliau penjarakan. Walaupun beberapa maklum balas terhadap Dr Mahathir adalah positif, ramai yang keliru dan tidak dapat menerima bagaimana seorang lelaki yang mendedikasikan seluruh hidupnya untuk "ketuanan Melayu" dan Umno, kini menghabiskan sisa usianya memusnahkan apa yang dibina selama ini.

    Walaupun saya masih ragu-ragu tentang bagaimana isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) akan memberi kesan kepada pengundi Melayu, yang jelas adalah jerayawara kleptokrasi menyalakan api penyokong PKR, DAP dan Amanah. Ia memberi sebab untuk mempercayai mereka boleh menawan Putrajaya.

    Ini selepas berbulan-bulan melihat Pakatan Rakyat berpecah-belah disebabkan masalah menteri besar Selangor dan perpisahan PAS daripada gabungan itu.

    Dan walaupun Bersatu masih sebuah parti baru, ia berjaya menarik bekas penyokong Umno hadir ke pameran bergerak ini.

    ReplyDelete
  4. Melati: (Shah Alam, Ampang) Daripada pemerhatian saya, kebanyakan mereka yang menghadiri ceramah di Shah Alam dan Ampang adalah penyokong parti. Mereka telah membuat keputusan untuk mengundi PH. Mereka berada di sana untuk mendengar para pemimpin dan penegasan semula bantahan terhadap BN. Walaupun kebanyakannya generasi lebih tua, yang membesar di bawah pentadbiran Dr Mahathir, mereka mengalu-alukan kehadirannya dalam PH.

    Satu perkara penting ialah kedua-duanya dihadiri pelbagai kaum yang terdiri daripada Cina, Melayu dan India. Berdasarkan reaksi mereka, ramai mengetahui mengenai skandal 1MDB dan hubungannya dengan ekonomi tetapi masih terkejut apabila Tony Pua daripada DAP menjelaskan butiran skandal tersebut. Rakyat juga tidak keberatan dengan ketiadaan PAS di Selangor. Mereka percaya Selangor ditadbir dengan baik di bawah PH dan dapat melihat perbezaan antara BN dan Selangor. Kebimbangan utama bagi pengundi bandar masih merupakan kos sara hidup yang tinggi, terutamanya mengenai cukai barangan dan perkhidmatan (GST), harga minyak dan kadar tol yang berubah-ubah. Punca mengapa mereka tidak terpengaruh dengan umpan retorik kerana kebanyakan mereka adalah penyokong pembangkang. Mereka tidak begitu peduli terhadap isu perkauman selagi kerajaan baru dapat mengurangkan beban hidup yang ditanggungjawab.

    ReplyDelete
  5. Yasmin Ramlan: (Penaga, Pulai, Tasek Gelugor, Shah Alam) Melalui pemerhatian saya, kebanyakan mereka yang hadir ke ceramah lebih tua dan mempunyai keluarga. Tetapi saya merasakan ramai yang hadir bukan untuk mendengar mengenai skandal 1MDB tetapi sebagai saluran untuk menyatakan rasa tidak puas hati dengan pentadbiran Najib berhubung kos sara hidup yang tinggi.

    Walaupun beberapa kajian mengatakan pengundi Melayu tidak begitu peduli terhadap isu 1MDB, kehadiran Bersatu dan Dr Mahathir mendorong mereka untuk mendengar ceramah itu. Ia tidak terhad kepada orang Melayu kerana sentiasa ada kehadiran yang berbilang kaum.

    Ramai yang ditemui mengatakan penjelasan Tony Pua tentang isu 1MDB menambah kemarahan mereka terhadap kepimpinan Najib.

    ReplyDelete
  6. Looi Sue Chern: (Penaga, Sg Acheh, Balik Pulau, Tasek Gelugor, Permatang Pauh) Penaga, Sungai Acheh, Balik Pulau dan Tasek Gelugor adalah kawasan Umno. Acara pertama di Penaga dihadiri hanya 300 orang kerana terdapat satu lagi ceramah oleh Dr Mahathir di Kepala Batas. Walaupun ramai yang biasa dengan skandal 1MDB, mereka paling responsif apabila Tony Pua menggunakan slaid untuk menjelaskan aliran wang.

    Beberapa orang yang saya temubual berkata mereka memahami skandal dengan lebih baik selepas itu.

    ReplyDelete
  7. Bede Hong: (Selama, Hulu Selangor) Audien ceramah di bandar kebanyakannya terdiri daripada ahli parti komponen PH, terutamanya Bersatu. Sebahagian besar yang datang sudah tetap pemikiran mereka mengenai skandal 1MDB dan yang mereka akan menyokong.

    Kawasan luar bandar menyaksikan kurang daripada jentera pembangkang dan juga jumlah kehadiran yang lebih kecil, kadang-kala 100 orang atau kurang apabila Dr Mahathir tiada. Yang pasti, bekas perdana menteri itu masih menjadi tarikan.

    ReplyDelete
  8. Chan Kok Leong: (Pandamaran, Temerloh, Kuala Terengganu, Tampin) Nama-nama besar menarik ramai orang, dan ketika Dr Mahathir berada di senarai teratas, penceramah seperti Mohamad Sabu, Muhyiddin Yassin, Tony Pua, Husam Musa dan Nurul Izzah Anwar menarik pengundi mereka sendiri.

    Selain menarik perhatian beberapa penyokong Umno, ceramah di Temerloh, Tampin dan Alor Star (dua yang terakhir sebelum jelajah dilancarkan secara rasmi) menarik pengikut PAS. Hari ini, penyokong PAS di luar Pantai Timur tidak menyokong sepenuhnya parti mereka.

    Ada yang mengatakan mereka tidak akan mengundi parti mereka dalam PRU14 kerana ia tidak dapat memenangi kuasa persekutuan tanpa PH.

    ReplyDelete
  9. Kalau ikut kenyataan di atas, ahli2 PAS di luar Pantai Timur tidak akan undi PAS sebaliknya PH hahahhahahah!!!

    Pantai timur tiggal tunggu masa sahaja lagi!!!

    PKR daripada tak ada apa2 dapat negeri terkaya di semenanjung iaitu Selangor!!!

    DAP daripada tak ada apa2 dapat Pulau Pinang!!!

    PAS daripada Terengganu, Kelantan, Kedah dan Perak, akhirnya tinggal Kelantan je???

    Makin menguncup!!!

    kalau ikut teori menguncup tu lepas ni Kelantan pulak hilang hahahahahhaha!!!

    Tulis jelah 200k dan sebagainya, sekali sebahagian daripada tu sokong PH hahahahahhahahah!!!!

    Kalah lagilah nampaknya!!!

    ReplyDelete
  10. Dari gambar je dah tahu bukan 2k. Waalon-walaon, kalau nak tunjuk gagah ada pengaruh pun pada2lah.

    Ikut gambar sama banyak dengan fastaqim 2.0 hahahahah!!!

    Macam mana Fastaqim 2.0 200k, anti kleptokrasi 2k???

    Walaon nak klepet lagi ya hahahahahah!!!

    ReplyDelete
  11. Himpunan tak gagal sbb tak dibayar utk dtg...semua mai guna duit sendiri. Kebetulan pula dgn hari Sukan Negara. BN jg gagal brhimpun tapi pilihanraya menang. PAS hebat berhimpun tp tak pernah menang.

    ReplyDelete
  12. Pas hanya menyahut cabaran dan buktikan bhw tuduhan spt di bawah adalah SALAH:

    A. Separuh keluar pas masuk pan kih kih..
    B. Org melayu dah tinggalkan pas sokong ph koh koh..
    C. Org cina tinggalkan pas keh keh..

    Pas hanya menyahut cabaran dan buktikan bhw tuduhan spt di bawah adalah BETUL:

    A. Hanya 20 org shj yg keluar pas utk masuk pan.. alhamdulillah
    B. Org melayu terutama anak muda bertambah sokongan terhadap pas.. alhamdulillah
    C. Org cina juga tinggalkan ph.. alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada PAS menyahut cabaran, PAs rasa tercabar adalah hahahahahahaha!!!!

      A. Aku sendiri bekas ahli PAS dulu dan akwan2 je dah 2,000 orang, sudah-sudahlah menipu!!!

      B. Anak muda mana nak sokong pas.... Mereka semua takut PAS berdoa kena ribut, Ulama PAS Sudin Copong yang tak lulus Pengajian Islam tu berucap, kena kilat hahahahahahah!!!

      Bawa bala Allah PAS ni, anak muda mana nak bersama bala PAS, UMNO punya bala pun tak sanggup nak terima!!!

      C. Orang cina lagilah bersama PH, ekonomi maju, Pulau Pinang hutang kerjaan baru 60 juta, Selangor simpanan kerajaan 4 billion!!!

      PAS??? Hutang riba keliling pinggang hahahaha!!!!

      Nanti mula lah cakap hasl judi dan kelab malam, Erdogan meningkatkan Turki menjadi kuasa ekonnomi serantau boleh, PAS tak boleh???


      Kenapa tak boleh??? Sebab bodoh!!! Tak kreatif hahahahah!!!!

      Delete
  13. PH parti orang tua tua tgk semua pimpinan nye dua kali pru lagi Al quyup le . Orang muda tak mau kat PH ni realitinya slp dua kali pru terkuburlah PH . Buang masa saja menyokong takde masa depan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi PAS parti warga emas, umur pun dah lanjut, dah nak mampos, nyanyuk dah sekarang!!!

      Anak-anak muda mana nak dengan parti orang tua nyanyuk tak ada kederat???

      PAS lagilah tak ada masa depan, perintah Kelantan pun kotor, hutang riba keliling pinggang, kwsp kakitangan YIK termasuk ustaz-ustazah tak bayar2, apa nak harap dengan parti orang2 tua nyanyuk tak sedar diri???

      Ada masa depan ke macam tu???

      Delete
  14. Ni aku petik daripada satu blog yang terkenal.

    Pertamanya mengenai jumlah yang hadir. Pihak penganjur mensasarkan separuh daripada yang disasar oleh penganjur Fastaqim sebanyak 200,000. Jumlah yang hadir di Fastaqim itu tidak mencapai sasaran itu. Angka paling munasabah di fastaqim sekitar 30,000 sahaja. Demikian juga dengan himpunan Kleptokrasi itu, jumlah tidak sampai separuh dari yang disasarkan 100,000.

    Apa cerita 200 ribu??? Nak menipu lagi???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimanapun, terimakasih kpd PH kerana menganjurkan perhimpunan pro-klepEtokrasi.. dengan ini kita dapatlah simpulkan bahawa org melayu dan cina sudah mula menjauhi PH dan sudah semestinya BN juga.. dan bila dilihat pada perhimpunan fastaqim 200K sebelum itu, telah berjaya membuktikan bahawa pas kini berjaya mendapatkan sokongan tambahan iaitu dari anak muda pelapis kepimpinan negara.. tahniah kepada anak muda kerana mereka tidak mudah diklepet oleh UMNO/BN dan mahupun PAN/PH.. alhamdulillah.. terbaekkkk..

      Delete
    2. Kalau setakat menipu tak ada fakta, syiah mabuk boleh cakap!!!!

      Berbohong tak perlu fakta pun!!!!

      Macam seorang tokoh negara yang diwar-warkan masuk PAS, berbohong dan memfitnah dah jadi asam garam mereka (PAS). Kalau tiada asam garam, mereka tidak boleh hidup hahahahaah!!!

      Cakap besar jelah, fastaqim 2.0 rupa-rupanya gagal teruk hahahahaha!!!!

      Cawangan PAS pun banyak bubar, 5cawangan PAS mana yang ada sampai 2k hahahahahahaha!!!

      Delete
  15. Kini pas punyai kekuatan utk terus membantah pesta arak berdasarkan sejumlah 200K yg berjaya dikumpulkan pd fastaqim 2.0..

    Diharap pengaku islam pan berhati2lah jika mrmbantah pesta arak hanya DALAM HATI.. anak muda sedang memerhati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 200k campur makhluk halus hahahahahaha!!!!

      Nak tunjuk2 kekuatan konon, tapi sebenarnya menipu diri sendiri!!!

      Diharap pengaku islam Hadi dan exco PAS Selangor berhati-hatilah jika membantah pesta arak hanya DALAM HATI... anak muda sedang memerhati ..hahahahahahahahahah!!!!

      Delete
    2. Ini ke yg mohd nasir kata hujah bernas yg buat org terduduk.. keh keh keh...

      Delete
  16. Klu hujah tak kuat..mcm jarak antara langit dengan bumi la jawapnya..

    ReplyDelete