MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

YB Anuar Tan ,boleh bohong di Dewan.

JOM MELAWAT PEJABAT CLIMATE PROTECTOR

Sekejap tadi saya telah menghantar pesanan SMS kepada YB Dato Anuar Tan seperti di bawah:

Salam YB Dato Anuar Tan,

Jom! Melawat Pejabat CP di Berek 12

Ucapan penggulungan Dato semalam menyebut dengan penuh yakin bahawa pejabat Climate Protectors adalah di
PT327 Tingkat 1, Bangunan MPKB, Pasar Berek 12, Kota Bharu.

Kami berkesempatan melawat alamat yang dinyatakan oleh Dato tengah hari ini.

Kami tidak menemui pejabat yang dinyatakan.

Alamat itu menempatkan pejabat Setiausaha Syarikat Iaitu Erra Management & Secretarial Services.

Saya telah menanyakan pengurusan Erra Management dan mengesahkan tidak wujud
pejabat CP di situ.

Bagaimana YB boleh menegaskan hal ini tanpa memeriksa sama ada faktanya benar atau tidak?

Ini membawa kesan berbohong di dalam DUN.

Ini menjadikan kesemua tiga premis yg dinyatakan oleh CP sebagai tidak wujud.

Alamat mengikut laman web: B 5, Plaza Mt Kiara, tidak wujud.

Alamat mengikut dokumen perjanjian: No 5-2, Jalan Wangsa Delima 10, Wangsa Link, KL, tidak wujud.

Sebuah syarikat bertaraf antara bangsa di bawah mekanisma UN, tidak mempunyai pejabat tetapi mendakwa mempunyai pejabat?

Menghairankan.

Saya bayangkan, untuk menguruskan sejuta ekar hutan simpan bagi perdagangan karbon yang bernilai berbilion ringgit seperti dakwaan YB, pejabat nya penuh dengan kaki tangan dan pakar, peralatan canggih serta sibuk dengan pelbagai acara pengurusan.

Paling tidak, se orang staf untuk melayan pertanyaan.

Semua itu di alam maya atau perdaya? Tapi kenapa mendakwa ada pejabat di alam nyata? Pada hal nyata tidak ada.

Bukankah itu satu pembohongan? Dan percaya pada pembohongan. Dan menyambung pembohongan.

Integriti YB boleh tercemar.

Bukankah ini boleh dijadikan petanda stok integriti CP bercampur karbon dioksida yg tinggi?

Menghairankan  'ore cerdik supo ambo' yg disebut oleh YB ditujukan kpd YB sendiri semasa berucap semalam, berani meluluskan sejuta ekar hutan untuk diurus oleh sebuah syarikat yang tidak berpejabat.

Tetapi berbohong adalah satu keberanian yg lebih menghairankan.

YB Dato Husam Musa
Naib Presiden Parti AMANAH Negara,
ADUN Salor, Kelantan
12 Julai 2017/18 Syawal 1438

40 Responses to "YB Anuar Tan ,boleh bohong di Dewan."

  1. Allahurabbi, anehnya kejadian-kejadIan di negara kita akhir-akhir ini. Aneh sungguh!

    ReplyDelete
  2. Malulah kalau nak mengaku kelemahan pentadbiran atau telah diperdaya, maka pilihan terbaik yang ada hanyalah dengan menipu dan terus menipu.

    ReplyDelete
  3. Dah sampai kantoi berbohong pun walaon anonymous kata tak salah???

    Agaknya dah terpengaruh dengan Ayatollah Hadi barangkali hahahhaaha!!!

    Ikut ajaran ayatollah syiah berbohong dapat pahala, itu yang pahala melantun-lantun tu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selidikilah dulu berita yg datang dari org fasik..

      Delete
    2. Yang fasiq tu kau. Berapa banyak kali kau berbohong??? Aku sedang selidik kau ni. Mana bukti pangkor 2???

      Kau kan fasiq menuduh tanpa bukti???

      Ke kau dah jadi kafir ikut ajaran syiah, itu yang menipu sepanjang tu hahahahah!!!!

      Patutlah kau nak mengkafirkan exco agama Pulau Pinang Dato Abdul Malik Kassim, rupanya kau dah jadi kafir syiah kot hahahahah!!! Bukti mana bahlol???

      Delete
    3. Woi syaitan anonymous,

      Anuar Tan kata alamat Climate Protector di tempat tu.

      Husam pergi selidik tempat tu bukan pejabat Climate Protector.

      Kau ingat yang penipu yang kau kata fasiq tu Anuar Tan ke Husam???

      Apa ke bangang kau ni???

      Delete
  4. Woi anonymous bangang,

    Kaki tuduh tanpa bukti macam kau, memfitnah tak ingat dosa pahala, kau ingat tempat kau di akhirat kelak di mana???

    Lain kali kalau nak tulis di sini cari bukti dulu.

    Jangan sibuk nak tunjukkan diri sendiri babi. Menyondol merapu meraban!!!

    PAS @ PAS+Ikatan=Gagasan Sejahtera @ PIGS!!!

    Orang lagi benci dengan PAS lah tengok perangai bodoh memfitnah sana-sini macam babi!!!

    ReplyDelete
  5. Woi anonymous Tin Kosong,

    Ketika banyak bukti kebenaran Islam Abu Lahab masih dengan kekafirannya.

    Bukti aku bawa depan mata, kau apa bukti pun tak mampu tunjuk, kau nak jadi Abu Lahab ke???

    Woi syaitan, jawablah???

    ReplyDelete
  6. Aku suruh selidiki dulu je.. nape melenting sangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku marah sebab kau tak pernah selidik!!!

      Dah kau sendiri tak pernah buat kenapa kau suruh orang???

      Berapa kali aku tegur kau melalui ayat al-Quran, berkenaan Allah membenci orang yang kata tapi tak buat!!!

      Kau ni apahal!!!

      Delete
    2. Aku nak selidik berita dari orang fasik bagi mengelak fitnah berleluasa..

      Delete
    3. Kalau aku percaya sembrono tanpa selidik berita dari org fasiq mengenai UG dulu, pasti sekarang aku dah malu besar kerana UG sampai sekarang entah ke mana..

      Delete
    4. Kau yang sendiri fasiq, kenapa kau tak selidik berita daripada diri kau sendiri bagi mengelakkan fitnah berleluasa???

      Mana bukti pangkor 2???

      Kau yang buat fitnah berleluasa lagi nak cakap banyak!!!

      Delete
    5. Aku cabar kau. Kau beri semua fakta yang kau tahu pasal UG.

      Aku ingatkan kau, aku tak datang tanpa bukti.

      Aku dah banyak kali tunjukkan pada kau, kalau aku kata hadi atau PAS buat kenyataan sesat dan maki hamun, aku ada simpan lagi petikan2 atau bukti2 lain yang aku belum tunjuk!!!

      Kalau aku kata seorang ketua pas memfitnah di dalam masjid di pulau pinang tak boleh azan, aku boleh beri kronologi cerita, tarikh ceramah, apa yang dia cakap dan sebagainya.

      Aku cabar kau tunjuk bukti kau. Aku tunggu.

      Delete
  7. Kalau kau sendiri yang fasiq, jangan panggil orang lain fasiq!!!

    Selamat tunjuk bukti UG wahai lebai walaon!!!

    Sekurang2nya ok jugak. Kalau tak pangkor 2 dan belek fatwa je yang kau bawak. Boring aku.

    Tak berkembang otak kau ni!!!

    ReplyDelete
  8. Kau tak malu besar ke kau fitnah pangkor 2???

    kau dah confirm memfitnah, satu bukti kau tak boleh beri!!!

    Pasal UG tak tahu lagi fitnah ke tak kau malu besar sendiri???

    Kau ni terencat akal ke???

    ReplyDelete
  9. Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim memfitnah di Pulau Pinang tak boleh azan, kau rasa2 dia ni fasiq ke tak hahahahahahaha!!!!

    Kau pergilah selidik, waktu zohor ni ada azan ke tak di Pulau Pinang???

    Bongok lebai walaon ni!!!

    ReplyDelete
  10. Org pas tak percaya fitnah lebai pangkor 2.. yg percaya cuma org pan.. ntahlaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang PAS tak percaya lebai pangkor 2???

      Memanglah sebab pangkor 2 tu tak wujud hahahahaha!!!! Orang Amanah pun tak percaya!!!

      Apa benda kau ni??? Masih membodohkan diri ke???

      Orang PAS pun tak percaya fitnah tak boleh azan di Pulau Pinang oleh Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim.

      Mereka dah keluar dah daripada PAS!!! Tinggal walaon2 bodoh je lagi!!!

      Kau kata nak selidik tadi, ada ke tak azan di Pulau Pinang hahahahaha???

      Fasiq tak ketua bahagian PAs tu???

      Bodoh punya walaon. Yang bangang2 je dia cakap!!!

      Bukti mana daa bahlol??? Bukti alamat Climate Protector tu kau dah selidik ke belum???

      Husam ke Anuar Tan yang fasiq???

      Tapi yang confirm kau lah yang fasiq!!! Mengkafirkan exco agama pulau pinang hahahah bodoh kau ni!!!

      Delete
  11. Husam beritahu Climate Protector tiada di alamat tu kau kata dia fasiq, Ketua Bahagian PAS Padang Serai fitnah di Pulau Pinang tak boleh azan kau buat tak tahu!!!

    Islam ni agama yang adil!!! Adil apa kau???

    Kau bila geng kau buat maksiat kau senyap. Orang lain kau tuduh mereka fasiq!!!

    Kau ni tak adil dan memihak. Orang tengok pun orang tahu la tak ada faedahnya sokong PAS. Bukannya Islamik pun!!! Menipu je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simple je.. org padang serai sudah mengaku kekhilafan dan berjiwa besar memohon maaf.. org fasiq yg menuduh UG sudah?

      Delete
  12. Itu bukan khilaflah bongok, itu sengaja!!!

    Kenapa masa dia buat dia tak semak dulu??? Padang Serai dengan Pulau Pinang bukan jauh!!!

    Kenapa kerajaan negeri nak saman baru minta maaf??? Kalau tak buat tak tahu je???

    Lainlah dia di kutub utara ke munasabahlah tak boleh periksa.

    Itu khilaf ke sengaja???

    Yang ni kau tak kata fasiq pulak, kenapa husam yang berkata benar pasal alamat Climate Protector kau kata fasiq pulak???

    Lagi satu, mana bukti kau pasal UG??? Kalau kau dah fasiq jangan fasiqkan orang lain!!!

    Bahlol!!!



    ReplyDelete
  13. Woi bahlol walaon anonymous,

    Aku dah cabar tadi kan, mana bukti kau pasal UG???

    Kau ni tak ada telor ke cabaran mudah macam tu taknak sahut???

    Kalau kau tak ada bukti, kau tuduh orang fasiq kau lah fasiq!!!

    Kau pergi Thailand buang jantina la kalau pondan macam ni!!!

    ReplyDelete
  14. Woi anonymous bahlol ,

    Kau terangkan pada aku kenapa UG tu belum tentu lagi fitnah sebab kau tak tunjuk bukti kau dah label sebagai fasiq???

    Kenapa Anuar Tan dah terang-terang menipu alamat Climate Protector kau tak kata dia kafir laknat???

    Islam tu adil, kau tu adil ke tak dah melabel-label macam budak bodoh???

    ReplyDelete
  15. kalau betul ada bukti sahih bagai..keluarkan lah kt sini..jangan sampai orang kata kita tng kosong, pembawak fitnah kalau x sertakan bukti..senang je..kalau ada bukti, kita hujah..lepas tu biar netizen buat penilaian dan terjemahkan di kertas undi..lempar batu sembunyi tangan tak ke mana..ke laut jugak nanti..

    ReplyDelete
  16. Woi walaon anonymous,

    Kau bukti tak dapat nak beri kau dah panggil orang fasiq!!!

    Yang terang2 menipu sebab geng kau, kau cover!!!

    Kau orang Islam apa bodoh sangat macam ni???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu tekan butang panik.. tghh lagi macam2 kena fitnah dan maki.. relax je.. lebai pangkor 2 a.k.a. ketua barua baru kena acah sikit je dulu.. para barua pulak yang tak senang duduk!

      Delete
  17. Bila pulak hadi kena fitnah???

    Kau ni bodoh ke nak reka2 cerita???

    Hadi dah sampai kena scan kepala rileks kau kata hahahaha???

    Dia tengah risau tu sebab mengepalai parti BABI hahahahaah!!!

    PAS is PIGS!!!!

    KAKI FITNAH KATA DIRI MEREKA KENA FITNAH???

    BAHALOL NI SATU BUKTI TAK BOLEH BAGI KATA KENA FITNAH HAHAHAH!!!

    BABI LAKNAT!!!

    ReplyDelete
  18. Aku dah bagi semalam, Hadi menyamakan PAS dengan Allah!!!

    Takkanlah PAS@BABI tu sama dengan Allah???

    Tentu-tentu ajaran sesat!!!

    Patutlah Allah murka dengan gelarkan sebagai BABI hahahahah!!!

    Ada ucapan dalam youtube pulak tu. Tapi biasalah, ajaran sesat ni pengikut dia taksub!!!

    Ada bukti pun dia kata fitnah Hahahahahah!!!

    Parti BABI pro syiah memang macam tu!!!

    Hadi ketua BABI@PAS@PIGS!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila terlalu taksub kpd pemimpin kafir maka ketua barua pun tak boleh perbetulkan keadaan dah.. terpaksalah buat fitnah UG buat kaburkan pandangan rakyat pasal pangkor 2.. sorilah orang nak lupa..

      Delete
    2. Ajaran sesat menyamakan Allah dengan PAS kan boleh jatuh kafir!!!

      Apasal kau nak kafirkan orang lain pulak bila kau pun sama!!!

      Tak payah cakap pasal pangkor 2 atau UG!!! Kau memang kaki fitnah terpengaruh dengan ajaran sesat hadi!!!

      PAS IS PIGS!!!! PAS IS PAST!!!! PAS PARTI AJARAN SESAT MENYAMAKAN NYA DENGAN ALLAH!!!

      WALAUN PAS TAKSUB AJARAN SESAT MACAM BABI!!!

      Delete
  19. Kau tak payah cakap pasal UG kau tak payah cakap pasal pangkor 2.

    Babi macam kau mana perlu bukti!!!

    Nak pulak babi ajaran sesat!!!!

    KAN ANONYMOUS YANG BABI!!!

    PAS IS PIGS!!! PAS@BABI!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa hinanya kedudukan ulamak dalam pan bila lebai pangkor 2 tergamak jadi kepala barua dap!

      Delete
  20. Tak payah cakap dengan aku pasal ug dan pangkor sebab kau babi!!!

    Babi tak ada otak!!!

    Pengikut ajaran sesat HAdi babi!!!

    PAS@PIGS@BABI!!!! PArti ajaran sesat menyamakannya dengan Allah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hinanya bila dapat berketuakan fasiqun.. Tambah hina bila lebai pangkor 2 redha kpd kpd kafirun..

      Delete
  21. Kalaulah batu boleh barcakap benar dan jujur..aku pasti Nobody lebih rela bercakap dan berhujah dengan nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah tak fengar uai kata pasal orang yg bodoh..dimana kebodohannya lebih bodoh dari lembu yg paling bodoh dalam pertandingan lembu paling bodoh sedunia?

      Delete
    2. Pernah juga.. iaitu para fasiqun yg bertahun2 mewar2kan isu UG lepas tu bila tak jadi kenyataan mereka buat bodoh (walaupun hakikatnya mereka lebih bebal daripada lembu) dan tak nak mintak maaf pulak tu!

      Delete
  22. Betul jugak tu. Paling tidak minta maaf le macam wanrosli selepas puas jaja cerita ada video matsabu syiah tu. Tak gitu bang?

    ReplyDelete