MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Lu menganjing Husam, sekarang lu sudah kena.

TAK PASAL-PASAL TERDEDAH SECARA RASMI ADUN PULAI CONDONG TERIMA DUIT RM50,000 GARA-GARA "MENGANJING" HUSAM DALAM SIDANG DUN

Kerana tidak tahan dengan sikap wakil Pulai Chondong (Zulkifli Mamat) yang mengejek dan menganjingkan Husam dalam perbahasannya, menyebabkan Wakil Salor (Husam Musa) hilang sabar sampai mendedahkan perbuatan tidak bermoral Zulkifli mengambil wang RM50,000 untuk ke luar negeri.

Husam mendakwa dia ada bukti termasuk minit mesyuarat yang meluluskan "pemberian" berkenaan. Zulkifli meminta Husam mengemukakan bukti, dan Husam bersedia menyerahkannya juga termasukan membuat dakwaan di luar dewan.

Kata Husam bukti itu juga ada dalam laporan Audit Dalam kerajaan Kelantan berhubung perkara itu.

Disebabkan keadaan jadi kecoh dan penuh emosi, menyebabkan wakil Pasir Pekan (Ahmad Yakob) yang juga MB Kelantan bangkit dengan mengatakan perkara itu (pengambilan wang RM50k) dalam pengetahuan dan penelitiannya. 

Ya kalau sudah dalam penelitian bila lagi hendak ambil tindakan. Jangan sekadar teliti sahaja tetapi bertindak. Hoho bukan holic. Trims.

FB MSO - 11 Julai 2017

44 Responses to "Lu menganjing Husam, sekarang lu sudah kena."

  1. Kah kah kah!!
    Pemimpin parti agama cap bulan dah terlucut kilas kain...terburai perangai hodoh mereka.
    Benda dah dalam pengetahuan dan penelitian, tapi ianya akan diteliti sokmo-sokmo tanpa tindakan!!
    Kita tunggulah, nanti akan ada puok ostad-ostad keluokan ayat quran dan hadis guna menghalalkan tindakan kohong geng mereka.

    ReplyDelete
  2. nanti akan ada en walaun berhujah bahawa duit itu adalah halal kerana si mamat ke luar negeri adalah kerana fisabillillah, berdakwah peringkat internasional (maklumlah lobai sekarang, sampai ada yg nak tengok tv pun kena pi german...hangpa jangan pandang sebelah mata pulak..)

    salute lobai...

    ReplyDelete
  3. Sorry, saya tak dapat ulas isu ni sebab saya tak tahu sangat dan baru dengar, tak dapat fakta lengkap.

    Tapi di dalam isu carbon credit, selalunya kita akan menilai sebelum meluluskan sesuatu projek.

    Kita akan menapis dalam beberapa poin contohnya 17 atau lebih atau kurang bergantung kepada keperluan.

    Di antara poin-poin tersebut, tentu kita semak sama ada syarikat tu ada duit ke tak.

    Contohnya Climate Protector modal berbayar RM 600,000 tetapi akaun bank yelek. Macam mana nak berniaga dengan syarikat tidak berduit???

    Contohnya kes-kes berkaitan dengan Climate Protector, disenarai hitam oleh Bank Negara kerana mengutip wang secara haram. Kenapa kerjaan PAS Kelantan tak semak dulu sebelum beri kelulusan???

    Kelulusan daripada pihak-pihak yang berkenaan.

    Climate Protector tidak mendapat kelulusan daripada pihak-pihak yang berkenaan untuk menjalankan carbon credit. kalau tak ada kelulusan macam mana boleh kerajaan PAS Kelantan beri kelulusan tanah hampir sejuta ekar??? Tak ke bodoh namanya???

    Selain daripada itu pelaburan adalah dalam bentuk matawang kripto (cryptocurrency / matawang digital) yang tidak tertakluk di bawah undang-undang dan peraturan mana-mana bank pusat seluruh dunia termasuk Bank Negara Malaysia. Kalau tak tertakluk di bawah undang-undang macam mana nak mengambil tindakan???

    Banyak lagi poin-poin yang gagal ketika menilai Climate Protector. Jadi macam mana Kerajaan PAS Kelantan buat kerja???

    Sebab tu saya cakap, kalau walaon tak bodoh, lebih baik dia memilih diri dia sendiri jadi exco!!!

    Habis, exco yang ada lagi bodoh daripada dia hahahaha!!!

    ReplyDelete
  4. Inikah isu terbaru yg berpotensi untuk jatuhkan kerajaan negeri kelantan?

    Sebab isu2 lain sebelum ni nampak sangat akan gagalnya.. buat penat je korang memfitnah sana sini di mana akhirnya tak kemana juga... kesian..

    ReplyDelete
  5. Isu yg ko bawa mana satu pulak yg berjaya wanlaunrosli? Video Mat sabu syiah? Pangkor 2? Belek fatwa? Setakat bodoh je ok lg kot, tapi kalau bodoh campur ego campur perasan bagus campur kuat belit dan mmg kaki fitnah? Nauzubillah.

    ReplyDelete
  6. Dari hari tu aku cabar buktikan aku memfitnah. Tak boleh!!!

    Kalau kau tak boleh buktikan aku memfitnah, kau lah yang sedang fitnah aku memfitnah hahaha!!!

    Isu mana yang nampak sangat akan gagalnya cuba kau senaraikan satu-persatu.

    Yang aku tahu PAS memang akan terlepas Kelantan. Siapa yang nak memilih pemimpin bodoh ya tak!!!

    Exco agama Kerajaan PAS Kelantan tak lulus pengajian agama Islam. Kan kelakar tu!!!

    Siapa lagi yang nak pilih dia jadi wakil rakyat kalau dah bodoh macam tu???

    Sebelum kau kesiankan orang baik kau kesiankan diri kau dulu!!!

    Ketua kau hadi kena scan otak!!! Jawatankuasa Fatwa Kelantan dan Terengganu pun taknak pilih dia belek fatwa kerana skru dah longgar, dah tak cukup sifat hahahaahahahaaa!!! Kesian... Lepas hilang Terengganu...hilang Kelantan pulak hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap2 hari kena bwk isu baru agar rakyat tidak lupa kpd pan.. ntahlaa..

      Delete
    2. Kita bawak isu untuk rakyat. Patutkah Kerajaan Pas Kelantan bersubahat dengan penyamun??? Dah bodoh tak tahu nak memerintah lepas tu menyusahkan orang Hahahahah!!!

      Delete
    3. Rakyat pun tahu nak menilai apa jua isu (fitnah) yg pan bawak kerana semuanya hanya utk memastikan kelangsungan pan di persada politik negara.. tak kan nak bergantung kpd dap aje.. sampai naik muak dap pun..

      Delete
    4. Rakyat pun tahu menilai isu (fitnahlah konon) yang PAN bawak rupanya betul-betul bukannya fitnah hahahahaha!!!

      Dah bank negara sahkan lagi scam, fitnah apa???

      Dasar kerajaan PAS bodoh, memang patut ditolak rakyat hahahah!!!

      Lepas tu salahkan DAP hahahah!!!

      Penyamun HS Tang Climate Protector tu DAP ke hahahah???

      Kau ni bodoh lah. Kenapa kau tak cakap pasal belek fatwa pulak lepas ni hahahahahahah!!!!

      Bangang bertingkat-tingkat!!!

      Delete
    5. Aku dah agak dah walaon mangkok ni last-last sekali mesti dia cerita balik pasal belek fatwa dan pangkor 2 hahahahahah!!!!

      Dah tak ada bukti pun cerita lagi???

      Skru otak dah longgar kot ikut hadi kena scan kepala hahahahah!!!

      Kau dah scan kepala belum hahahaha????

      Delete
    6. Esok tolong bawa cerita (futnah) baru pulak ok?

      Sampai pan tersungkur.. tak lama dah tu..

      Di kedah (pendang) isu syiah
      Di penang isu kafir LAHANAT belek fatwa
      Di perak isu pangkor 2 (ulamak jenis apa ni?)
      Di selangor isu sultan selangor tak terima sumpah pan jika mahu jadi exco

      Delete
    7. Kau dah bawak pun cerita fitnah sekarang ni tak payah esok!!!

      Tersungkurlah hadi sakit otak lagi la dengan perangai walaon. Aku ingat dia mati sakit jantung je nanti sebab perangai korang hahaha!!

      Di Kedah (pendang) fitnah isu syiah, tetapi sebenarnya di Terengganu sampai Persatuan Ulama tidak akan menyambung khidmat ayatollah hadi hahahaha!!!!

      Di penang isu mengkafirkan Exco Agama Islam Dato Abdul Malik Kassim belek fatwa hahahaha fitnah mengatakan Exco agama Islam kafir lahanat hahahaha bangangnya walaon anonymous hahahaha!!!

      Di Perak isu fitnah pangkor 2 (lebai apa tuduh tak ada bukti hahahah!!! Pengikut lebai tunjuk kote dalam FB rupanya hahahaha!!!!)

      Di Selangor isu Sultan Selangor tak terima sumpah pan jika jadi exco hahahahah, fitnah lagi!!!! Sebenarnya isu semua masjid di selangor memberi khutbah menyanggah hadi dengan mengatakan syiah ajaran sesat. Hidup ayatollah Hadi sakit otak hahahahaha!!!

      Di Pahang Ketua Dewan Ulama PAS Pahang tunjuk kote dalam FB hahahhahaah!!!!

      Di Kelantan, Menteri Besar terlibat dengan scam menipu rakyat Malaysia khususnya Kelantan hahahahah!!!!

      Di Johor, lebih separuh ahli PAS tinggalkan parti babi hahahahah!!!

      Di Kuala Lumpur, PAS tersilap pilih nama, terpilih nama PIGS hahahahah BABI betul!!!!

      Di Jerman, pemimpin PAS kantoi tengok porno!!!

      Di Penang, Nasruddin At-Tantawi kantoi memfitnah Lim Guan Eng oleh mahkamah!!!

      Di Perak, Razman Zakaria kantoi memfitnah DS Nizar oleh mahkamah hahahahah!!!!

      Di Perak, kantoi Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim memfitnah di Pulau Pinang tak boleh azan.

      Yang Di-Pertua PAS Gombak, Salehhuddin Nasir fitnah pesta LGBT di Pulau Pinang.

      Berapa banyak fitnah dah!!! Patutlah Allah laknat korang sebagai babi hahahahaha!!!!

      Delete
    8. Kan betul aku kata.. fitnah kini sudah jadi permainan harian..

      Delete
    9. Kan betul aku kata... ftnah kini sudah jadi permainan harian anonymous hahahaha!!!!

      Dalam link youtube di bawah adalah bukti aku ahli-ahli PAS Johor keluar parti yang diucapkan di dalam muktamar PAS ke 62 sendiri.
      https://www.youtube.com/watch?v=ue3p3zyF_OA&t=76s

      Delete
  7. Kalau fitnah aku cabar kau tunjuk bukti!!!!

    Kenapa tak boleh??? Bacul!!! Dah tak kenal dosa pahala ke kau fitnah orang tanpa bukti???

    ReplyDelete
  8. Johor adalah antara negeri yang pertama di dalam Malaysia dalam banyak perkara.

    Contohnya.

    1. Johor adalah negeri pertama yang mengamalkan sistem raja berperlembagaan melalui Undang-undang Tubuh Negeri Johor yang dimasyhurkan oleh Sultan Abu Bakar.

    2. Maharaja Abu Bakar telah mengasaskan pasukan askar Timbalan Setia Negeri Johor(JMF-Johore Military Forces) pada tahun 1885. Selain JMF, Johor juga mempunyai JVF(Johore Voluntarily Forbes) yang ditubuhkan pada 1905. Ini memberi ilham kepada Kerajaan Persekutuan untuk menubuhkan pasukan Askar Melayu pada tahun 1933.

    3. Tahun 1883, Johor telah menubuhkan Jabatan Pelajaran yang diketuai oleh Datuk Bentara Dalam iaitu Datuk Munsyi Ibrahim. Pada tahun 1887, jabatan ini telah ditambah dengan penubuhan Lembaga Penasihat Pelajaran yang dianggotai oleh ketua-ketua jabatan kerajaan dan pemimpin setempat. Untuk meningkatkan pendidikan di kalangan rakyat, satu Enakmen iaitu Enakmen 1902 telah diperkenalkan untuk mewajibkan ibu bapa bangsa Melayu menghantar anak mereka ke sekolah. Ini menunjukkan bahawa sejak dari awal lagi pemerintah Johor begitu mementingkan pelajaran kepada rakyatnya.

    4. Johor memang sinonim dengan sekolah agama. Sekolah agama yang ada sekarang ini telah bermula sejak tahun 1918 dan ia dikenali sebagai Sekolah Al-Quran dan pada tahun 1923, namanya telah ditukar kepada Sekolah Kitab sebelum ditukar semula kepada Sekolah Agama yang kekal hingga ke hari ini. Korang yang duduk Johor mesti tahu betapa powernya Sekolah Agama sampai ke Darjah Khas nikan? Nak nak, korang mesti ingat belajar pakai kitab Mutlaal Badrain yang tebal tu kan?

    ReplyDelete
  9. Sebab tu ramai ahli PAS Johor keluar parti pergi Amanah, DAP, PKR atau Bersatu!!!

    Mereka ramai yang pandai-pandai belaka!!!

    Bukan macam kau, bodoh, apa pun tak tahu!!! Cakap berdegar-degar, minta bukti mempondankan diri macam bacul!!!

    Aku datang bawa fakta dan bukti. Kau datang macam tin kosong apa pun tak ada.

    Woi bodoh, aku tanya ni. Kau fikir orang Johor yang cerdik-cerdik ni pilih aku ke kau???

    Bangangnya si walaon ni. Boring aku. Fakta dan bukti pun tak ada. Aku ingat kot lah dah kantoi banyak kali menipu tak ada bukti kau pergi cari bukti lawan aku. Haram!!!

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha kesian.. dalam satu rakaman video sudah cukup boleh jdi bukti separuh ahli pas johor keluar parti.. yg paling lawaknya ada pulak yg masuk parti selain pan! Bukan ke selama ni digembar gemburkan bhw pan ganti pas! Rupanya ada jugak bekas org pas yg tak percaya kpd lebai pangkor 2..

      Takpelah oleh kerana aku kesian kerana sudah beria2 benar nak tipu aku (org pan memang dah beria2 percaya sangat ni!!) kira aku termakan jugaklah ni..

      Cuma aku masih tak lupa utk selidik apa jua berita dari org fasik!!

      Delete
    2. Aku tanya kau beberapa soalan:-
      1. Yang cakap tu perwakilan PAS ke orang lain???

      Dah memang dia tu Perwakilan PAS, dia yang tahu negeri dia sendiri lebih daripada kau hahaha!!!

      Kalau dia salah, kenapa tak ada seorang pun pemimpin PAS Johor yang tegur dia dalam muktamar tu??

      Lainlah UMNO Kedah contohnya yang cakap pasal PAS, bolehlah aku curiga sedikit faktanya!!!

      Kalau kau nak argue, kau boleh tak datang dengan hujah yang pakai otak sikit???

      Otak kau ni bila nak berkembang??? Takkanlah dari tahun lepas kau masih sebodoh ni???

      Bodoh punya walaon!!!

      Delete
    3. 2. Kau cakap betul bukan semua daripada mereka yang masuk Amanah, ada yang masuk Bersatu, DAP dan PKR, tetapi mereka semua sama-sama hilang kepercayaan kepada PAS hahahahaha!!!

      PAS parti reject!!! Reject shop rupanya parti kau hahahahah!!!

      Delete
  11. Cuma aku masih tak lupa untuk selidik yang kau tak pernah selidik apa pun hahahahah!!!

    Kalau kau dah selidik, mana bukti pangkor 2 kau???

    Tak pun, kalau kau dah selidik, Exco Agama Pulau Pinang yang belek fatwa tu yang selalu kau sebut tu kafir ke Islam???

    Kalau kau dah selidik, Anuar Tan ke Husam yang menipu alamat Climate Protector tu???

    Kalau kau pun bawa berita tanpa bukti, kau lah yang fasiq!!!

    Bodoh punya walaon, hari-hari menipu je kerjanya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku percaya sembrono tanpa selidik berita dari org fasiq mengenai UG dulu, pasti sekarang aku dah malu besar kerana UG sampai sekarang entah ke mana..

      Delete
    2. Kau tak malu besar ke kau fitnah pangkor 2???

      kau dah confirm memfitnah, satu bukti kau tak boleh beri!!!

      Pasal UG tak tahu lagi fitnah ke tak kau dah malu besar sendiri???

      Kau ni terencat akal ke???

      Delete
    3. Kalau kau sendiri yang fasiq, jangan panggil orang lain fasiq!!!

      Selamat tunjuk bukti UG wahai lebai walaon!!!

      Sekurang2nya ok jugak. Kalau tak pangkor 2 dan belek fatwa je yang kau bawak. Boring aku.

      Tak berkembang otak kau ni!!!

      Delete
  12. Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim memfitnah di Pulau Pinang tak boleh azan, kau rasa2 dia ni fasiq ke tak hahahahahahaha!!!!

    Kau pergilah selidik, waktu zohor ni ada azan ke tak di Pulau Pinang???

    Bongok lebai walaon ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org pas tak percaya fitnah lebai pangkor 2.. yg percaya cuma org pan.. ntahlaa

      Delete
    2. Orang PAS tak percaya lebai pangkor 2???

      Memanglah sebab pangkor 2 tu tak wujud hahahahaha!!!! Orang Amanah pun tak percaya!!!

      Apa benda kau ni??? Masih membodohkan diri ke???

      Orang PAS pun tak percaya fitnah tak boleh azan di Pulau Pinang oleh Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim.

      Mereka dah keluar dah daripada PAS!!! Tinggal walaon2 bodoh je lagi!!!

      Kau kata nak selidik tadi, ada ke tak azan di Pulau Pinang hahahahaha???

      Fasiq tak ketua bahagian PAs tu???

      Bodoh punya walaon. Yang bangang2 je dia cakap!!!

      Bukti mana daa bahlol??? Bukti alamat Climate Protector tu kau dah selidik ke belum???

      Husam ke Anuar Tan yang fasiq???

      Tapi yang confirm kau lah yang fasiq!!! Mengkafirkan exco agama pulau pinang hahahah bodoh kau ni!!!

      Delete
  13. Husam beritahu Climate Protector tiada di alamat tu kau kata dia fasiq, Ketua Bahagian PAS Padang Serai fitnah di Pulau Pinang tak boleh azan kau buat tak tahu!!!

    Islam ni agama yang adil!!! Adil apa kau???

    Kau bila geng kau buat maksiat kau senyap. Orang lain kau tuduh mereka fasiq!!!

    Kau ni tak adil dan memihak. Orang tengok pun orang tahu la tak ada faedahnya sokong PAS. Bukannya Islamik pun!!! Menipu je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simple je.. org padang serai sudah mengaku kekhilafan dan berjiwa besar memohon maaf.. org fasiq yg menuduh UG sudah?

      Delete
    2. Itu bukan khilaflah bongok, itu sengaja!!!

      Kenapa masa dia buat dia tak semak dulu??? Padang Serai dengan Pulau Pinang bukan jauh!!!

      Kenapa kerajaan negeri nak saman baru minta maaf??? Kalau tak buat tak tahu je???

      Lainlah dia di kutub utara ke munasabahlah tak boleh periksa.

      Itu khilaf ke sengaja???

      Yang ni kau tak kata fasiq pulak, kenapa husam yang berkata benar pasal alamat Climate Protector kau kata fasiq pulak???

      Lagi satu, mana bukti kau pasal UG??? Kalau kau dah fasiq jangan fasiqkan orang lain!!!

      Bahlol!!!



      Delete
  14. Woi bahlol walaon anonymous,

    Aku dah cabar tadi kan, mana bukti kau pasal UG???

    Kau ni tak ada telor ke cabaran mudah macam tu taknak sahut???

    Kalau kau tak ada bukti, kau tuduh orang fasiq kau lah fasiq!!!

    Kau pergi Thailand buang jantina la kalau pondan macam ni!!!

    ReplyDelete
  15. Woi anonymous bahlol ,

    Kau terangkan pada aku kenapa UG tu belum tentu lagi fitnah sebab kau tak tunjuk bukti kau dah label sebagai fasiq???

    Kenapa Anuar Tan dah terang-terang menipu alamat Climate Protector kau tak kata dia kafir laknat???

    Islam tu adil, kau tu adil ke tak dah melabel-label macam budak bodoh???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu tekan butang panik.. tghh lagi macam2 kena fitnah dan maki.. relax je.. lebai pangkor 2 a.k.a. ketua barua baru kena acah sikit je dulu.. para barua pulak yang tak senang duduk!

      Delete
  16. Bila pulak hadi kena fitnah???

    Kau ni bodoh ke nak reka2 cerita???

    Hadi dah sampai kena scan kepala rileks kau kata hahahaha???

    Dia tengah risau tu sebab mengepalai parti BABI hahahahaah!!!

    PAS is PIGS!!!!

    KAKI FITNAH KATA DIRI MEREKA KENA FITNAH???

    BAHALOL NI SATU BUKTI TAK BOLEH BAGI KATA KENA FITNAH HAHAHAH!!!

    BABI LAKNAT!!!

    ReplyDelete
  17. Aku dah bagi semalam, Hadi menyamakan PAS dengan Allah!!!

    Takkanlah PAS@BABI tu sama dengan Allah???

    Tentu-tentu ajaran sesat!!!

    Patutlah Allah murka dengan gelarkan sebagai BABI hahahahah!!!

    Ada ucapan dalam youtube pulak tu. Tapi biasalah, ajaran sesat ni pengikut dia taksub!!!

    Ada bukti pun dia kata fitnah Hahahahahah!!!

    Parti BABI pro syiah memang macam tu!!!

    Hadi ketua BABI@PAS@PIGS!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila terlalu taksub kpd pemimpin kafir maka ketua barua pun tak boleh perbetulkan keadaan dah.. terpaksalah buat fitnah UG buat kaburkan pandangan rakyat pasal pangkor 2.. sorilah orang nak lupa..

      Delete
    2. Ajaran sesat menyamakan Allah dengan PAS kan boleh jatuh kafir!!!

      Apasal kau nak kafirkan orang lain pulak bila kau pun sama!!!

      Tak payah cakap pasal pangkor 2 atau UG!!! Kau memang kaki fitnah terpengaruh dengan ajaran sesat hadi!!!

      PAS IS PIGS!!!! PAS IS PAST!!!! PAS PARTI AJARAN SESAT MENYAMAKAN NYA DENGAN ALLAH!!!

      WALAUN PAS TAKSUB AJARAN SESAT MACAM BABI!!!

      Delete
  18. Kau tak payah cakap pasal UG kau tak payah cakap pasal pangkor 2.

    Babi macam kau mana perlu bukti!!!

    Nak pulak babi ajaran sesat!!!!

    KAN ANONYMOUS YANG BABI!!!

    PAS IS PIGS!!! PAS@BABI!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa hinanya kedudukan ulamak dalam pan bila lebai pangkor 2 tergamak jadi kepala barua dap!

      Delete
    2. Tak payah cakap dengan aku pasal ug dan pangkor sebab kau babi!!!

      Babi tak ada otak!!!

      Pengikut ajaran sesat HAdi babi!!!

      PAS@PIGS@BABI!!!! PArti ajaran sesat menyamakannya dengan Allah!!!

      Delete
    3. Hinanya bila dapat berketuakan fasiqun.. Tambah hina bila lebai pangkor 2 redha kpd kpd kafirun..

      Delete