MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Senangnya jadi MB Kelantan, suruh orang lain ambil tindakan

Ambil tindakan ke atas Ecobit - MB.

Kita minta mana-mana pihak yang terbabit, kalau ada dikaitkan antara CP (Climate Protector) dengan Ecobit, syarikat kena ambil tindakan ke atas Ecobit sebab kita (Kerajaan Negeri) tidak ada perjanjian pun dengan Ecobit," - YAB Menteri Besar, Ustaz Dato' Bentara Kanan Haji Ahmad Yakob

https://www.pas.org.my/mpadun-kelantan/12337-ambil-tindakan-ke-atas-ecobit-mb

37 Responses to "Senangnya jadi MB Kelantan, suruh orang lain ambil tindakan"

  1. Islam tak pernah larang belek fatwa, malah belek al-Quran atau hadis sekalipun, walaupun kepada orang kafir.

    Yang Islam larang mengebas duit rakyat!!!

    Apa punya bodohlah walaun anonymous, mengharamkan yang halal dan menghalalkan yang haram!!!!

    Ulama mana yang ajar kau??? Ulama tunjuk kote dalam fb ke??? Hahahaha

    Tunjuk kote dalam fb pun dah tentu2 haram!!!

    ReplyDelete
  2. Tajuk ni banyak berkisar tentang penglibatan kerajaan Pas Kelantan dalam scam carbon credit sama ada sedar atau tidak!!!

    Nanti walaon anonymous tu mesti tukar topik kepada belek fatwa hahahaha!!!!

    Sebab otak si mangkuk tu tahap tu je, IQ rendah!!! Itu je yang dia tahu, itupun salah hahahaha bongoknya!!!

    Takpun bila dia tak tahu nak jawab apa, dia kata aku buat fitnah pulak hahahaha!!!

    Aku cabar dia apa yang aku fitnah, pondan pulak, tak jawab!!!

    Aku nak pesan dengan kau, berapa ramai dah tegur kau ke laut. Kalau kau tu bodoh, otak kau tu setakat tu je yang mampu, panggil semua kawan-kawan walaon kau!!!

    Jangan cakap aku semua walaon bodoh macam kau jugak hahahaha!!!

    Semua orang bosan dengan budak bodoh IQ rendah macam kau. Kami nak debat pasal isu carbon credit la!!!

    ReplyDelete
  3. Macam biasa.. sebenarnya takde isu pun.. anuar tan dah pun jelaskan betapa husam hanya bermain2 dgn isu ciptaannya agar dapat tarik perhatian rakyat kelantan.. kalau takde apa yg nak digemparkan memang tak lama hayat pan tu.. kami paham no worries..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam biasa... sebenarnya ada isu... anuar tan jelaskan tapi salah fakta hahahaha!!!

      Walaon bodoh mana tau beza fakta!!!

      Delete
    2. Anuar Tan tak beri laluan untuk bertanya mengenai Carbon Credit. Nak sembunyikan kesalahan kerajaan PAS Kelantan ke hahhahaha???

      Hari tu siap berjanji untuk berbahas sampai pagi dan buka untuk soalan.

      Orang kata berani kerana benar takut kerana pondan hahahahah!!!!

      Anonymous, kau pergi suruh anuar tan tukar pakai skirt, pakai lipstik hahahaha!!!

      Lepas tu pergi Thailand tukar jantina hahahahha!!!

      Tak ada isu konon!!!

      Delete
  4. CARBON KREDIT : KELANTAN NEGERI PERTAMA TERTIPU DAN MENIPU

    Dalam DUN Kelantan pada Nov 2016, Dato Anuar Tan dalam ucapannya menyebut Kelantan adalah negeri pertama terlibat dalam perniagaan karbon kredit.

    Setiap satu hektar hutan nilainya ialah 20 kredit, satu kredit harganya RM25.00. Kelantan telah serahkan 300,000 hektar hutan simpan kekal yang bernilai 600,000 kredit X RM25 = RM150 juta.

    (Sepatutnya 6,000,000 kredit, mungkin Dato Anuar Tan tersasul atau tersalah baca).

    Nah sekarang apa yang berlaku????

    - Bank Negara telah senaraikan hitamkan Syarikat Climate Protector (Ecobit) kerana terlibat dalam aktiviti pengambilan dana awam tanpa kebenaran.
    - Menteri dah umum perjanjian tersebut tidak diiktiraf oleh PBB.
    - UNDP dah isytihar syarikat swasta tersebut tidak ada kaitan dgn PBB.

    Itu kau cakap tak ada isu???

    Otak kau letak kat mana??? Tapak kaki???

    Hayat PAS memang tak lama sebab siapa nak pilih pemimpin bodoh tak tahu kira hahaha!!!

    Walaon je yang undi itupun sebab walaon tak boleh bezakan cerdik dengan bodo!!!

    Kalau walaon tu cerdik, dah tentu2 dia tak nak pilih pemimpin bodo hahahahaha!!!

    ReplyDelete
  5. Kau tak nak pusing cerita pangkor 2 yang dinafikan abg nizar ke???

    Aku tanya abg nizar, abg nizar kata tak ada hahahahah!!!

    Tahniah abg nizar kerana berkata benar walaupun pahit kepada walaon hahahahah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pentingrakyat perak dah sedar akan kebejatan pangkor 2.. sebab tu mereka tak mahu undi PR pd tahun 2013.. harap mereka tidak lupa akan peristiwa pangkor 2 pd pru 14 kelak..

      Delete
    2. Rakyat Perak dah sedar sekarang pangkor 2 hanya fitnah kau hahahahah!!!

      Sebab tu lepas ni mereka akan undi PH, mereka tahu PAS tak guna hahahahahahha!!!!

      Harap mereka tidak lupa akan peristiwa pangkor 2 hanya fitnah belaka pada pru 14 kelak...

      Dah buat fitnah cerita banyak/ Mana bukti woi, dah bodoh sangat ke tuduh tanpa bukti hahahaha!!!

      Delete
  6. Aku dah cakap dah, mesti walaon bodoh ni akan cakap pasal pangkor 2 juga hahahahaha!!!

    Tuduh tak ada bukti pulak tu, bodohnya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pangkor 2! Harap rakyat perak tidak membiarkan berlakunya pangkor 3 pula!

      Delete
    2. Fitnah pangkor 2! Harap rakyat perak tidak membiarkan berlakunya fitnah pangkor 3 pula hahahahaha!!!

      Bodoh bertingkat-tingkat!!!

      Delete
  7. Aku dah agak dah walaon mangkok ni last-last sekali mesti dia cerita balik pasal belek fatwa dan pangkor 2 hahahahahah!!!!

    Dah tak ada bukti pun cerita lagi???

    Skru otak dah longgar kot ikut hadi kena scan kepala hahahahah!!!

    Kau dah scan kepala belum hahahaha????

    ReplyDelete
  8. Mujurlah ada pangkor 2, kalau tidak macamana nak tahu akan kebejatan lebai yg teribat..?

    ReplyDelete
  9. Mujurlah ada fitnah pangkor 2, kalau tak macam mana nak tahu PAS tu bukan sahaja BABI tapi kaki fitnah juga hahahahahahaa!!!!

    ReplyDelete
  10. Kau dah bawak pun cerita fitnah sekarang ni tak payah esok!!!

    Tersungkurlah hadi sakit otak lagi la dengan perangai walaon. Aku ingat dia mati sakit jantung je nanti sebab perangai korang hahaha!!

    Di Kedah (pendang) fitnah isu syiah, tetapi sebenarnya di Terengganu sampai Persatuan Ulama tidak akan menyambung khidmat ayatollah hadi hahahaha!!!!

    Di penang isu mengkafirkan Exco Agama Islam Dato Abdul Malik Kassim belek fatwa hahahaha fitnah mengatakan Exco agama Islam kafir lahanat hahahaha bangangnya walaon anonymous hahahaha!!!

    Di Perak isu fitnah pangkor 2 (lebai apa tuduh tak ada bukti hahahah!!! Pengikut lebai tunjuk kote dalam FB rupanya hahahaha!!!!)

    Di Selangor isu Sultan Selangor tak terima sumpah pan jika jadi exco hahahahah, fitnah lagi!!!! Sebenarnya isu semua masjid di selangor memberi khutbah menyanggah hadi dengan mengatakan syiah ajaran sesat. Hidup ayatollah Hadi sakit otak hahahahaha!!!

    Di Pahang Ketua Dewan Ulama PAS Pahang tunjuk kote dalam FB hahahhahaah!!!!

    Di Kelantan, Menteri Besar terlibat dengan scam menipu rakyat Malaysia khususnya Kelantan hahahahah!!!!

    Di Johor, lebih separuh ahli PAS tinggalkan parti babi hahahahah!!!

    Di Kuala Lumpur, PAS tersilap pilih nama, terpilih nama PIGS hahahahah BABI betul!!!!

    Di Jerman, pemimpin PAS kantoi tengok porno!!!

    Di Penang, Nasruddin At-Tantawi kantoi memfitnah Lim Guan Eng oleh mahkamah!!!

    Di Perak, Razman Zakaria kantoi memfitnah DS Nizar oleh mahkamah hahahahah!!!!

    Di Perak, kantoi Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim memfitnah di Pulau Pinang tak boleh azan.

    Yang Di-Pertua PAS Gombak, Salehhuddin Nasir fitnah pesta LGBT di Pulau Pinang.

    Berapa banyak fitnah dah!!! Patutlah Allah laknat korang sebagai babi hahahahaha!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lucunya fitnah di johor tu..

      Delete
    2. Lucunya bila kau tak selidik, kau kata fitnah lucu hahahaha!!!

      habis tu fitnah kau Exco agama Islam Pulau Pinang belek fatwa seorang kafir lahanat tak lucu ke???

      Delete
    3. Kalau aku percaya sembrono tanpa selidik berita dari org fasiq mengenai UG dulu, pasti sekarang aku dah malu besar kerana UG sampai sekarang entah ke mana..

      Delete
    4. Kau tak malu besar ke kau fitnah pangkor 2???

      kau dah confirm memfitnah, satu bukti kau tak boleh beri!!!

      Pasal UG tak tahu lagi fitnah ke tak kau dah malu besar sendiri???

      Kau ni terencat akal ke???

      Delete
    5. Kalau kau sendiri yang fasiq, jangan panggil orang lain fasiq!!!

      Selamat tunjuk bukti UG wahai lebai walaon!!!

      Sekurang2nya ok jugak. Kalau tak pangkor 2 dan belek fatwa je yang kau bawak. Boring aku.

      Tak berkembang otak kau ni!!!

      Delete
  11. Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim memfitnah di Pulau Pinang tak boleh azan, kau rasa2 dia ni fasiq ke tak hahahahahahaha!!!!

    Kau pergilah selidik, waktu zohor ni ada azan ke tak di Pulau Pinang???

    Bongok lebai walaon ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org pas tak percaya fitnah lebai pangkor 2.. yg percaya cuma org pan.. ntahlaa

      Delete
    2. Orang PAS tak percaya lebai pangkor 2???

      Memanglah sebab pangkor 2 tu tak wujud hahahahaha!!!! Orang Amanah pun tak percaya!!!

      Apa benda kau ni??? Masih membodohkan diri ke???

      Orang PAS pun tak percaya fitnah tak boleh azan di Pulau Pinang oleh Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim.

      Mereka dah keluar dah daripada PAS!!! Tinggal walaon2 bodoh je lagi!!!

      Kau kata nak selidik tadi, ada ke tak azan di Pulau Pinang hahahahaha???

      Fasiq tak ketua bahagian PAs tu???

      Bodoh punya walaon. Yang bangang2 je dia cakap!!!

      Bukti mana daa bahlol??? Bukti alamat Climate Protector tu kau dah selidik ke belum???

      Husam ke Anuar Tan yang fasiq???

      Tapi yang confirm kau lah yang fasiq!!! Mengkafirkan exco agama pulau pinang hahahah bodoh kau ni!!!

      Delete
  12. Husam beritahu Climate Protector tiada di alamat tu kau kata dia fasiq, Ketua Bahagian PAS Padang Serai fitnah di Pulau Pinang tak boleh azan kau buat tak tahu!!!

    Islam ni agama yang adil!!! Adil apa kau???

    Kau bila geng kau buat maksiat kau senyap. Orang lain kau tuduh mereka fasiq!!!

    Kau ni tak adil dan memihak. Orang tengok pun orang tahu la tak ada faedahnya sokong PAS. Bukannya Islamik pun!!! Menipu je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simple je.. org padang serai sudah mengaku kekhilafan dan berjiwa besar memohon maaf.. org fasiq yg menuduh UG sudah?

      Delete
    2. Itu bukan khilaflah bongok, itu sengaja!!!

      Kenapa masa dia buat dia tak semak dulu??? Padang Serai dengan Pulau Pinang bukan jauh!!!

      Kenapa kerajaan negeri nak saman baru minta maaf??? Kalau tak buat tak tahu je???

      Lainlah dia di kutub utara ke munasabahlah tak boleh periksa.

      Itu khilaf ke sengaja???

      Yang ni kau tak kata fasiq pulak, kenapa husam yang berkata benar pasal alamat Climate Protector kau kata fasiq pulak???

      Lagi satu, mana bukti kau pasal UG??? Kalau kau dah fasiq jangan fasiqkan orang lain!!!

      Bahlol!!!



      Delete
    3. Woi bahlol walaon anonymous,

      Aku dah cabar tadi kan, mana bukti kau pasal UG???

      Kau ni tak ada telor ke cabaran mudah macam tu taknak sahut???

      Kalau kau tak ada bukti, kau tuduh orang fasiq kau lah fasiq!!!

      Kau pergi Thailand buang jantina la kalau pondan macam ni!!!

      Delete
  13. Woi anonymous bahlol ,

    Kau terangkan pada aku kenapa UG tu belum tentu lagi fitnah sebab kau tak tunjuk bukti kau dah label sebagai fasiq???

    Kenapa Anuar Tan dah terang-terang menipu alamat Climate Protector kau tak kata dia kafir laknat???

    Islam tu adil, kau tu adil ke tak dah melabel-label macam budak bodoh???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu tekan butang panik.. tghh lagi macam2 kena fitnah dan maki.. relax je.. lebai pangkor 2 a.k.a. ketua barua baru kena acah sikit je dulu.. para barua pulak yang tak senang duduk!

      Delete
    2. Bila pulak hadi kena fitnah???

      Kau ni bodoh ke nak reka2 cerita???

      Hadi dah sampai kena scan kepala rileks kau kata hahahaha???

      Dia tengah risau tu sebab mengepalai parti BABI hahahahaah!!!

      PAS is PIGS!!!!

      KAKI FITNAH KATA DIRI MEREKA KENA FITNAH???

      BAHALOL NI SATU BUKTI TAK BOLEH BAGI KATA KENA FITNAH HAHAHAH!!!

      BABI LAKNAT!!!

      Delete
  14. Aku dah bagi semalam, Hadi menyamakan PAS dengan Allah!!!

    Takkanlah PAS@BABI tu sama dengan Allah???

    Tentu-tentu ajaran sesat!!!

    Patutlah Allah murka dengan gelarkan sebagai BABI hahahahah!!!

    Ada ucapan dalam youtube pulak tu. Tapi biasalah, ajaran sesat ni pengikut dia taksub!!!

    Ada bukti pun dia kata fitnah Hahahahahah!!!

    Parti BABI pro syiah memang macam tu!!!

    Hadi ketua BABI@PAS@PIGS!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila terlalu taksub kpd pemimpin kafir maka ketua barua pun tak boleh perbetulkan keadaan dah.. terpaksalah buat fitnah UG buat kaburkan pandangan rakyat pasal pangkor 2.. sorilah orang nak lupa..

      Delete
  15. Ajaran sesat menyamakan Allah dengan PAS kan boleh jatuh kafir!!!

    Apasal kau nak kafirkan orang lain pulak bila kau pun sama!!!

    Tak payah cakap pasal pangkor 2 atau UG!!! Kau memang kaki fitnah terpengaruh dengan ajaran sesat hadi!!!

    PAS IS PIGS!!!! PAS IS PAST!!!! PAS PARTI AJARAN SESAT MENYAMAKAN NYA DENGAN ALLAH!!!

    WALAUN PAS TAKSUB AJARAN SESAT MACAM BABI!!!

    ReplyDelete
  16. Kau tak payah cakap pasal UG kau tak payah cakap pasal pangkor 2.

    Babi macam kau mana perlu bukti!!!

    Nak pulak babi ajaran sesat!!!!

    KAN ANONYMOUS YANG BABI!!!

    PAS IS PIGS!!! PAS@BABI!!!

    ReplyDelete
  17. Tak payah cakap dengan aku pasal ug dan pangkor sebab kau babi!!!

    Babi tak ada otak!!!

    Pengikut ajaran sesat HAdi babi!!!

    PAS@PIGS@BABI!!!! PArti ajaran sesat menyamakannya dengan Allah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hinanya bila dapat berketuakan fasiqun.. Tambah hina bila lebai pangkor 2 redha kpd kpd kafirun..

      Delete