MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

S/U Adun Anuar Tan guna hujah sakit Husam sokong bossnya.


_Hj Mortazi Ismail_ S/U Adun Anuar Tan buat kenyataan sokong boss beliau.Tetapi boleh babitkan kes sakit Husam Musa dahulu.Mudahnya.dan bersikap biadap.Macam itu kita pun boleh sebut penyakit Presiden Parti yang beliau jadi ahli.Makan ubat apa.Apa kesan selepas pembedahan.Tapi itu bukan berbalas hujah.Itu lebih ke arah marah dan dendam.

Dato' Husam keliru dan cuba mengelirukan.
Oleh: Haji Mohd Mortazi bin Ismail (Setiausaha ADUN Kota Lama)

Dato' Husam gagal memahami kenyataan YB. Dato' Haji Anuar Tan bin Abdullah di dalam Sidang Dewan Undangan Negeri baru-baru ini.

Berkenaan tuduhan Dato Husam yang menyebut Dato Anuar Tan berbohong di dalam Sidang DUN terhadap isu Syarikat Climate Protector Sdn. Bhd. yang didaftarkan alamatnya di Berek 12.

Secara jelas Dato' Anuar Tan menyebut, 'alamat berdaftar'. Bermakna, itulah alamat yang syarikat Climate Protector daftarkan di SSM. Di sini jelas, YB Dato' Anuar Tan tidak berbohong di dalam dewan, bahkan Dato' Husam lah yang cuba mengelirukan rakyat.

Apabila pihak Dato Husam sendiri pergi ke 'alamat berdaftar Climate Protector' di berek 12 baru-baru ini, secara tidak langsung Dato Husam telah mengesahkan kenyataan YB Dato' Anuar Tan di Sidang DUN bahawa syarikat tersebut sememangnya berdaftar di situ. Rujuk pada SSM dan senarai syarikat (dalam gambar di bawah) yang berada di bawah Setiausaha Syarikat bernama Erra Management & Secretarial Service yang beralamat di Berek 12 tersebut. Secara jelas Syarikat Climate Protector Sdn Bhd didaftarkan di situ (Nombor 13 di dalam senarai).

Dato Husam selalu mengaku, Dato Husam disayangi ATGNA. Beginikah cara kerja orang yang disayangi ATGNA. Saya rasa ini bukan Dato Husam yang dulu, mungkin kesan daripada serangan penyakit *“Bell's Palsy”* (kerosakan saraf ke-7 daripada 12 saraf), Dato Husam hilang pertimbangan terhadap kawan dan lawan. Saya sebagai seorang kawan yang sayang kepada Dato Husam mengharapkan agar Dato banyak-banyak berehat, jangan terlalu stress.

Bersabarlah Dato, pilihanraya mungkin lambat lagi. Jangan dikejarkan sangat jawatan Menteri Besar. Saya bimbang Dato tidak akan sampai ke garisan penamat. Yang dikejar tak dapat, yang dikendong keciciran. Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.

32 Responses to "S/U Adun Anuar Tan guna hujah sakit Husam sokong bossnya."

  1. Pejabat operasi Climate Protector, orang bukan tanya alamat berdaftar!!!

    Kalau tak ada pejabat, menipu, macam mana Kerajaan PAS Kelantan bagi tanah 1 juta ekar???

    Bodoh PAS ni!!!

    ReplyDelete
  2. Tapi biasalah, walaon anonymous, tetap kata orang fasiq!!! Tak ada bukti pulak tu!!!

    Apa maksudnya tak ada bukti??? MAksudnya fitnah, bodoh betul walaon anomymous tu!!!

    Tapi dia kata orang lain pulak fitnah!!!

    Biasalah, pengikut Hadi sesat yang menyamakan PAS dengan Allah ni memang taksub!!!

    Dah jadi babi pun taksub juga hhaahahahah!!!

    Allah dah laknat PAS sebagai BABI. PAS is PIGS hahahaha!!!!

    Kali makan duit haram punya hadi!!!

    ReplyDelete
  3. Isunya sekarang, berwibawakan syarikat itu (yang hanya ada alamat berdaftar/menumpang) diberi kebenaran menguruskan hampir 1 juta ekar tanah. Itu pun payah nak hadam. Teruk betul. DSHM risau kalau-kalau akhirnya ramai pelabur (rakyat Kelantan) jadi mangsa. Jangan jadi macam orang Felda. Dulu Saudara Mazlan Aliman cakap macam-macam tapi ramai orang Felda tak percaya. Sekarang apa jadi? Maka, tak usahlah bermain dengan perkara teknikal begini. Lihat isu besarnya dahulu. Allah, payahnya nak beri kefahaman kepada "ORANG CERDIK" ni. Payah sungguh!

    ReplyDelete
  4. Isunya sekarang, BERWIBAWAKAH syarikat itu (yang hanya ada alamat berdaftar/menumpang) diberi kebenaran menguruskan hampir 1 juta ekar tanah. Itu pun payah nak hadam. Teruk betul. DSHM risau kalau-kalau akhirnya ramai pelabur (rakyat Kelantan) jadi mangsa. Jangan jadi macam orang Felda. Dulu Saudara Mazlan Aliman cakap macam-macam tapi ramai orang Felda tak percaya. Sekarang apa jadi? Maka, tak usahlah bermain dengan perkara teknikal begini. Lihat isu besarnya dahulu. Allah, payahnya nak beri kefahaman kepada "ORANG CERDIK" ni. Payah sungguh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju tuan.. kerana terlalu cerdik le rel keretapi laju dari kl ke kelantan sudah tersergam indah dan sudah boleh digunakan dan UG benar2 jadi kenyataan spt yg dituduh oleh si fasiq.. Allah, payahnya nak beri kefahaman, payah sungguh!

      Delete
  5. Alamak ni back up tahap bengap... Apabila dato' Husam tanya pasal alamat syarikat CP,tp Anuar Tan bg alamat tempat pendaftaran ssm...woiiiii ape benda ni..korang nak perbodohkan sape ni... Anuar Tan pun tak tau alamat juga la ...so bagi alamat yang mudah je... Syarikat CP tu urus niaga jutaan ringgit takkan alamat sebenar pun korang tak tau... Nampak dah Kerajaan kelantan dah kena kelepet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dengar cakap husam.. rel keretapi laju pun dia boleh buat..

      Delete
    2. Kalau nak jawap balik hujah orang, jawab ler dengan beradap. Tak payah nak hina orang. Orang lslam kena ada akhlak. Kalau tak bukan org yg beriman.

      Delete
    3. Bijak pulak daud ni menghukum org ni itu bukan beriman.. anak murid nobody ni..

      Delete
  6. Kalau dengar cakap wanlaun rosli, PAS dan ahli2nya semua maksum. Dah tertangkap suka buat fitnah pun mampu lg nak hantar komen kat sini. Satu pun soalan/cabaran nobody tak terjawab. Malu le woii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ke soalan..? yg aku perasan makihamun aje.. keh keh

      Delete
  7. Meniaga juta juta, pejabat rakan niaga pun tak tahu dimana...meniaga apa ni lebai?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah tu perkataan rakan.. kalau tanya tun m memanglah dia tak tahu mana pegi duit perwaja pkfz bmf.. sebab bukan dia yg meniaga..

      Delete
  8. Jadi jantan le. Sekejap pun takpe. Jawab le soalan2 nobody tu. Panggil nama wan rosliah karang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan aku pun dia tak boleh jawab.. aku tak payah buang masa dgn hero korang yg kaki makihamun tu.. namun aku juga suka dia wujud kerana pastinya memudahkan rakyat utk memilih pemimpin yg samada mampu mendidik rakyat jika terpilih ataupun mampu memakihamun rakyat jika tak terpilih!

      Delete
  9. ahli pas yang belajar serta tau ilmu agama tapi letak ke tepi sebab memuja manusia layak jadi ahli neraka jahannam... mmg celako..
    Dato' husam cuba selamatkan rakyat kelantan aper... sepatutnya berteima kasih kpd DHM... apa ke bodo puak2 lebai ni....

    ReplyDelete
  10. Wanrosli, nobody makihamun ko sbb ko bodo, aku ulang, sbb ko bodo. Semua fitnah yg yg ko tabur kat sini semuanya dah terburai, dia minta ko bg bukti, ko menyepi sbb semua isu ko tak berasas. Lps tu, besoklusa ko guna balik point2 yg tak berasas tu. Makihamun tu kira ok, kalau berdepan kena ludah ko ni. Opps..sori, agak kasar, terlupa akan kebodohan ko yg sejak azali tu. Cer jawab soalan2 nobody tu, mana tau kot hilang sikit bodo tu. Paling koman pun, cer hanto video matsabu syiah tu, sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia terkesima akan kesah para fasiqun yg membawa berita fitnah UG.. apa lagi yg perlu aku buktikan buat para barua!

      Kalau setakat nak kata org sana sini bodoh aku pun boleh buat tapi tak ke mana juga..

      Aku kan dah cakap pada kamu sebelum ni bahawa aku tak perlu memakihamun org dgn perkataan bodoh dan babi spt nobody hanya utk meyakinkan org lain akan kebenaran hujah2 aku tu.

      Tak seperti mohd nasir dn nobody yg amat perlukan skil berkenaan!

      Delete
  11. Replies
    1. Peduli apa aku.. masa lebai pangkor 2 buat fitnah UG dan sekarang masih takde UG ada tak dia kata dia tersalah cakap ke apa.. phuii..

      Delete
    2. Aku cabar kau hari tu bagi semua bukti kau aku bagi semua bukti aku pasal UG!!!

      Kalau kau tak ada bukti masih nak menyambung fitnah kau bukan manusia, kau seekor haiwan!!!

      Delete
  12. Replies
    1. Masih pangkor 2 belum pangkor 3

      Delete
    2. Lalau kau tak boleh beri bukti, masih lagi nak menyebarkan fitnah, kau bukan manusia, kau adalah seekor babi!!!

      Babi je yang fitnah tanpa bukti!!!

      Delete
    3. Tanyalah lebai pangkor 2 tu apa peranan dia dalam pan selain jaja fitnah UG?

      Delete
    4. Aku tanya kau dari dulu lagi, kalau kau tak boleh beri bukti, kau masih nak teruskan fitnah, kau memang babi!!!

      Hanya babi macam kau tak boleh beri bukti!!!

      Delete
    5. So far yg aku nampak peranan dia yg paling relevan ialah baca doa dan jaja kesah UG.. tapi sekarang dah senyaplah kesah UG tu.. dia malu kerana rakyat dah tahu itu hanya fitnah dia utk menutup kebejatan perjanjian pangkor 2..

      Delete
    6. Kau nak tunjuk diri kau ni babi tak sekolah ke???

      Kau tak payah nak cerita banyak, kau nak tuduh baca doa ke, jaja kisah UG ke, kalau kau tak boleh tunjuk bukti, kau mmasih nak menyambung fitnah, kau tu bukan manusia, kau tu babi!!!

      Kalau soalan yang senang macam ni, hanya suruh tunjuk bukti pun tak boleh, kau nak cerita apa lagi???

      Kalau babi tu babi juga!!!

      Delete
  13. Anonymous Walaon lebai kaki fitnah yang bodoh.

    Sampai sekarang tak boleh tunjuk bukti, siapa nak percaya babi pemfitnah macam kau???

    ReplyDelete
  14. Akibat dari termakan fitnah UG oleh si lebai pangkor 2 maka jadilah apa yg dah terjadi sekarang iaitu pembentukan pan.. simple

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dah pasti ke UG tu fitnah???

      Selama ni pun satu butiran pangkor 2 pun kau tak boleh beri!!!

      Hati2, jangan sampai kau melakukan fitnah!!!

      Benda2 fitnah ni tak simple!!!

      Jangan jadi macam tuduhan kau Mahathir penyamun besar. Aku tanya apa yang dia samun, langsung kau tak boleh jawab!!! Merapu2 je.

      Hati2!!!

      Delete
    2. Kalau betullah tuduhan si lebai pangkor 2, kenapa UG masih belum jadi kenyataan sehingga hari ini?

      Ni mesti fitnah!

      Delete