MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

STRUKTUR HARAPAN 9 Melayu, 2 Cina,1 India ,buat UMNO dan sekutu senak perut.

AHLI  Struktur Majlis Pimpinan Pakatan Harapan terdiri daripada 9 Melayu 2 Cina dan seorang India.
Membuat UMNO dan rakan sekutu tak senang duduk. SEORANG bertaraf Naib Presiden Roket menguasai  DAP,seorang lagi bertaraf Bendahari,menyatakan  DAP dipinggirkan.



KENYATAAN MEDIA MAJLIS PRESIDEN PAKATAN HARAPAN
13 JULAI 2017

Menyedari bahawa rakyat mengharapkan perubahan politik negara ke arah pemerintahan yang lebih demokratik, adil dan sejahtera serta sebuah kerajaan yang komited untuk melaksanakan reformasi institusi, menjalankan tadbirurus yang baik dan mengutamakan kebajikan rakyat; dan

Menginsafi bahawa Malaysia di bawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional sedang berada di dalam keadaan krisis yang tenat, terpalit dengan skandal rasuah dan salah guna kuasa yang amat luar biasa, dan rakyat menanggung beban;

Maka, Pakatan Harapan mengambil tanggungjawab untuk membela rakyat dan membina semula negara yang dirosakkan oleh pentadbiran Dato Sri Najib Tun Razak.  Melalui kesatuan politik di antara KEADILAN, DAP, AMANAH dan PPBM, kami akan menggembleng seluruh kekuatan rakyat untuk memenangi pilihanraya umum ke-14 dan membentuk kerajaan.

Oleh yang demikian, Pakatan Harapan mendokong matlamat-matlamat berikut:
1) Menurunkan kerajaan pimpinan kleptokrat yang diketuai oleh Dato Seri Najib Tun Razak;
2) Memulihkan kedaulatan dan keluhuran undang-undang seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan Malaysia;
3) Membatalkan dan memperbetulkan semua tindakan yang melanggar undang-undang dan menggadaikan kepentingan rakyat di bawah pentadbiran Dato’ Seri Najib termasuk mendapatkan kembali wang rakyat yang hilang melalui skandal besar seperti 1MDB;
4) Membebaskan semua tahanan politik dan menggugurkan semua dakwaan politik;
5) Reformasi undang-undang dan institusi yang telah disalahgunakan terutamanya berhubung kuasa Perdana Menteri; dan
6) Menghadkan penggal perkhidmatan Perdana Menteri kepada dua penggal sahaja.

Sebagai tanda kesatuan politik yang lebih jitu, segar dan dinamik, Majlis Presiden Pakatan Harapan bersetuju menerima struktur kepimpinan Pakatan Harapan yang baharu iaitu:

Ketua Umum:
Dato’ Seri Anwar Ibrahim

Pengerusi:
Tun Dr Mahathir Mohamad

Presiden:
YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail

Timbalan-Timbalan Presiden:
YB Tan Sri Muhyiddin Yassin
YAB Lim Guan Eng
Tuan Haji Mohamad Sabu

Naib- Naib Presiden:
YAB Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali
YB Dato’ Seri Mukhriz Mahathir
YB Chong Chieng Jen
Tuan Haji Salahuddin Ayub

Ketua Setiausaha:
Datuk Saifuddin Abdullah

Bendahari:
YB M. Kula Segaran

Sejurus mendapat mandat rakyat dalam PRU-14, dalam tempoh 100 hari pertama setelah membentuk kerajaan, Pakatan Harapan komited untuk melaksanakan perkara-perkara berikut:

• Menghapuskan GST;
• Menstabilkan harga petrol;
• Memberi fokus kepada usaha meringankan beban rakyat;
• Memulakan proses reformasi institusi secara menyeluruh;
• Memerangi rasuah hingga ke akar umbi;
• Menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di-Raja Skandal 1MDB; dan
• Memulihkan FELDA.

Pakatan Harapan memberi komitmen bahawa proses memohon pengampunan dan pembebasan Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan dimulakan dalam tempoh seminggu selepas Pakatan Harapan membentuk kerajaan. Permohonan yang dikemukakan mengikut proses undang-undang ini, dengan perkenan Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, akan membolehkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim kembali mengambil bahagian semula dalam politik negara sepenuhnya.


Ditandatangani oleh:

YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad
Pengerusi PPBM

YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN

YB Tan Sri Muhyiddin Yassin
Presiden PPBM

YB Tan Kok Wai
Pemangku Pengerusi DAP

YBhg Tn Hj Mohamad Sabu
Presiden AMANAH

14 Responses to "STRUKTUR HARAPAN 9 Melayu, 2 Cina,1 India ,buat UMNO dan sekutu senak perut."

  1. Buat Gagasan sejahtera akan ditambah seperti dalam kurungan:

    • Menghapuskan GST (dan lain2 cukai juga akan dikurangkan atau dikekalkan bagi yg berpendapatan tinggi) ;
    • Menstabilkan harga petrol (dan diesel);
    • Memberi fokus kepada usaha meringankan beban rakyat (dan mempastikan rakyat pertengahan membantu rakyat bawahan melalui kaedah zakat dan percukaian);
    • Memulakan proses reformasi institusi secara menyeluruh (dan memperkasakan institusi islam agar tidak sewenang2nya disentuh oleh bukan islam);
    • Memerangi rasuah hingga ke akar umbi (dari pemimpin atasan no.1);
    • Menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di-Raja Skandal 1MDB (PERWAJA, PKFZ, IPP, BMF, KEHAKIMAN,etc); dan
    • Memulihkan FELDA (dan semua institusi2 di atas juga).

    ReplyDelete
  2. Gagasan Sejahtera mana nak buat, bodoh tak reti hahaha!!!

    Apa yang nak diharapkan dengan orang yang bodoh???

    Sorry sibuk sikit, dah beberapa hari tak join.

    ReplyDelete
  3. Di dalam pembentangan bajet 2017 pada 7 Nov 2016 ahli parlimen PAS telah berkecuali mengenai GST.

    Macam mana kau cakap nak Gagasan nak hapuskan GST pulak???

    Kau reka sendiri manifesto Gagasan Sejahtera ke???

    Kau tu siapa??? Presiden PAS??? Mursyidul Am PAS???

    Entah sapa2 dia ni reka sendiri manifesto!!! Bodoh dia ni!!!

    ReplyDelete
  4. Harapan wanrosli tu. Kesian dia. PAS bertanding pun tak cukup sifat nak jadi pemerintah. Buat apa manifesto.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Biasalah BkS.. pan dah tak ke mana.. dah lebih 2 tahun ni asyik jaja nama pas utk kelihatan masih relevan.. aku nak tanya mohd nasir.. sebenarnya apa peranan lebai pangkor 2 tu dalam pan selain jaja fitnah UG?

      Delete
    2. Wahai babi, kalau tak ada bukti, kau masih nak teruskan fitnah, kau memang babi tunggal!!!

      Babi yang tak kenal dosa pahala!!!

      Delete
    3. Cepatlah jawab mohd nasir.. dah kiok le mohd nasir.. tu lah akibatnya berpemimpinkan kaki fitnah UG dan beriman kpd perjanjian pangkor 2 lebih dari alQuran yg ada kesah hudud di dalamnya..

      Delete
    4. Apa lagi kau nak tuduh Mohd Nasir???

      1. Berpemimpinkan kaki fitnah UG???

      2. Beriman kepada perjanjian UG lebih daripada al-Quran???

      Buktikan???

      Kalau kau ni dah bodoh dan bangang, tuduh tanpa bukti, masih nak menyambung fitnah, kau mami babi tunggal!!!

      Babi je yang tak boleh beri bukti sebab tak berakal!!!

      Kau ada akal tak??? Kalau kau tak boleh beri bukti kau memang babi!!!



      Delete
  6. Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.(Al-Hujuraat 49:12)

    Sekarang kau fitnah Mohd Nasir pulak???

    Ni ayat al-Quran yang kau kata Mohd Nasir lebih beriman dengan Perjanjian Pangkor 2 lagi!!!

    Kalau kau beriman dengan ayat al-Quran, kau tunjuk bukti. Kalau kau tak boleh, kau minta maaf dengan Mohd Nasir dan senyap!!!

    Jangan tunjuk perangai babilah di sini. Parti kau pun PAS@PIGS kau nak jadi babi juga???

    ReplyDelete
  7. Anonymous Walaon lebai kaki fitnah yang bodoh.

    Sampai sekarang tak boleh tunjuk bukti, siapa nak percaya babi pemfitnah macam kau???

    ReplyDelete
  8. Akibat dari termakan fitnah UG oleh si lebai pangkor 2 maka jadilah apa yg dah terjadi sekarang iaitu pembentukan pan.. simple

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dah pasti ke UG tu fitnah???

      Selama ni pun satu butiran pangkor 2 pun kau tak boleh beri!!!

      Hati2, jangan sampai kau melakukan fitnah!!!

      Benda2 fitnah ni tak simple!!!

      Jangan jadi macam tuduhan kau Mahathir penyamun besar. Aku tanya apa yang dia samun, langsung kau tak boleh jawab!!! Merapu2 je.

      Hati2!!!

      Delete
    2. Kalau betullah tuduhan si lebai pangkor 2, kenapa UG masih belum jadi kenyataan sehingga hari ini?

      Ni mesti fitnah!

      Delete