Terkini

Ini bukan soal anti Awie atau anti hiburan?

Ini bukan soal anti hiburan atau anti Awie. INI soal penguatkuasaan  undang-undang.Ke mana perginya pegawai yang berkenaan.

Sila baca dan faham enakmen kawalan hiburan dan tempat-tempat hiburan 1998 Kelantan,

Sedutan Enakmen Kawalan Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998 kelantan:

3.1. Hiburan Yang Dilarang

Nama, Jenis dan kelas hiburan yang dilarang ialah Mak Yong, Menora, Wayang Kulit (tradisional), Main Puteri, Tinju Siam (Tomoi) dan Pelaga Binatang. Larangan ini meliputi semua peringkat tersebut.

3.2. Hiburan DiKawal Selia

Semua jenis dan kelas hiburan lain sama ada berbentuk atau dipersembahkan secara tradisional atau moden perlu dikawal selia tertakluk kepada ciri-ciri dan syarat-syarat berikut :

(i) Tidak melibatkan perempuan (cukup umur), lelaki menyerupai perempuan atau sebaliknya.

(ii) Tidak dipertunjukkan oleh lelaki bersama perempuan yang bercampur aduk tanpa batas syarie atau dipertunjukkan oleh perempuan yang mendedah aurat.

(iii) Tidak mengandungi kepercayaan, ucapan, bacaan dan perbuatan yang berunsur syirik, kufur, keji, lucah, mencela, memaki, fitnah, maksiat, dan sebagainya yang bercanggah dengan akidah syariah dan tatasusila Islam.

(iv) Tidak mengandungi unsur-unsur kafir seperti pemujaan roh, semangat, hantu syaitan, jin dan tempat yang dianggap keramat seperti kubur dan sebagainya.

(v) Tidak mengandungi unsur-unsur penghinaan, celaan, cacian, perkelahian, pergaduhan dan memecah belah perpaduan ummah.

(vi) Tidak merosak nyawa, akal, keturunan, kemudaratan tubuh badan dan harta benda individu dan awam.

(vii) Tidak mengandungi unsur-unsur perjudian atau pertaruhan yang melibatkan untung rugi.

(viii) Tidak mengganggu ketenteraman rumah ibadah Islam dan masyarakat awam.

(ix) Tidak mengandungi unsur-unsur penyeksaan kepada binatang-binatang atau memusnahkan tumbuh-tumbuhan kecuali yang dihalalkan oleh syariah Islam.

(x) Tidak mendorong kepada perbuatan syirik, kufur, mungkar, maksiat, pergaduhan dan memusnahkan harta benda serta kemudahan awam.

(xi) Tidak melalaikan daripada melaksanakan tanggungjawab atau kewajipan terhadap Allah, diri sendiri, keluarga, masyarakat dan umum.

(xii) Tidak mengandungi unsur-unsur sihir dan penipuan.

66 Responses to "Ini bukan soal anti Awie atau anti hiburan?"

  1. Ada tambahan.

    Fatwa jawatankuasa majlis fatwa kebangsaan, merokok itu haram!!!

    Kenapa Kerajaan PAS Kelantan tak gazetkan???

    Kerajaan Islam ke macam ni???

    Jangan lupa, mana ayat al-Quran, hadis atau fatwa yang melarang membelek fatwa oleh bukan Islam???

    Bodoh punya walaon!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya budak bodoh.. kalau tak ada larangan kpd sesiapa, bukan ke lebih elok suruh ahmad awang je belek daripada si kafir lahanat?

      Delete
    2. Kau lah bodoh nak mampos!!! Kalau ada larangan, mana nas, dalil, ayat al-Quran, Hadis atau fatwa yang melarang membelek fatwa???

      Kau ingat kalau exco Pulau Pinang tu Lim Guan Eng je ke??? Exco agama tak ada??? Kau ni dah jadi bodoh ke sejak berulamakan orang mengaku ulama tapi tunjuk kote dalam FB???

      Kau jawab soalan aku dulu, kenapa kau nak suruh ahmad awang je belek fatwa??? Kenapa kau tak suruh hadi awang belek sekali???

      Lagi 1, kenapa kau kata kafir lahanat??? Apa bukti kau kafir tu lahanat??? Kau pakai emosi ke??? Tak ada sebab yang kukuh langsung ke???

      Kalau macam tu bolehlah aku cakap Hadi Awang Ulama Su' babi lahanat sebab sokong perompak duit rakyat berdasarkan emosi semata-mata tanpa sebab!!!

      Kau beri aku sebab kenapa kau nak suruh ahmad awang bukan hadi awang atau yang lain belek!!!

      kau hati-hati jawab aku dah rancang jawapan aku!!!

      Delete
  2. NAFSU PEMIMPIN PAS deep BUAT GONDU dinar dirham...WALAUN TOTOK SANGUP SONDOI,Cacimaki DAN DIPERBANGANGKAN DGN. Syuuur.. Last2 habok pun takdak..SORRY TO SAY

    ReplyDelete
  3. Dah le tu wanrosli, KO dah tu. Jawapan pun mcm putus asa je. Telo,mana telo? Dah jadi tembelang ke?

    ReplyDelete
  4. Dah tau takada larangan pd sesiapa, apsal ko mainkan isu. Bebal betul wanrosli ni. Harap2 dia sorg je bangang mcm ni dalam keluarga. Macam sial punya LEVEL IQ. Kasihanilah keturunanmu, jgn dibiarkan mereka sebebal dikau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun tak pernah kata dilarang.. mesej aku yg memang org pan takkan paham akibat kebebalan ialah betapa high classnya pemimpin kafir LAHANAT di mata pan berbanding pemimpin sendiri PANGKOR 2!

      Biar pembaca lain faham sebab pan memang tak akan paham lantaran dah taksub sesangat dgn undi non muslim.. keh keh..

      Delete
    2. EXCO agama kerajaan PAS Kelantan Nasaruddin Daud yang gagal universiti dalam pengajian agama tu memberi mesej yang jelas bahawa Husam dah jatuh talak dalam isu baiah!!!

      Tetapkan tarikh 28 Januari bila Husam ada komitmen lain cadangkan tarikh lain terus isytiharkan Husam lari dan buat majlis!!!

      Husam datang ke majlis tu tak beri berucap pula lepas tu berdebat sorang2!!! Macam pondan!!!

      Sekarang ni cakap pulak dia tak kata Husam bercerai talak tiga.

      Dah tu kalau tak bercerai kau kecoh buat apa???

      Kau pun sama, bila semua orang desak mana dalil dan nas kau, kau kata tak pernah kata dilarang pulak dah!!!

      Aku tengah fikir apa bezanya kau dengan exco kerajaan Kelantan yang tak lulus universiti tu???

      Yang pasti korang dua orang sama-sama tak layak masuk universiti hahahahahahaaaa!!!

      Delete
    3. Fatwa akan dibawa untuk perhatian exco Pulau Pinang.

      Aku nak tanya kau exco agama Pulau Pinang tu Islam ke kafir lahanat???

      kalau dia Islam macam mana pulak kau kata betapa high classnya pemimpin Kafir Lahanat di mana pan???

      Ke kau nak kafirkan exco agama Pulau Pinang pulak dah???

      Pembaca pun tahu kau memang bebal hahahaha!!!

      Bodoh punya walaon!!! Lain kali kalau berhujah tu bagilah yang konkrit sikit!!!! Yang bangang-bangang yang kau beri nak buat apa???

      Delete
  5. Pangkor 2 pulak dah. Fakta mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg nizar sudahpun mengesahkan..simple..

      Delete
    2. Bila abang nizar sahkan? Tunjukkan bukti keratan akhbar ke, website ke, ucapan dalam youtube ke...simple...

      Sebenarnya kau tak boleh buktikan sebab perjanjian pangkor 2 tu tak wujud hahahahaha!!!

      Mana ada simple untuk pemfitnah macam kau!!!!

      Kalau aku simplekan kau bererti aku redha dengan fitnah-fitnah kau hahahahah!!!

      Bodoh punya walaon, bagilah hujah konkrit sikit!!!

      Tak habis-habis tunjukkan diri sendiri bangang hahahaha!!!

      Exco agama Islam Pulau Pinang tu Islam ke kafir???

      Kau nak kafirkan dia ke hahahahha!!!

      Delete
  6. Kalau perangai teruk. Suka buat fitnah, bukan hanya kafir lahanat, WANROSLI PUN LAHANAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape sensitif sangat dgn perkataan kafir lahanat? Taksub undi kafir ke?

      Delete
    2. Kenapa sensitif sangat dengan perkataan fatwa??? Taksub nak kafirkan exco agama Pulau Pinang ke???

      Hahahahaha. Bodoh punya walaon!!!

      Delete
  7. Himpunan maki hamun dan kenyataan sesat PAS!!!

    1. "Kita perlu ada jati diri. Untuk berada dalam parti Islam Se-Malaysia kena ada akidah perjuangan. Jikalau kita tidak taat, hilang akidah kita," kata Hadi dalam ucapan penggulungan muktamar ke-62 PAS.

    Kenyataan sesat kerana kita hanya hilang akidah contohnya bila tidak percaya kepada Allah dan Rasul-Nya.

    Saya nak tanya kepada semua orang di sini apakah PAS sama tarafnya dengan Allah sampai kalau tak taat hilang akidah???

    Woi walaun, kau tak rasa ke kau dah sesat???

    ReplyDelete
  8. 2. Seorang penulis Pas, Alang Ibn Shukrimun, telah menulis mengenai penyampaian Kuliah Jumaat Presiden Pas (digelar juga Ayah Chik), bertarikh 13 Mei 2016, yang bertajuk 'Pengkhianat hukumnya dibunuh'..

    Rumusan dari penulisan beliau, dalam peristiwa peperangan Ahzab, kaum Yahudi Bani Quraizhah yang memiliki persefahaman dengan Islam telah melakukan pengkhianatan. Mereka belot dengan menolong musuh-musuh menyerang umat Islam. Kaum Bani Quraizhah akhirnya dihukum bunuh.

    Berlapik dan berselindungkan dengan hujah-hujah sebeginilah, pimpinan Pas kini akan terus menerus melabelkan mereka yang meninggalkan Pas dan menyertai Amanah, sebagai pengkhianat, dan begitu mudah memutarbelitkan sirah Rasulullah SAW untuk 'justify' halalkan darah dan bunuh kepada "pengkhianat" ini.

    Ulama muktabar dunia Islam, Yusof Al Qaradhawi ada menyebut dalam kitab beliau yang bertajuk 'ikhtilaf yg diharuskan syarak'. Beliau telah menegur bahayanya pandangan melampau dan ekstrim ini 20 tahun yang lalu.

    Salah satu punca utama berlaku takfiri (mengkafirkan seseorg muslim lain) adalah apabila seseorang menganggap keluar dari sesebuah jamaah, maka sama seperti keluar dari islam dan jatuh aqidah.

    Saya nak tanya semua, kalau fatwa pengharaman rokok pun tak boleh buat, itu kerajaan Islam ke???

    Woi walaon, kalau kau nak samakan PAS dengan Islam, kau nak menyesatkan kami semua ke???

    ReplyDelete
  9. Hj Hadi fitnah calon PKR sebagai penjual pil kuda , komunis bagai. Tetapi Hj Hadi terlepas dari dakwaan mahkamah kerana tidak menyebut sebarang nama, namun mahkamah mendapati kata-kata yang disebutnya dalam ucapannya pada malam berkenaan adalah berunsur fitnah.

    Dengar sendiri ucapannya di https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=b_hdPmJZNV0

    ReplyDelete
  10. The Star melaporkan Hadi sebagai berkata lebih baik PAS “mengembala lembu Umno daripada babi DAP” dalam mesyuarat khas berkaitan pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar di rumahnya di Terengganu.

    DI dalam malaysiakini.com juga bertarikh 19 Mei 2016.

    ReplyDelete
  11. Memang inilah senario yang aku idam-idamkan hahahhaha!!!!

    Kalau dah sesat dan makihamun macam tu orang akan lebih benci dan jelek dengan PAS hahahahahha!!!

    Aku ada banyak lagi petikan sesat dan makihamun hadi yang aku simpan. Sedikit demi sedikit aku keluarkan hahahah!!!

    Aku sertakan bukti sekali tau hahahahah!!!

    Aku sedang berusaha menyelamatkan umat Islam daripada ulama makan duit haram macam ni hahahahahha!!!

    ReplyDelete
  12. Baik lah pergi berguru atau mendalami pengetahuan ttng isu2 berkaitan sebelum berhadapan dengan hujah2 nobody ni..kalau tak, mmng ke laut la jawabnya

    ReplyDelete
  13. Pada aku mudah je BkS.. kalau tak mahu berlaku pertindihan calon silalah elakkan:

    - calon yg jual pil kuda
    - calon yg berfahaman ala marxist
    - calon yg berfahaman sosialis
    - calon yg taksub kpd undi kafir
    - calon yg kafir tapi suka belek fatwa berbanding ulamak pangkor 2
    - dan lain2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada aku mudah je anonymous, kalau tak mahu berlaku pertindahan calon sila buang:

      Ulama Su' kaki fitnah makan duit haram hahahahah!!!

      Kau buang Hadi sial tu terus tak ada pertindahan calon hahahahah!!!

      Bodoh punya walaon.

      Tulis kat atas termasuk dan lain-lain???

      Kau tulis tu kau dah fikir guna otak ke apa yang kau tulis???

      Kau tulis tu maksudnya semua orang kau suruh elakkan termasuk Hadi sial hahahahhaaa!!!

      Kau ni dah tak siuman ke???

      Delete
    2. Yang penting walaon taksub undi Jho Low dan TS Tang kafir laknat kebas duit rakyat hahahahaha!!!

      Pemimpin PAS keldai kafir kebas duit rakyat hahahaha!!!

      BODOH MACAM BABI!!! HARAM!!!!

      Delete
    3. Sukahati kamulah jika hendak terus bergelumang dgn fitnah..

      Delete
    4. Kau memang sukahati bergelumang dengan fitnah, apasal kaitkan aku pulak???

      Mana bukti kau yang mengatakan abang nizar sahkan pangkor 2???

      Kau yang kaki fitnah tu, kau nak salahkan aku pulak???

      "Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan.” (QS. Ash-Shaf: 2-3)

      Allah pun benci pada PAS, sebab tu digelar PIGS hahahaha!!!

      Delete
    5. Tak payah susah2 nafikan.. semua org dah tahu pun.. orang lebih percaya kpd abg nizar drpd lebai pangkor 2!

      Delete
    6. Takkanlah aku susah2 nafikan kau kaki fitnah pula... Dah kau memang buat fitnah nak buat macam mana ya tak... semua orangtahu kau tu kaki fitnah...

      Abang Nizar kata tak ada pangkor 2 hahahhaa!!! Orang lebih percaya dengan abang nizar hahahha!!!

      Kalau kau bukan kaki fitnah, tunjukkan bukti dokumen perjanjian ke, keratan akhbar ke, blog bertarikh bila ke, ucapan youtube ke atau seumpamanya yang boleh dijadikan bukti!!!

      Kenapa tak boleh??? Pondan ke???

      Delete
    7. Terima kasih abg nizar kerana berkata benar walaupun pahit..

      Delete
    8. Terima kasih abg nizar kerana menafikannya walaupun pahit kepada walaon hahahahaha!!!

      Abng nizar menafikannya la bodoh hahahahah!!!

      Tahniah abag nizar karana berkata benar hahahahah!!!

      Delete
  14. Tlg bagitahu kt sy bahagian mana bike week kelantan melanggar enakmen di atas?
    Adakah sebab ianya diadakan di negeri pimpinan kerajaan PAS?

    ReplyDelete
  15. Salam En. Nik Faiq,

    bahagian 3.2 (ii) Perempuan mendedahkan aurat.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  16. Walaun dah buta hati dan buta mata ... apa-apa yg dibuat oleh pimpinan parti cap bulan, akan dipandang suci oleh mereka. Tiada cacat-cela dan tiada salah.... kerana pimpinan mereka suci dan disucikan oleh walaun. Kah!kah kah!

    ReplyDelete
  17. Pekat..hitam..likat..melekat..kopi pahit walaupun sedap..mmng susah nk di telan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah pas masih gagah di persada politik walau telah difitnah dari pelbagai penjuru.. esok bawak isu lain pulak tau BkS!

      Delete
    2. PAS makin lemah diterajui pemimpin skru otak dah longgar hahahhahahaaa!!!

      Siapa fitnah PAS??? Sendiri buat sendiri tanggunglah!!! Bodoh piang hahahahhaa!!!

      Delete
    3. Andaian syok sendiri keh keh.. rakyat kelantan nak ke pilih calon yg dicanangkan dap? keh keh..

      Delete
    4. Yang pasti rakyat kelantan tak nak pilih exco agama tapi belajar agama pun tak lulus hahahahahahah!!!!

      Delete
  18. Aku dah agak dah walaon mangkok ni last-last sekali mesti dia cerita balik pasal belek fatwa dan pangkor 2 hahahahahah!!!!

    Dah tak ada bukti pun cerita lagi???

    Skru otak dah longgar kot ikut hadi kena scan kepala hahahahah!!!

    Kau dah scan kepala belum hahahaha????

    ReplyDelete
  19. Mujurlah lim kit siang canangkan nama husam .. kalau tidak aku pun tak percaya pan ni barua dap! Keh keh

    ReplyDelete
  20. Mujurlah Datuk Rozali cadangkan nama Nik Aziz... kalau tidak aku pun tak percaya pas ni barua semangat 46! kakakakahahahahahahkah!!! Bodoh hujah walaon!!!!

    Kau ingat Nik Aziz tu balaci semangat 46 ke sebab Semangat 46 hormat ke pada Nik Aziz???

    Tak kanlah DAP nak cadangkan Nik Amar pulak, cakap pun tak berapa nak centre ahhahahahaahaha!!!!

    Bongok kau ni!!!

    ReplyDelete
  21. Kau dah bawak pun cerita fitnah sekarang ni tak payah esok!!!

    Tersungkurlah hadi sakit otak lagi la dengan perangai walaon. Aku ingat dia mati sakit jantung je nanti sebab perangai korang hahaha!!

    Di Kedah (pendang) fitnah isu syiah, tetapi sebenarnya di Terengganu sampai Persatuan Ulama tidak akan menyambung khidmat ayatollah hadi hahahaha!!!!

    Di penang isu mengkafirkan Exco Agama Islam Dato Abdul Malik Kassim belek fatwa hahahaha fitnah mengatakan Exco agama Islam kafir lahanat hahahaha bangangnya walaon anonymous hahahaha!!!

    Di Perak isu fitnah pangkor 2 (lebai apa tuduh tak ada bukti hahahah!!! Pengikut lebai tunjuk kote dalam FB rupanya hahahaha!!!!)

    Di Selangor isu Sultan Selangor tak terima sumpah pan jika jadi exco hahahahah, fitnah lagi!!!! Sebenarnya isu semua masjid di selangor memberi khutbah menyanggah hadi dengan mengatakan syiah ajaran sesat. Hidup ayatollah Hadi sakit otak hahahahaha!!!

    Di Pahang Ketua Dewan Ulama PAS Pahang tunjuk kote dalam FB hahahhahaah!!!!

    Di Kelantan, Menteri Besar terlibat dengan scam menipu rakyat Malaysia khususnya Kelantan hahahahah!!!!

    Di Johor, lebih separuh ahli PAS tinggalkan parti babi hahahahah!!!

    Di Kuala Lumpur, PAS tersilap pilih nama, terpilih nama PIGS hahahahah BABI betul!!!!

    Di Jerman, pemimpin PAS kantoi tengok porno!!!

    Di Penang, Nasruddin At-Tantawi kantoi memfitnah Lim Guan Eng oleh mahkamah!!!

    Di Perak, Razman Zakaria kantoi memfitnah DS Nizar oleh mahkamah hahahahah!!!!

    Di Perak, kantoi Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim memfitnah di Pulau Pinang tak boleh azan.

    Yang Di-Pertua PAS Gombak, Salehhuddin Nasir fitnah pesta LGBT di Pulau Pinang.

    Berapa banyak fitnah dah!!! Patutlah Allah laknat korang sebagai babi hahahahaha!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha dlm byk2 fitnah kamu fitnah di johor yg paling kelakar.. separuh keluar parti pegi parti mana plk.. keh keh.. sila jawab jangan fitnah lagi...

      Delete
    2. Salam semua,

      Saya bukan tak ada maruah dan hina macam En. Anonymous di atas yang bacul memfitnah tetapi satu bukti seperti keratan akhbar, petikan ucapan, youtube, ayat Al-Quran, hadis dan sebagainya tak ada.

      Saya serahkan semua untuk menilai saya. Di dalam link youtube ini adalah bukti saya ahli-ahli PAS Johor keluar parti yang diucapkan di dalam muktamar PAS ke 62 sendiri.
      https://www.youtube.com/watch?v=ue3p3zyF_OA&t=76s

      Delete
  22. Kalau fitnah aku cabar kau tunjuk bukti!!!!

    Kenapa tak boleh??? Bacul!!! Dah tak kenal dosa pahala ke kau fitnah orang tanpa bukti???

    ReplyDelete
  23. Johor adalah antara negeri yang pertama di dalam Malaysia dalam banyak perkara.

    Contohnya.

    1. Johor adalah negeri pertama yang mengamalkan sistem raja berperlembagaan melalui Undang-undang Tubuh Negeri Johor yang dimasyhurkan oleh Sultan Abu Bakar.

    2. Maharaja Abu Bakar telah mengasaskan pasukan askar Timbalan Setia Negeri Johor(JMF-Johore Military Forces) pada tahun 1885. Selain JMF, Johor juga mempunyai JVF(Johore Voluntarily Forbes) yang ditubuhkan pada 1905. Ini memberi ilham kepada Kerajaan Persekutuan untuk menubuhkan pasukan Askar Melayu pada tahun 1933.

    3. Tahun 1883, Johor telah menubuhkan Jabatan Pelajaran yang diketuai oleh Datuk Bentara Dalam iaitu Datuk Munsyi Ibrahim. Pada tahun 1887, jabatan ini telah ditambah dengan penubuhan Lembaga Penasihat Pelajaran yang dianggotai oleh ketua-ketua jabatan kerajaan dan pemimpin setempat. Untuk meningkatkan pendidikan di kalangan rakyat, satu Enakmen iaitu Enakmen 1902 telah diperkenalkan untuk mewajibkan ibu bapa bangsa Melayu menghantar anak mereka ke sekolah. Ini menunjukkan bahawa sejak dari awal lagi pemerintah Johor begitu mementingkan pelajaran kepada rakyatnya.

    4. Johor memang sinonim dengan sekolah agama. Sekolah agama yang ada sekarang ini telah bermula sejak tahun 1918 dan ia dikenali sebagai Sekolah Al-Quran dan pada tahun 1923, namanya telah ditukar kepada Sekolah Kitab sebelum ditukar semula kepada Sekolah Agama yang kekal hingga ke hari ini. Korang yang duduk Johor mesti tahu betapa powernya Sekolah Agama sampai ke Darjah Khas nikan? Nak nak, korang mesti ingat belajar pakai kitab Mutlaal Badrain yang tebal tu kan?

    ReplyDelete
  24. Sebab tu ramai ahli PAS Johor keluar parti pergi Amanah, DAP, PKR atau Bersatu!!!

    Mereka ramai yang pandai-pandai belaka!!!

    Bukan macam kau, bodoh, apa pun tak tahu!!! Cakap berdegar-degar, minta bukti mempondankan diri macam bacul!!!

    Aku datang bawa fakta dan bukti. Kau datang macam tin kosong apa pun tak ada.

    Woi bodoh, aku tanya ni. Kau fikir orang Johor yang cerdik-cerdik ni pilih aku ke kau???

    Bangangnya si walaon ni. Boring aku. Fakta dan bukti pun tak ada. Aku ingat kot lah dah kantoi banyak kali menipu tak ada bukti kau pergi cari bukti lawan aku. Haram!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku percaya sembrono tanpa selidik berita dari org fasiq mengenai UG dulu, pasti sekarang aku dah malu besar kerana UG sampai sekarang entah ke mana..

      Delete
    2. Kau tak malu besar ke kau fitnah pangkor 2???

      kau dah confirm memfitnah, satu bukti kau tak boleh beri!!!

      Pasal UG tak tahu lagi fitnah ke tak kau dah malu besar sendiri???

      Kau ni terencat akal ke???

      Delete
  25. Kalau kau sendiri yang fasiq, jangan panggil orang lain fasiq!!!

    Selamat tunjuk bukti UG wahai lebai walaon!!!

    Sekurang2nya ok jugak. Kalau tak pangkor 2 dan belek fatwa je yang kau bawak. Boring aku.

    Tak berkembang otak kau ni!!!

    ReplyDelete
  26. Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim memfitnah di Pulau Pinang tak boleh azan, kau rasa2 dia ni fasiq ke tak hahahahahahaha!!!!

    Kau pergilah selidik, waktu zohor ni ada azan ke tak di Pulau Pinang???

    Bongok lebai walaon ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org pas tak percaya fitnah lebai pangkor 2.. yg percaya cuma org pan.. ntahlaa

      Delete
    2. Orang PAS tak percaya lebai pangkor 2???

      Memanglah sebab pangkor 2 tu tak wujud hahahahaha!!!! Orang Amanah pun tak percaya!!!

      Apa benda kau ni??? Masih membodohkan diri ke???

      Orang PAS pun tak percaya fitnah tak boleh azan di Pulau Pinang oleh Ketua Bahagian PAS Padang Serai Shaharuddin Ibrahim.

      Mereka dah keluar dah daripada PAS!!! Tinggal walaon2 bodoh je lagi!!!

      Kau kata nak selidik tadi, ada ke tak azan di Pulau Pinang hahahahaha???

      Fasiq tak ketua bahagian PAs tu???

      Bodoh punya walaon. Yang bangang2 je dia cakap!!!

      Bukti mana daa bahlol??? Bukti alamat Climate Protector tu kau dah selidik ke belum???

      Husam ke Anuar Tan yang fasiq???

      Tapi yang confirm kau lah yang fasiq!!! Mengkafirkan exco agama pulau pinang hahahah bodoh kau ni!!!

      Delete
  27. Husam beritahu Climate Protector tiada di alamat tu kau kata dia fasiq, Ketua Bahagian PAS Padang Serai fitnah di Pulau Pinang tak boleh azan kau buat tak tahu!!!

    Islam ni agama yang adil!!! Adil apa kau???

    Kau bila geng kau buat maksiat kau senyap. Orang lain kau tuduh mereka fasiq!!!

    Kau ni tak adil dan memihak. Orang tengok pun orang tahu la tak ada faedahnya sokong PAS. Bukannya Islamik pun!!! Menipu je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simple je.. org padang serai sudah mengaku kekhilafan dan berjiwa besar memohon maaf.. org fasiq yg menuduh UG sudah?

      Delete
    2. Itu bukan khilaflah bongok, itu sengaja!!!

      Kenapa masa dia buat dia tak semak dulu??? Padang Serai dengan Pulau Pinang bukan jauh!!!

      Kenapa kerajaan negeri nak saman baru minta maaf??? Kalau tak buat tak tahu je???

      Lainlah dia di kutub utara ke munasabahlah tak boleh periksa.

      Itu khilaf ke sengaja???

      Yang ni kau tak kata fasiq pulak, kenapa husam yang berkata benar pasal alamat Climate Protector kau kata fasiq pulak???

      Lagi satu, mana bukti kau pasal UG??? Kalau kau dah fasiq jangan fasiqkan orang lain!!!

      Bahlol!!!



      Delete
  28. Woi bahlol walaon anonymous,

    Aku dah cabar tadi kan, mana bukti kau pasal UG???

    Kau ni tak ada telor ke cabaran mudah macam tu taknak sahut???

    Kalau kau tak ada bukti, kau tuduh orang fasiq kau lah fasiq!!!

    Kau pergi Thailand buang jantina la kalau pondan macam ni!!!

    ReplyDelete
  29. Woi anonymous bahlol ,

    Kau terangkan pada aku kenapa UG tu belum tentu lagi fitnah sebab kau tak tunjuk bukti kau dah label sebagai fasiq???

    Kenapa Anuar Tan dah terang-terang menipu alamat Climate Protector kau tak kata dia kafir laknat???

    Islam tu adil, kau tu adil ke tak dah melabel-label macam budak bodoh???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu tekan butang panik.. tghh lagi macam2 kena fitnah dan maki.. relax je.. lebai pangkor 2 a.k.a. ketua barua baru kena acah sikit je dulu.. para barua pulak yang tak senang duduk!

      Delete
    2. Bila pulak hadi kena fitnah???

      Kau ni bodoh ke nak reka2 cerita???

      Hadi dah sampai kena scan kepala rileks kau kata hahahaha???

      Dia tengah risau tu sebab mengepalai parti BABI hahahahaah!!!

      PAS is PIGS!!!!

      KAKI FITNAH KATA DIRI MEREKA KENA FITNAH???

      BAHALOL NI SATU BUKTI TAK BOLEH BAGI KATA KENA FITNAH HAHAHAH!!!

      BABI LAKNAT!!!

      Delete
  30. Aku dah bagi semalam, Hadi menyamakan PAS dengan Allah!!!

    Takkanlah PAS@BABI tu sama dengan Allah???

    Tentu-tentu ajaran sesat!!!

    Patutlah Allah murka dengan gelarkan sebagai BABI hahahahah!!!

    Ada ucapan dalam youtube pulak tu. Tapi biasalah, ajaran sesat ni pengikut dia taksub!!!

    Ada bukti pun dia kata fitnah Hahahahahah!!!

    Parti BABI pro syiah memang macam tu!!!

    Hadi ketua BABI@PAS@PIGS!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila terlalu taksub kpd pemimpin kafir maka ketua barua pun tak boleh perbetulkan keadaan dah.. terpaksalah buat fitnah UG buat kaburkan pandangan rakyat pasal pangkor 2.. sorilah orang nak lupa..

      Delete
  31. Ajaran sesat menyamakan Allah dengan PAS kan boleh jatuh kafir!!!

    Apasal kau nak kafirkan orang lain pulak bila kau pun sama!!!

    Tak payah cakap pasal pangkor 2 atau UG!!! Kau memang kaki fitnah terpengaruh dengan ajaran sesat hadi!!!

    PAS IS PIGS!!!! PAS IS PAST!!!! PAS PARTI AJARAN SESAT MENYAMAKAN NYA DENGAN ALLAH!!!

    WALAUN PAS TAKSUB AJARAN SESAT MACAM BABI!!!

    ReplyDelete
  32. Kau tak payah cakap pasal UG kau tak payah cakap pasal pangkor 2.

    Babi macam kau mana perlu bukti!!!

    Nak pulak babi ajaran sesat!!!!

    KAN ANONYMOUS YANG BABI!!!

    PAS IS PIGS!!! PAS@BABI!!!

    ReplyDelete
  33. Tak payah cakap dengan aku pasal ug dan pangkor sebab kau babi!!!

    Babi tak ada otak!!!

    Pengikut ajaran sesat HAdi babi!!!

    PAS@PIGS@BABI!!!! PArti ajaran sesat menyamakannya dengan Allah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hinanya bila dapat berketuakan fasiqun.. Tambah hina bila lebai pangkor 2 redha kpd kpd kafirun..

      Delete