Terkini

Kajian, Terengganu dikatakan tidak sumbang kerusi ke Putrajaya.

Biar betul PRU 13 ,PR dikatakan mendapat 124 kerusi Parlimen dan sementara  BN  mendapat 78 kerusi parlimen.

Apa yang menarik dalam PRU 13 itu didakwa oleh kajian NGO ,  PR  Terengganu  hanya  menyumbangkan satu kerusi Parlimen sahaja .Dalam pada itu  negeri Perlis langsung tidak menyumbang kerusi.Mungkinkah kerusi itu ,hanya kerusi Parlimen Marang .Kerusi tradisi PAS,kerusi tradisi TG Hj Hadi.

Untuk Sabah  menurut kajian NGO itu menyumbang 24 kerusi Parlimen. Negeri Sabah menyumbang 14 kerusi dan Sarawak  11 kerusi.

Bagi negeri Perak  ,PR didakwa akan mendapat 18 kerusi. Dengan Kuala Kangsar dengan calon PAS yang berwibawa membantu PAS menambah kerusi Parlimen.

Kebanyakan kajian yang dibuat langsung tidak memberi peluang PR menambah kerusi di Terengganu. Justeru itu PAS Malaysia perlu berbuat sesuatu. 

 Dengan melihat senario DS Anwar dan TG Hj Hadi didakwa langsung tidak pernah duduk bersama dipentas sama untuk berceramah ,tidak seperti negeri lain. PAS Terengganu  kena bersikap lebih realistik. PGU silih berganti tapi kajian  NGO sebalik. Kajian NGO itu boleh diterima pakai.jika melihat peratus keluar mengundi di Terengganu yang tingi.

1 Response to "Kajian, Terengganu dikatakan tidak sumbang kerusi ke Putrajaya."

  1. Salam.
    Tuan minta pautan dlm blog tuan. Sy senaraikan blog tuan dalam SENARAI BLOG POLITIK POPULAR. Blog sy revolusifikiran.blogspot.com blog santai "Gambar-gambar dan Fakta-fakta yang menarik" Terima kasih kerjasama tuan

    ReplyDelete