MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Mansuh Tol, apa jadi dengan kakitangan PLUS.

Semua orang suka tol dimansuhkan.Banyak kebaikan.Tapi apa alternatif Pakatan Rakyat  untuk membela nasib pekerja PLUS.Adakah mereka akan diberi VSS atau dimasukkan ke dalam syarikat  kerajaan GLC . DS Anwar atau TG Haji Hadi kena beri penjelasan . Biar pekerja dan kaum keluarga mereka pun tumpang gembira.

3 Responses to "Mansuh Tol, apa jadi dengan kakitangan PLUS."

  1. Bhai Mantaro...

    Betul... yang ini PR kena bagi penjelasan terlebih dahulu... jangan main ikut sentimen jer.... Gua stuju ngan pandangan lu....

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. Bro..., kalau tol dimansuhkan....tapi lebuhraya masih perlu di urus dan diselenggara..., mestila kakitangan PLUS akan diserapkan ke agensi yang berkaitan untuk teruskan penyelenggaraan dan pengurusan lebuh raya

    ReplyDelete
  3. aku dah habaq dah....lim guan eng yg mula2 cadang tol dihapuskan. selain kebajikan pekerja2 (depa ada tanggungjawab - nak hidup jugak) kalau maintenance guna duit rakyat, INI TIDAK ADIL!!!!! bukan semua rakyat (28 juta? - banyak yg takdak kereta & tak guna l/raya langsung pun ada) dapat manafaat tu. guna l/raya bayaq la sebab ada jln2 altenatif. contoh Asstro atau cellfon, bila guna bayaq. aku tak setuju kadar tol yg terlampau mahal. turun 50% (100%? - IMPOSSIBLE!!!)ka ok la kot. depa sepatutnya tengok amanah saham pnb, nilia rm1,000 (pelaburan pokok) tahun 90 sama ka nilia nya pada masa sekarang? kalau depa kata sama, ertinya gaji kaki & tangan pnb tak meningkat. tiap2 tahun depa dapat kenaikan gaji & bonus & duit tu mai dari mana? memang KELABU ASAP!!!

    ReplyDelete