Terkini

Maaflah,"boo"kita mungkin mengurangkan exco Pas.

Maaflah,mungkin sikap segelintir kita  yang suka meng"eboo" semasa muktamar,berbanding takbir,budaya Pas,exco Kerajaan Selangor dari Pas dikurangkan.

Allah gerakkan Azmin Ali hanya memilih tiga orang sahaja dari Pas.Lagipun Islam tidak meminta jawatan.

Bagi exco Pas yang tidak terpilih,bersabarlah.Dunia politik ini ada pasang surut.Tiga exco dari Pas kena membuktikan kerja buat mereka memberi natijah yang memuaskan semua pihak.Berkhidmatlah untuk semua,bukan menjadi wakil rakyat @exco untuk orang Pas sahaja.

Untuk Azmin Ali jadilah Menteri Besar untuk semua.

3 Responses to "Maaflah,"boo"kita mungkin mengurangkan exco Pas."

  1. Tuan silap. Dulu memang dapat 4 exco. Tapi kalli ini lebih beruntung. PAS dapat 3 exco dan MB. Tidakkah Azmin Ali itu PAS yang cadang jadi MB?

    ReplyDelete
  2. Memang Presiden PAS mencadangkan nama YAB Azmin Ali (AA) awalnya, dalam kerangka memujuk AA untuk menarik 2 lagi Adun PKR dengan tujuan penubuhan kerajaan campuran bersama UMNO, yang mana tergagal setelah AA mengumumkan rundingan tersebut. 13 Adun PAS membantah AA dicalonkan atas sebab tertentu. Mesyuarat JKPP juga membantah, akhirnya Presiden menggunakan kuasa Veto anugerah MSU untuk membatalkan pencalonan DSWAI dan juga AA, lantas mencalonkan 3 nama, iaitu 2 Adun PAS dan seorang Adun PKR (bukan AA pun), mungkin dengan harapan Adun PKR tersebut menarik diri, dan menaruh sedikit harapan kepada Sultan untuk melantik dari kalangan 2 Adun PAS yang dicalonkan. PAS tidak pelahap jawatan MB, tetapi kalau Sultan yang lantik, derhaka kalau menolak, tak begitu pengharapannya? Alahai, apalah malang nasib badan.

    ReplyDelete