MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Tok Guru kencing berdiri.

Tok  Guru mana tu yang suka panggil orang jahil, barua , tolol  dan macam-macam gelaran.

Anak murid buat silap, kita tegur dengan baik. Doakan yang baik-baik, kalau boleh semua masuk syurga.Kita doa diberi taufik dan hidayah. Ini tidak.Didoakan supaya pergi jauh-jauh.

Anak murid kencing  duduk tok guru guru kencing berdiri.

Kasihan jemaah  itu.  Matang mereka bukan untuk semua orang.

5 Responses to "Tok Guru kencing berdiri."

  1. Salam semua,

    Sebenarnya jemaah tu tak matang pun!!!

    Tengoklah sahabat kita En. Ir. Anonymous!!!

    Tukar nama macam-macam. Habis semua dikafir-harbikannya. Memfitnah sana-sini.

    Kita pula yang dikatakannya tak menjawab soalan!!! Saya tanya balik apa soalan yang tak jawab tu, kot-kotlah tertinggal (ntah-ntah dia sendiri yang bodoh sangat jawapan pun tak boleh beza kot) tak cakap pula.

    Tanya dia pun melilau pusing-pusing taknak jawab banyak cantik!!!

    Sekarang ni mengaku pergi oversea pulak dah!!! Oversea mana entah??? Pulau Kapas??? Pulau Redang??? Pulau Jerjak??? Ke Balik Pulau, PUlau Pinang???

    Belajar dengan guru macam artikel ni lah tu!!!

    Bodoh sangat, guru macam ni punya bahlol diikutnya!!!

    Patutlah samdol!!!

    ReplyDelete
  2. Betulkah seorg yg kononnya digelar tok guru oleh pengikut taksubnya dibolehkan utk menggelarkan seseorg itu sebagai jahil agama, barua, broker, menuju ke babi, anjing, komunis, penjual pil kuda, pengkhianat, islam liberal dan entah beratus gelaran lagi yg kini menjadi kalimah zikir munajat pengikut taksubnya, siang mau pun mlm.

    ReplyDelete
  3. Ambo heran, ramai yg kato penyokong tok guru adalah taksub..

    Harap buat lawatan n belajo sikit sensnyak n nnadah sikit sebanyak di ssejid rusila n tengok sekeliling, fikir dgn waras...

    Janganlah anggap kito je yg betol...

    ReplyDelete
  4. En. Che Azemin,

    Jangan tengok ssejid rusila je. Patutlah taksub!!!

    Pergilah tengok Dr. Maza, Dato' Syeikh Mat Nor Al-Hafiz, Tuan Guru Ahwang Awang, jauh sikit tengok HAMKA dan anak-anaknya.

    Barulah tahu siapa yang taksub!!!

    BAru tengok satu je, dah eksyen mengaku tak taksub, apahal!!!

    Sebelum suruh orang lain fikir dengan waras, fikir dulu kita ni dah fikir dengan waras ke tak??

    ReplyDelete
  5. kita kalau nak berguru, wajib berguru dgn ramai orang. baru dpt luaskan minda dan pemikiran. baru dpt kita bezakan yg benar dari yg bathil.

    kesilapan umat ialah berguru dgn sorg guru aje. maka jadilah pengikut ajaran2 khurafat spt ayah pin kerajaan langit dsb.

    secara asas Islam ialah spt mana yg dikatakan oleh Imam Ja'far as-Sadiq: "Jika kamu terima sesuatu dr kami yg bertentangan dgn al-Quran, ketahuilah, ia bukan dr kami."

    maksudnya ialah jika ada hadis2 yg bertentangan dgn al-Quran, ia adalah hadis palsu. hadis tidak akan menyalahi al-Quran.

    ini sesuai dgn ayat: Taatilah Allah. Taatilah Rasul...

    mana mungkin Allah mwajibkan kita mentaati Rasul, kalau Rasul menyalahi Allah!?

    akhirkata, bila ada org yg alim tp suka menyalahi Allah dan Rasul, maka ilmu dia tu tidak ada berkat sedikitpun. mereka yg taksub kpd alim2 spt ini tlh diceritakan dlm al-Quran...

    Dan (ingatlah), ketika mereka berbantah-bantah dalam neraka, maka orang-orang yang lemah berkata kepada orang-orang yang menyombongkan diri: “Sesungguhnya kami adalah pengikut-pengikutmu, maka dapatkah kamu menghindarkan dari kami sebahagian azab api neraka?”
    Orang-orang yang menyombongkan diri menjawab: “Sesungguhnya kita semua sama-sama dalam neraka, karena sesungguhnya Allâh telah menetapkan keputusan antara hamba-hamba-(Nya)”. [Ghafir/40:47-48].

    Dan mereka berkata:”Ya Rabb kami, sesungguhnya kami telah mentaati pemimpin-pemimpin dan pembesar-pembesar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar). Ya Rabb kami, timpakanlah kepada mereka adzab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar”. [al-Ahzâb/33:64-68].

    Sesuai dgn itu, hadis "Sesungguhnya yang aku khawatirkan pada umatku adalah imam-imam (tokoh-tokoh panutan) yang menyesatkan." [HR Abu Dawud, no. 4252; Ahmad, 5/278, 284; al-Baihaqi, no. 3952. Dishahihkan oleh Syaikh Muhammad Nashiruddin al-Albâni].

    ReplyDelete