MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Amanah akan saman Razman Zakaria, kaki fitnah.

*MAKLUMAN SIDANG MEDIA*

Assalamualaikum warahmatulLah wabarakaatuh,

Saya selaku Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) bersama Peguam Mohamed Hanipa Maidin akan mengadakan Sidang Media seperti maklumat berikut:

Tarikh : 20 Jun 2017, (Selasa)
Masa : 11 pagi
Tempat : Wisma Amanah Negara

Sidang media ini adalah berkaitan isu Saman Fitnah Terhadap Pesuruhjaya Pas Perak, Sdr. Razman Zakaria.

Rakan-rakan media dan pimpinan Amanah dijemput hadir.

Terima kasih.

*#AmanahDemiNegara*

*HAJI SALAHUDDIN AYUB*
Timbalan Presiden 
Parti Amanah Negara (Amanah)
19 Jun 2017

20 Responses to "Amanah akan saman Razman Zakaria, kaki fitnah."

  1. Apakah lagi cara yg ada agar PAN yg mampir pupus tidak dilupakan begitu shj oleh rakyat Malaysia selain saman?

    Andainya salehuddin menang sekalipun sebagaimana nizar baru2 ini.. so apa yg pan dapat? Kemenangan moral? Cuba kita perhatikan adakah pas terjejas dan pan melonjak sokongannya? I don't think so..

    Tapi demi memuaskan hati pembekal dedak maka diturutkan jua.. rakyat dah lama memerhati.. tak usahlah berpura2 seolah2 pan tidak pernah membela si pendakyah kristian evangelis.. kononnya dgn saman razman maka akan membuatkan org lupa bhw pan setia membela pendakyah kristian evangelis? Ataupun pan berharap agar org terpaksa tumpukan kes saman ini dan melupakan kes perjanjian pangkor 2? Sekali lagi, i don't think so.. sebab rakyat perak tak boleh lupa itulah yg menyebabkan bn berjaya merampas kembali perak apabila mendapat tahu akan sikap pemimpin pas perak no 1 waktu itu sanggup menggadaikan akidah negeri melalui pangkor 2 di mana hudud tidak dibenarkan langsung disebut oleh kerajaan negeri.. mereka sangka sultan perak akan lupa akan pengkhianatan sebegini? Sbg muslim pasti sultan perak pun ada keinginan utk melihat hudud dimertabatkan sebagaimana di brunei..

    Semoga Allah bukakan hati2 mereka. Walaupun kita ada ilmu agama, itu tak semestinya dapat mendorong kita agar menyintai serta yakin kpd ciptaan Allah seperti hudud..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya Sdr Razman tu buat tuduhan palsu... atau istilah mahkamah F I T N A H!

      Delete
    2. Demi utk mengelakkan masa terbuang di mahkamah beliau sudahpun meminta maaf.. saya sokong akan alasan beliau itu..

      Beginilah hebatnya akhlak PAS, sebagai manusia biasa, jika ada melakukan kesilapan apa yg salahnya mintak maaf? Malah bakal disanjung lebih lagi berbanding buat fitnah 91 mukasurat lepas tu mengaku bhw org yg difitnah memohon maaf kepada dia (pemfitnah) juga..

      Delete
  2. Nama mana? Guna anonymous... Ape barang... Ckp dpn-dpn, senang nk saman.

    ReplyDelete
  3. Walaun mana ada birani cakap dipan-dipan.. walaun mau simbunyi itu nama.

    Amanah nak saman ka, nak biarkan saja ka, ikut suka Amanah la!!
    Yang lu marah-marah, apasal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa tak marah cuma wa kesian tgk pan tercari2 formula agar disukai rakyat tapi sayangnya masih tak jumpa formula tu.. masih gagal dlm erti kata lain..

      Delete
    2. Orang tanya,berilah nama tuan,bukan anonymous..jgnlah lari dari tajuk.Orang islam dia hanya takut pada allah sahaja bukan pada makhluk.

      peace not war.
      salam ramadhan.

      Delete
  4. Salam. Sedih saya membaca ulasan Saudara Tanpa Nama (3:03 pagi). Sebenarnya saya sangat mengharapkan orang seperti "beliau" berkomentar dengan bijaksana, namun malangnya "beliau" memilih mengulas dengan cara seperti itu. Saudara Tanpa Nama (3:03 pagi), jadilah pengulas yang bijak dan lebih bertanggungjawab. Semoga Allah SWT membuka pintu hati saudara ke arah itu. Amin. Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam tuan mahligai seni,

      Agak lucu juga; bila ada pihak di sebelah tuan berkomentar dgn memaki hamun spt nobody tuan tidak langsung pula bersedih hati.. jgnlah kita hipokrit sgt hanya kerana si kaki maki hamun berada di sebelah pihak kita.. sorok2lah sikit sikap bias tu..

      Apa yg salahnya komentar yg saya lontarkan.. sehingga sekarang fakta tersebut tidak pernah dinafikan oleh beliau.. selama ini kita hanya mendengar beliau membuat dakwaan tidak berasas atau dgn kata lain memfitnah para pemimpin PAS seolah2 PAS beria2 benar mahu berUG dgn UMNO di Perak.. alhamdulillah sehingga kini fitnah beliau terbukti silap dan tersasar.. tiada langsung bukti akan berlakunya UG seperti yg difitnahkan beliau.. syukurlah kami kini sangat berbahagia kerana ini menunjukkan TIDAK SILAPLAH kami menyingkirkan beliau serta kuncu2nya sebelum ini!

      Ingin saya nak bagitahu satu lagi bukti pembohongan di kalangan pengikut2 PAN yg menyatakan PAS memungkiri janji PR kerana ingin berUG dgn UMNO.. padahal mereka tidak langsung menyedari bhw ketika fitnah UG mula berleluasa (yg kita dah pun tahu siapa yg memulakannya), PR masih belum diwujudkan.. bermakna mana2 parti berhak utk mengkaji segala kemungkinan dalam memilih gabungan yg terbaik selepas PRU 12 tersebut.. spt yg kita maklum selepas proses suaikenal dan perbincangan yg panas, PAS akhirnya memilih utk bersama PR sebagaimana DAP dan PKR.. pada waktu itu para si kaki fitnah itu sepatutnya sudah memberhentikan fitnah UG mereka memandangkan PAS telah memilih PR.. tapi kalau sudah biasa memfitnah mana boleh berhenti begitu sahaja.. maka diulang2 lagi fitnah tersebut malah sehingga ke dalam seminar pemikiran TGNA baru2 ini..

      Bagaimanapun, kami ahli2 PAS amat memahami bahawa mereka terpaksa bersikap begitu agar org tidak lagi membicarakan tentang Perjanjian Pangkor 2 yg melibatkan seseorang .. tak perlu saya mengulas lanjut mengenai Pangkor 2 ini.. rakyat Perak sebenarnya sudahpun sedia maklum..

      Jadi diharap pihak tuan dapat menilai dgn adil apa yg saya hujahkan di atas.. kalau ada silapnya saya mohon maaf dan berharap tuan tunjukkan hujah yg mana satu yg tak betul..

      Seperti yg disebut oleh sahabat kita sebelum ini.. kita kan sama2 mahu masuk syurga..

      Delete
    2. Mengikut amanat hadi tak payah berUG, kerjasama je dah jadi munafik......Razman ni kes dia dgn Nizar pun tak selesai lagi dah nak kena saman lagi....memang mulut sumbang la.

      Delete
    3. Fitnah lah tu.. sila bagi bukti ayat yg mana dlm amanat tghh yg memunafikkan org lain!

      Delete
  5. Pada tuan2 dan encik2 .. kalau kita tgk di blog2 yg byk memberi komen2.. ramai yg tak melayan AN ANONYMOUS.. aku pun merasa dia lahir dlm tahun 80an.. byk sejarah politik malaysia seolah2 dia tak faham..kalau memberi komen pun fakta dlm komennya 5% ke 10%..aku pun mengharap macam mahligai seni.. komen2 membena byk fakta..tp sayang..cuma satu yg boleh di banggakan.. tanpa nama.. dia rajin memberi komen..walau pun komenya itu kekdg jarang di sahut.. pada tuan2 dan encik2..ingatlah lah bidalan org2 tua kita... melayan org gila.. akhirnya kita jadi gila..

    ReplyDelete
  6. Dulu org takut nak saman pimpinan pas sebab mereka di pihak benar. Lagipun ramai lawyer2 hebat bersama pas.
    Sekarang lain, hujah pimpinan pas byk merapu dan memfitnah dan MEMANG PATUT DISAMAN. Lagipun hampir semua LUHAM (Lujnah undang2 & hal ehwal masyarakat pimpinan yb hanipa maidin) dan hijrah ke parti Amanah...
    Sebab tu asal asal ada kes saman jah pas akan kena bayar gantirugi.. jom saman pendedak pas

    ReplyDelete
  7. Haha..pan vs pan..begini jadinya..

    ReplyDelete
  8. Haha..pan vs pan..begini jadinya..

    ReplyDelete
  9. Ramai pemimpin2 PAS telah disaman kerana memfitnah pemimpin2 parti2 PH tetapi peliknya, pemimpin2 PAS langsung takde kejantanan untuk menyaman pemimpin2 PH seperti Husam, Rafizi dan LGE walaupun setelah dicabar untuk kemukakan saman. Amat jelas kepada rakyat semua bahawa PAS dipenuhi oleh pemimpin2 bacul yang suka memfitnah. Kes RM90 juta dulu pong dah berbulan2 dah dicabar saman, semuanya dari Tuang Presideng hingga ke Ketua Pemuda pasu bunga dok senyap macam tikus. Saman tak mau tapi pemimpin PAS asyik dok mengata, fitnah dan mengutuk. Takat tu je standard pemimpin2 PAS. Sama dan serupa dengan perangai Najib dn UMNO.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah djamin masyok syurga nak saman menyaman buat apa lagi dok, kah kah kah.

      Delete
    2. Alhamdulillah.. kalau kita yakin kita berada di dalam perjuangan suci yg membela agama Allah bukan membela kristian evangelis; apa salahnya kita mengharapkan syurga ye tak?

      Delete
  10. Haha..pan vs pan..begini jadinya..last2 pendedak jadinya..

    ReplyDelete
  11. Haha..pan vs pan..begini jadinya..last2 pendedak jadinya..

    ReplyDelete