Terkini

DS Nizar Tak Kan Pijak Kg Sg Petai- DS Nizar boikot!

Heboh satu kampung ,kampung pula Kampung Sungai Petai DS Nizar tidak mahu jijak kampung mereka.

Kita ditanya melalui telefon ,SMS ,betul tak DS Nizar tak mahu pijak kampung Sg Petai.Nizar kononnya merajuk kerana sewaktu ijtimak Surau Ahmadiah,Nizar tidak dijemput menyampaikan tazkirah.Kononnya lagi Nizar merajuk kerana tidak dilayan.Kes ini kononnya berlaku pada 6 April 2010.

Kononnya dalam dairi DS Nizar terdapat aturcara beliau di Ijtimak Surau Ahmadiah itu.Kononnya kenyataan itu melalui mulut DS Nizar!"Namanya Sungai Petai,saya tak kan datang!"kononnya ada orang kata.

Kita yang menyusun jadual DS Nizar di peringkat Parlimen Bukit Gantang,jadi kita tahu tidak ada slot ucapan DS Nizar di Sungai Petai ,tengah hari itu.Jadual Nizar 6 April lalu,ke Mesyuarat Agung Pas Kawasan Bukit Gantang,selepas itu akan pergi ke Ijtimak Surau Ahmadiah,Sg Petai untuk mendengar dan duduk sebentar sebelum ziarah orang sakit.Tidak timbul Nizar merajuk tak mahu pergi Kampung Sungai Petai.

Fitnah ini berlaku di kubu kuat Pas,fitnah berlaku ditempat kaya majlis ilmu,fitnah timbul di kampung halaman Ustaz Idris Ahmad,Ketua Penerangan PAS.Fitnah berlaku di Unit Peti Undi Pas menang majoriti besar.

Jadi sebagai langkah penyelesaian,baru -baru ini sempena 16 Mei ,hari guru kita mengatur Nizar bersolat dan menyampaikan tazkirah di Surau Ahmadiah,Kg Sg Petai.

Sewaktu makan selepas tazkirah di rumah Ketua Cawangan ,Sdr Hasan Zainuddin, DS Nizar minta penjelasan.Hasan menerangkan cereka fitnah itu.

DS Nizar menjelaskan semuanya.Beliau tidak membawa diari dalam kereta.Segala maklumat di dalam handphone saja.Beliau tidak pernah keluar perkataan untuk tidak datang lagi ke kampung Sg Petai.Beliau meminta diselesaikan dan beritahu yang membawa cerita Nizar tidak mahu jijak Kg Sg Petai supaya tidak lagi membawa cerita fitnah!

Kita hairan sikap segelintir ahli Pas yang menjaja cerita fitnah ini.Mereka seolah agen UMNO dalam parlimen Bukit Gantang.Namun begitu syabas dan tahniah terdapat Ahli Pas yang sensitif dan mahu fitnah ini tidak merebak.

Dan ini tulisan peribadi kita,tidak ada kaitan dengan Pas Kawasan Bukit Gantang!Ayuh musuh kita UMNO dan BN. BN yang lulus lesen judi, bukan DS Nizar!

1 Response to "DS Nizar Tak Kan Pijak Kg Sg Petai- DS Nizar boikot!"

  1. Awat org PAS suka jaja cerita tak betui? Apa hangpa ingat jadi org PAS kebai dari api neraka ka?

    ReplyDelete