Terkini

Dulu apa dia tak kata dekat PAS,kini Dato'Adnan Ibrahim masuk PAS

Pengarah Tarbiah PAS Pusat ,Ustaz Idris Ahmad bersama Dato'Adnan Ibrahim , bekas Pengarah Jabatan Pendidikan Perak ,dulunya UMNO kini akhir hayatnya ingin bersama PAS.Foto di ambil semasa program Liqa al-fikri PAS Perak ,7 Oktober 2011.

Changkat Jering,Taiping- Dulu Dato' Adnan Ibrahim merupakan Pegawai PPD LMS(Taiping).Semasa berkhidmat dulu teruk cikgu-cikgu PAS kena maki dan marah dengan Dato' Adnan.

Kelmarin PAS Perak menjadikan beliau ikon masyarakat kenapa perlu masuk PAS.Difahamkan beliau mendapat hidayah di Makkah ,untuk beliau terus meninggalkan UMNO.Lantas menyertai PAS.

Beliau mendakwa,Hishamudin Husein dan pimpinan UMNO memanggil beliau menasihatkan beliau agar terus dengan UMNO.

Tapi bagi Dato' Adnan Ibrahim, akhir hayatnya ingin bersama dengan PAS.

Sempat Dato Adnan Ibrahim bergurau dengan penulis"ini dulu,cikgu teruk kena hentam"
****manusia boleh berubah-kita minum dulu********

5 Responses to "Dulu apa dia tak kata dekat PAS,kini Dato'Adnan Ibrahim masuk PAS"

  1. Pas ini parti orang-orang pencen agaknya.

    ReplyDelete
  2. Saya meminati PAS bermula PRU 3 (1964), saya amat curiga dengan kematian Dr. Zulkifli Muhamad dan isterinya dalam kemalangan di Raub/Lipis ketika itu semasa menghadapi PRU. kemalangan itu menjadi tanda tanya dalam kepala otak saya, adakah ianya berlaku atas kerja ...................................musuh politik.

    Sejak itu saya tak suka melihat pemimpin umno, kerana khir johari lah (menteri pelajaran) ramai orang Melayu tak tahu baca jawi dan tak pandai baca quran. Saya lihat ketika itu umnolah pengkhianat kepada agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  3. Nak tengok dia ikglas atau tidak tak usah layan dia sangat.@Dolah saya masuk PAS disebabkan Tun Madey kata *Kalau nak makan sop tangan pergi ke Kelantan* dan orang2 umno bagi dia *Standing Ovation * lagi

    ReplyDelete