Terkini

Kata Tok Guru Hj Hadi, Terengganu bukan penentu Mat Sabu.

Haji Mohamad Sabu masih berpeluang untuk menjadi Timbalan Presiden PAS lagi,kerana pencalonan dari Terengganu bukan mencerminkan kehendak perwakilan seluruh negara.

"Terengganu bukan tentukan,mesti campur semua negeri di seluruh negara"kata Tok Guru Haji Abdul Hadi.

KUALA LUMPUR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan pencalonan enam kawasan di Terengganu tidak menggambarkan penyandang Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu tidak layak mempertahankan jawatan tersebut, pada Muktamar Pas ke-59.

"Terengganu bukan tentukan, mesti campur semua negeri di seluruh negara," katanya pada sidang media di ibu pejabat Pas, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan mengenai Mohamad atau Mat Sabu bukan pencalonan di kesemua enam kawasan Pas apabila tiada satu kawasan pun mencalonkan namanya.

Mat Sabu telah dilantik menjadi Timbalan Presiden sejak 2011, apabila beliau berjaya telah berjaya mengalahkan penyandangnya Nasharuddin Mat Isa dan Tuan Ibrahim.

Dalam laporan media semalam, enam kawasan di negeri "penyu bertelur" itu termasuk Besut, Setiu, Kuala Terengganu dan Kuala Nerus telah memilih Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah dan Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Dimana Nik Mohd Amar mendapat pencalonan daripada empat kawasan iaitu Besut, Kuala Nerus, Kuala Terengganu dan Dungun manakala Tuan Ibrahim mendapat sokongan sebulat suara di Kemaman dan Setiu.sumber

0 Response to "Kata Tok Guru Hj Hadi, Terengganu bukan penentu Mat Sabu."

Post a Comment