Terkini

Ketua Polis Perlis larang Mat Sabu sampai Khutbah Raya.

Fasa baru serangan terhadap Amanah sudah bermula. Hari ini, polis tidak membenarkan Presiden Amanah berkhutbah Idil Adha di Perlis. Banner juga dirampas.

Buat kali pertama dalam sejarah juga, solat hariraya Idil Adha di Surau Tn Guru Hj Mat Rejab dikawal dan diawasi oleh polis hanya kerana turut dihadiri oleh Presiden Amanah.

Amanah semakin dicemburui. Slogan Islam Rahmatun Lil Alamin dan pendekatan inklusif Amanah semakin digeruni.


Mat Sabu tidak boleh sampai khutbah tetapi boleh untuk berceramah.

Menjadi rutin Haji Mohamad Sabu apabila balik ke rumah mertua di Perlis sempena Aidil Fitri atau Aidil Adha setiap tahun akan diminta oleh masyarakat setempat menyampaikan khutbah raya.

Namun tahun ini difahamkan Ketua Polis Negeri Perlis mendapat arahan khas dari Ketua Polis Negara supaya Presiden Parti Amanah Negara , Haji Mohamad Sabu tidak diizinkan berkhutbah.

Sebagai mematuhi arahan tersebut beliau tidak berkhutbah, cuma sekadar menyampaikan ceramah umum selepas khutbah pendek oleh Ustaz Zolkharnain Abidin Al-Abyadh.








5 Responses to "Ketua Polis Perlis larang Mat Sabu sampai Khutbah Raya."

  1. hilang penjajah british...ganti pulak penjajah baru....apa nak jadi...kerja ugama islam pasti para munafik x suka....jadi jaga jaga la saudara islam ku....amin

    ReplyDelete
  2. hilang penjajah british...ganti pulak penjajah baru....apa nak jadi...kerja ugama islam pasti para munafik x suka....jadi jaga jaga la saudara islam ku....amin

    ReplyDelete
  3. Ada org takut pada mat sabu.
    Kalau kita befikir dalam sikit,siapa yg takut dgn mat sabu dan parti amanah?

    ReplyDelete
  4. Betulla tu mat sabu bukannya betul dan tahu hukum agama budak cina menempel didadanya katanya takpa kerana budak ni dianggap macam cucunya ini ke orang yang nak dibenar baca khutbah. Kalau dulu dlm PAS tiada kenyataan begini dan dia nampak macam tahu agama tapi sekarang dah terserlah beliau tesangat jahil. itulah akibatnya berkawan dengan LGE bukan Ustaz Hadi.

    ReplyDelete
  5. Tahniah Ketua Polis Perlis. Semoga Perlis selamat dari anasir2 Khomeini dan Hassan Nasrallah kebanggaan Mat Sabu.

    ReplyDelete