Terkini

Tetap bersama ulama, tapi di bawah Ustaz Ahmad Awang .

Tetap bersama kepimpinan ulama. Tetapi kali ini di bawah nasihat mantan pucuk pimpinan Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin, mantan presiden dan mantan timbalan presidennya. Kedua-duanya generasi pemimpin tahun 1980-an yang aku mula kenal pada zaman itu.

Aku mula kenal Ustaz Ahmad Awang semasa beliau bertugas di Pusat Islam pada tahun 1983 dan Ustaz Ghani semasa beliau menjadi pensyarah di Institut Teknologi Mara pada tahun 1979.

Ramai betul kawan kawan aku dalam parti baharu ini. Entah berapa orang saja kawan aku yang masih tinggal dalam parti lama. Seperti satu generasi berpindah ke wadah baharu. Mungkin inilah pusingan akhir dalam perjuangan bersama kepimpinan ulama yang bermula sejak awal 1980-an sebelum mereka semua bersara dan melepaskan amanah ini kepada generasi baharu. Generasi baharulah yang akan memenuhi harapan baharu

Sumber FB Zin Mahmud.

4 Responses to "Tetap bersama ulama, tapi di bawah Ustaz Ahmad Awang ."

  1. Tolak hudud xper...langgar baiah xper...cilplak logo xper...selfie berdada xper...oktofest xper...untung ulamak dunia ni....

    ReplyDelete
  2. ponteng sidang parlimen xpe halal. mkn gaji buta xpe halal.. siapa mengkhianti pakatan rkyat?

    ReplyDelete
  3. power tu mmg asal orang malaysia. cuba tanya ibu bapa memang asal dari tanah melayu ke. Soalannya siapakah penduduk asal tanah melayu ??

    ReplyDelete
  4. yan

    klu keturunan berbahasa jawa maknanya diorang bangsa jawa bukan bangsa melayu



    ReplyDelete