Terkini

Apa geng ustaz buat, hutang HARAKAH sudah cecah RM2 juta?

APA GENG USTAZ DAH BUAT DENGAN HARAKAH SAMPAI HUTANG MENINGKAT 2 JUTA? 24 Mac 2016

1. Satu masa dulu jualan Harakah mencecah 70k ke 80k tetapi kini untuk capai 20k pun susah nak habis.

2. Ust Idris Ahmad akui hutang harasedah mencecah 2juta dan tak mampu untuk membayar gaji staff dan staff Pejabat Agung.

3. Setelah 'dipaksa' cawangan dan ADUN2 PAS membeli harakah jualan masih terus merudum.

4. Dakwaan PAS bahawa keahlian PAS bertambah beribu-ribu sehari sepatutnya meningkatkan jualan Harakah. Dengan apa yang berlaku, ternyata itu semua hanya propaganda PAS untuk meyakinkan umum bahawa PAS semakin baik setelah sedikit demi sedikit  ahlinya keluar menyertai AMANAH.

5. Ada sahabat yang sinis mengatakan Utusan dah macam Harakah. Macamana nak laku. Terpaksa bahagi dua dengan Utusan.

6. Dahulunya, Geng Ustaz (GU) menuduh ada musuh dalam Harakah. Berita banyak sokong Anwar dan DAP. Sekarang dibawah penyeliaan Nasrudin Tantawi kenapa masih tidak laku?

7. Dahulu kewangan PAS tidak terlalu teruk. Anjurkan pelbagai himpunan raksasa. Ijtima Antarabangsa habis 1.6juta. Dapat duit dari mana? Bila menang Pemilihan Solid takkan duit tak ada?


37 Responses to "Apa geng ustaz buat, hutang HARAKAH sudah cecah RM2 juta?"

  1. Takper...suruh wan rosli aje dan kawan-kawan2nya tolong belikan suratkhabar harakah untuk penduduk kampungnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ppenyelesaiannya senang jer. Mintak je derma kat negara2 arab tu! Kalau Najib boleh dapat berbiliun2, takkanlah pak2 lebai yang 24 jam pakai serban dan berjubah pastu cakap pun "beranta-ente" tak boleh dapat 2-3 juta? Takkanlah Tuang Presideng yang menjadi naib presiden persatuan Ulamak sedunia tak dak harga dimata billionaire2 arab nun?

      Najib yang kata dia dapat derma sebab nak kalahkan DAP boleh dapat billiun, Hj Hadi yang kununnya ulamak tersuhur kuar fatwa jadikan DAP musuh tak boleh dapat satu sen PONG? Apa sengkek sangat mamat tu, hah? Cer ceta sikit apasal umat islam kat luar negara tak berapa memandang kat Hj hadi ni? Sebab dia tak hemsem ke? Sebab dia kaki monteng ke? Sebab dia selalu putar belit ke? atau Sebab semua cakap2 dia langsung tak boleh pakai ke? Atau semua sebab yang kat atas tu ke?

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
  2. Kertas Harakah yang tak laku jangan jual begitu saja. Proses balik sebagai kertas untuk kesat apa-apa saja. Selamat berusaha.

    ReplyDelete
  3. Kalau ada pun isu besar dlm PAS.. hanya isu inilah yg paling besar!! Makanya tak payahlah sampai kami nak kena keluar parti macam PAN.. alhamdulillah kami tetap bersama kepimpinan TGHH.. sori lah nk pilih mat sabu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih berfantasi yea. Nak berpolitik dan menjadi pengikut parti, jgn jadi macam katak bawah tempurung. Berpolitik la secara global dan berfikiran merencah sempadan macam arwah TGNA.

      Delete
    2. Walaunta yg sengal..dh terang2 gagal pn masih nk ikut..hahaha..
      Dh tiris merata2 pn nk ikut..PAS..Parti Ana Songlap..
      Kahkahkah

      Delete
    3. dia ni mana punya otak tahap 3...hidop dia nk memikiokan isu parti dia saja..hahaha...

      Delete
    4. Bro sam sung..sebut walakontol..kahkah..

      Delete
  4. Replies
    1. Rosli pi bangladesh cari partner, cadang nk eksport harakah kt sana..

      Delete
  5. Spender putih xxxxL masih menongkat langit dlm pas, dasar muka x malu...tebal mcm kulit bewok

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Tak dak sapa pun yg paksa hang beli harakah.bodoh punya komen.

      Delete
    2. Tak dak sapa pun yg paksa hang beli harakah.bodoh punya komen.

      Delete
    3. abih yang dok paksa cawangan beli apa cerita

      Delete
  7. Senang je kalau nak tahu seseorang itu samada org PAS atau org PAN..

    Kalau UMNO diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia buat2 tak layan je (sbb dah penat kutuk UMNO sblm ni.. biarlah org lain plk kutuk) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd UMNO... sehebat inilah org PAS!!

    Kalau DAP diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia mula menyinga (sbb tak tahan mendengar DAP dikutuk.. jgn sesekali tergamak nak sentuh DAP tau dak) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd Islam... sebebal inilah org PAN!!

    Sekian seadanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemikiran takfiri pas......pas itu islam, islam tu pas! Terus keluar Ayat Amanah xpentingkan islam . Ostat2 pas ni dah sosat beb.....bukankah Amanah itu tuntutan dlm Islam.....Apabila org islam jadi bodoh dlm mengeluarkan amanat songsang adalah perlu untuk menyanggah....walaupun terhadap org kafir. Ade ke pulak kena lawan DAP.....sedangkan BN pun belum islam.....Rasuah dan kezaliman masih amalan ameno.....Pas bengong ke apa....makan pil kuda. Pas dah subhahah dgn ameno!

      Delete
    2. Habis tu takkan nak panggil PAN yg menyamar amanah tu islam.. perlembagaan x ada sbg bukti..
      Satu lg mana ada bukti amanat TGHH songsang.. kita mmg kena lawan DAP dan PAN..kerana dua2 tak nak dan sokong plk tu tak nak hudud..

      Delete
  8. ala ape nak heran.dulu masa kewangan teruk.tiap minggu ada ceramah. kutipan tak la byk mana.sebulan sekali jemput pulak mat sabu..tak tak ada pun.boleh dapat 2.3 ribu juga...
    kesian mat sabu.berceramah untuk kutip duit dri ahli.
    sekarang ni dah ramai uztad jd mp.jd adun..hidup dah senang sikit.cuma duit tabung parti je yg kurang.
    nk buat macam dulu ke,,ceramah untuk kutip duit.tp siapa ye yg bkberi ceramah...
    nak bawa isu ape yg? kalau dulu.isu paling best.cita untuk lawan umno bn.sekarang ni isu lawan pakatan harapan pulak ke?
    kebanyakan kerusi yg yb duduk sekarabg ni adalah diatas kerjasama ahli ahli pakatan rakyat dahulu.kena sedar..bukan semata mata kerana kekuatan pas..
    tak pe la...pru akan datang...pas dengan kekuatan sendiri..mendapat bantuan umno bn dan ikatan..yg sama sama menangguh kan perlaksanaan hukum hudud akan menang besar...
    demi melawan dap..pm dapat derma...ape kata check juga akaun perbadi presiden pas...mana tau kot kot ada derma terbaru yg pak arab bagi...mana la tau kannnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ada benarnya mat sabu dulu boleh tarik ramai org kerana partinya berbunyi PAS.. tgk apa jd sekarang?
      Bila partinya berbunyi PAN, dah tak de org nak dtg..

      Faham ke dak ni?? Kalau tak faham confirmed apa??

      Confirmed bangang !!

      Delete
    2. Kalau kau yg bangang kompom..mkan pil kuda n daun ketum cap hadi sotong..kahkahkah..

      Delete
  9. ala ape nak heran.dulu masa kewangan teruk.tiap minggu ada ceramah. kutipan tak la byk mana.sebulan sekali jemput pulak mat sabu..tak tak ada pun.boleh dapat 2.3 ribu juga...
    kesian mat sabu.berceramah untuk kutip duit dri ahli.
    sekarang ni dah ramai uztad jd mp.jd adun..hidup dah senang sikit.cuma duit tabung parti je yg kurang.
    nk buat macam dulu ke,,ceramah untuk kutip duit.tp siapa ye yg bkberi ceramah...
    nak bawa isu ape yg? kalau dulu.isu paling best.cita untuk lawan umno bn.sekarang ni isu lawan pakatan harapan pulak ke?
    kebanyakan kerusi yg yb duduk sekarabg ni adalah diatas kerjasama ahli ahli pakatan rakyat dahulu.kena sedar..bukan semata mata kerana kekuatan pas..
    tak pe la...pru akan datang...pas dengan kekuatan sendiri..mendapat bantuan umno bn dan ikatan..yg sama sama menangguh kan perlaksanaan hukum hudud akan menang besar...
    demi melawan dap..pm dapat derma...ape kata check juga akaun perbadi presiden pas...mana tau kot kot ada derma terbaru yg pak arab bagi...mana la tau kannnn

    ReplyDelete
  10. tu harakah.....mcm mana ngan kohilal...duit aku kat kohilal dah burn mcm tu...kat surau ...masjid berceramah ...hutang kena selesai....hutang kohilal aku mcm mana...bila nak bayar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak meracau kt sini.. kalau ada yg tak kena pegi repot polis..

      Delete
    2. Kahkahkah...pulak dah pgil polis..siku n lutut dh goyang ye..tu lah byk tgok porno..kn air dh kurang..kahkahkah..

      Delete
    3. Kalau setakat nk fitnah aku x mau layan.. pahala aku x berapa byk nak bg org lain..

      Delete
    4. Tapi aku sekadar nak bg tahu yg kami teramat gembira dapat menyingkirkan G18 dari PAS.. kini kami dlm PAS lebih bersatu dan bukannya bercelaru spt yg PAN harapkan!!

      Delete
    5. Setakat menyanggah DAP yg menentang rasuah ........kata bersatu? Bersatu pendapat dgn ameno kot.....he he he ...ameno pun istiqomah menuerang DAP.....paihx3.....otak ale lutut.

      Delete
  11. Kalau tak tau pasal Pas,lebih baik jgn komen begitu juga kalau komen berdasarkan tulisan blogger atau sapa saja yg tak senang akan Pas,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg senang dgn Pas hanya Najib dan konco2nya.......pas istiqomah dgn org rasuah.....subhahah. Pas bermusuh dgn org yg menentang rasuah...... lesen judi dah bertambah...syeikh hoi...hadi x kata apa pun. Politik matang tengkorok mok dia!

      Delete
    2. Kesimpulannya PAN sokong LGBT sbgaimana penunggang PAN juga..

      Delete
    3. esok kalau geng LGBT masuk neraka boleh lah tanya kenapa geng PAS tak dakwah. cuba dengaor radio ikimfm setiap rabu jam 5 takde sorang pun masuk islam sebab geng ustaz yang islamkan dorang. kebykan sbb kawan.

      Delete
    4. Tahniah lah kalau macam tuh.. oleh kerana kengkawan, maka halalkan ajer aktiviti LGBT tuh.. maklumlah kawan dia lg hebat dari nabi luth alaihissalam.. bila gamaknya LGE nak masuk islam dan sokong hudud..

      Delete
    5. Presideng sndiri dh tak nk hudud puihh.terikat dgn ikatan pasik.kahkahkah..tlalu sibuk dgn pil kuda,ketum n porno..pundeeekkk...kahkahkah

      Delete
  12. Mujur aku tak masuk PAN.. kalau aku masuk, hanya bakat bg komen menyumpah aje lah yg aku dapat..

    ReplyDelete