Terkini

Datuk Dr Haron Din hanya Ketua Kelas.

Pelantikan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din sebagai ketua kluster dakwah dilakukan Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi merupakan satu penghinaan kepada parti Islam itu dan perlu ditolak, kata Datuk Husam Musa.

"Ia satu protokol yang sangat tidak kena. Bagaimana orang yang memegang jawatan paling tinggi dalam PAS tiba-tiba duduk bawah presiden Umno.

"Ini tak kena dari segi protokolnya. Bagaimana penjawat paling tingi dalam parti dilantik sebagai ketua kelas di bawah timbalan perdana menteri sahaja," kata bekas naib presiden PAS itu dalam satu ceramah di Pengkalan Chepa, Kelantan malam tadi.

Menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Salor itu, PAS perlu membuat satu keputusan politik bagi membetulkan perkara itu.




24 Responses to "Datuk Dr Haron Din hanya Ketua Kelas."

  1. nasha dah dpt habuang umno. harong ding pun dpt juga habuang umno. din ayam pung dah dpt habuang tp dr azming sbb abah sokong azming jd mb dulu...

    kecian ah sang ah lee... sonyap jo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.
      Kahkahkah..
      Mereka berpakat2 jadi barua dan broka.
      Logik ka nak lawan umno,harung ding pun dah pegang jawatang atas lantikan umno??
      Pas penuh dgn badut2 sarkas cari makan jual agama

      Delete
    2. Macam biasa PAN akan kepanasan atas apa jua usaha PAS utk bekerjasama demi Islam..

      Sebabnya segala berkaitan mengenai Islam PAN lebih bergantung pd DAP..

      Kalau tanya PAN, mereka hanya bergantung pada DAP..kalau DAP kata halal maka halallah bagi PAN..kalau DAP kata haram maka haramlah bagi PAN!!..

      Delete
  2. Hadis sohih popular...." jgn lh kamu cenderung dgn org2 yg zalim, nnti kamu akn disambar api nuraka.."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hamba setuju sangat dgn cakap Tok Husam PAS perlu buat keputusan Politik. Confius lanie dgn PAS nak berdakwah ke nak berpolitik ... kalu nak dua dua kena le tegas sikit...hamba dulu Ahli HUMNO lanie Ahli PAS takkan nak dok bawah HUMNO lagi...confius confius

      Delete
    2. Hamba setuju sangat dgn cakap Tok Husam PAS perlu buat keputusan Politik. Confius lanie dgn PAS nak berdakwah ke nak berpolitik ... kalu nak dua dua kena le tegas sikit...hamba dulu Ahli HUMNO lanie Ahli PAS takkan nak dok bawah HUMNO lagi...confius confius

      Delete
    3. Org yg baru masuk PAS mmg x boleh baca permainan politik PAS..spt mana org PAS x boleh baca permainan politik PAN yg sanggup tolak hudud kalau DAP tolak hudud!!

      Delete
    4. Mujur kami x cenderung pada parti yg sanggup tolak hudud kalau DAP tolak hudud!!

      Delete
    5. AMANAH tak tolak hudud...cuma sebelum melaksanakan hudud perlu bijaksana supaya hudud dan Islam tidak dipandang buruk...gaya PAs seperti suruh orang solat, sedang cara dan syarat solat tak tahu...PAS kelihatan melaungkan hudud sedangkan realitinya pemimpinnya tahu halangan perundangan untuk melaksanakannya...kerana itu bagi AMANAH kuasa negara ini perlu diperolehi dulu....

      Delete
    6. Kalau begitu tuan.. PAN pun tahu kan yg DAP akan x setuju dgn hudud walau PR berjaya amik alih putrajaya..

      Jadi di sinilah bezanya perjuangan PAS dan PAN..

      Delete
  3. Dari Tuang Presideng, Murshidul am, sampai le kepada adun Paya Jaras semuanya dah jadi biol dan mereng. PAS dah jadi parti badut yang menjadi bahan lawak orang2 melayu dan bukan melayu. Nak melawan UMNO tapi dok menjawat jawatan yang UMNO bagi? Logik ke? Ni yang orang cina panggil "nang bu ti Nang, Kui bu Ti Kui". nak kata orang, bukan orang! nak kata hantu pun bukan hantu! PAS dah jadi parti Tupperware yang kerja mereka bukan berpolitik tapi buat ceramah nak dapatkan derma pastu pi jalan2 dan bersiar2 lalu jumpa kereta rosak pi ramai2 tolong tolak kereta tu. ha..ha..ha..ha..ha... Nak pi bertanding 11 kerusi kat pilihanraya Sarawak tapi cuma nak menang 1 kerusi je.... badut sungguh mereka ni! Masuk bertanding atas dasar bersiar2 dan mencuba nasib!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  4. Ingin menambahkan pendapatan anda?yang ini tidak perlukan modal,janji anda mempunyai internet untuk bekerja di rumah.ingat!!Tanpa MODAL..anda perlu KLIK DI LINK DISINI http://YouthToEarn.com/?ref=200943.SELAMAT BERJAYA SEMUA.

    ReplyDelete
  5. kalau ahmad awang yang dilantik... sure tak berbunyi puak2 ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TG Ahmad awang pn x hingin jawatan tu..org2 Pas je terhegeh2 mcm penagih...hahahaha
      Lama dulu TGAA dh duduk dlm jabatan kerajaan..
      Tu laa..membaca dulu banyak2..cari ilmu byk2..baru la komen wahai My akaun yg sengal..
      Kahkahkah

      Delete
    2. Kalau kau byk membaca pasti kau tahu ada geng yg sanggup keluar parti kerana kalah dan hilang jawatan sekelip mata dlm muktamar..

      Macam biasa, PAN akan kepanasan atas apa jua usaha PAS utk bekerjasama demi Islam..

      Sebabnya segala berkaitan mengenai Islam, PAN lebih bergantung pd DAP..

      Kalau tanya PAN, mereka hanya bergantung pada DAP.. kalau DAP kata halal maka halallah bagi PAN.. kalau DAP kata haram maka haramlah bagi PAN!!..

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. ingat PAS ingat parti yg senang ditipu...ingat PAS ingat UMNO dan MCA, MIC, PBS dan kekasih baru mereka...hihihi

      Delete
    6. Betoi tu,
      Ingat pas ingat mca dan mic..
      Parti dewa untung dan parti 4 calit..
      Kahkahkah

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. www.dananiaga2u.com/ManissZubaidah

    ReplyDelete
  8. Pada anak2 kita harus berikan ingatan pada mereka sebagaimana di bawah:

    "Ingat PAN, ingat DAP!!"

    ReplyDelete
  9. Agak2 kalu tgna ada...bgaimana rasanya dia temgok gelagat pemimpin2 pas ni..

    ReplyDelete