MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Datuk Haron Din dapat Ketua Kluster, hukum hudud entah ke mana.

Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din antara ketua kluster yang dilantik Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi dalam Majlis Perundingan Islam (MPI) yang bermesyuarat semalam.

Haron dilantik sebagai ketua kluster dakwah yang akan membawa cadangan kepada MPI untuk disepakati bersama dan menyelaraskan perbincangan di masa depan.

Selain Haron, enam lagi dilantik mengetuai kluster-kluster lain. Lantikan-lantikan lain seperti berikut:

Tan Sri Muhamad Ali Hashim (ekonomi)Tan Sri Prof Dr Kamal Hasan (pendidikan)Datuk Asyraf Wajdi Dusuki (sosial)Prof Datuk Sri Zaleha Kamarudin (undang-undang)Datuk Dr Siddiq Fadzil (pemikiran Islam)Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir (politik)

Menurut Asyraf Wajdi, timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri, anatra resolusi dicapai dalam pertemuan semalam ialah untuk menghimpunkan 87 anggota-anggota MPI pelbagai latar dan ideologi bawah tujuh kluster khusus.




13 Responses to "Datuk Haron Din dapat Ketua Kluster, hukum hudud entah ke mana."

  1. Hudud pas ntah kemana?
    Kena tanya walaun ananoy dan powertrain,wan rosli dan seangkatan..
    Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Kalau kamu bertanya sbg seorang Muslim aku nak jawab.. Kami tetap meneruskan perjuangan utk laksanakan hudud di negara ini walau seperlahan manapun perjalanan ke arah itu..di manakah pula sumbangan kamu sebagai seorg Muslim utk laksanakan hudud?(itupun kalau kamu yakin akan hudud Allah ini!)

      Kalau kamu tanya sebagai seorg kafir pula aku nak jawab..Sebagai seorang Muslim kami bertanggungjawab utk laksanakan hukum hudud ini walau di mana berada..x payahlah kamu cuba gugat keimanan kami sebagaimana kamu telah berjaya membuat sebhg Muslim lain di Malaysia ini tidak yakin akan hudud Allah ini berbanding undang2 ciptaan manusia!!

      Delete
    3. Belajar memahami soalan wahai walaun.
      Persoalannya bagaimana nak melawan umno jika dilantik bekerja dgn umno.
      Umno dah dari 1957 tak mau kepada hudud.
      Nak berjuang laksana hudud ke nak cari makan?
      Cewahh..jgn gugat keimanan kami konon,
      Dengan dewa jadian,penculik anak gadis orang,pencuri balak,penyeleweng harta,penggemar filem lucah,penzina,pemaki,penfitnah,penjilat umno,hang nak besembang pasal iman?
      Kahkahkah
      Dengan hadi.marang kaki fitnah,menipu walaun dengan akta RUU yg dicanang sebagai hudud alquran,tapi masa pembentangan dia ponteng dan makan angin dijepun,adakah menunjukkan pemimpin tertinggi bejuang bersungguh untuk laksana hudud?
      Kahkahkah
      Bodoh biar bertempat

      Delete
    4. Jadi dgn tiadanya keyakinan kpd hudud, siapakah kamu ini sebenarnya Muslim atau??

      Delete
    5. An annoying
      beriman ke berwalaun..kahkahkah
      mcm ko tau je org beriman ke x..

      Delete
    6. Ada orang perlekehkan usaha memperjuangkan hudud sehinggalah sanggup 'beriman' kpd pihak yg menolak hudud jika DAP tolak hudud!!

      Delete
    7. tak abis2 dgn Hdud...masalahnya retorik je..perabis air lior dgn angan2 hudud ....berjuang guna otak skit bro....semua orang islam mau undang2 islam...masalahnya utk capai..kena pakai otak bro..bukan merapu dgn ceramah2....

      Delete
  2. Bila bicara pasal hudud ini sekiranya ianya wajib atau haram..

    Kalau tanya PAN, mereka hanya bergantung pada DAP..kalau DAP kata wajib maka wajiblah bagi PAN..kalau DAP kata haram maka haramlah bagi PAN!!..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Ingat pas,ingat umno,mca,mic..
      Kalau tanya pas,mereka pun bergantung pada mca,mic,
      Kalau mca,mic kata no hudud,maka pas pun jadi la barua mendengar.
      Terbaru umno kata no hudud..sebab komponen,mca,mic tak mau hudud
      Sapa yg jadi barua sebenarnya ni?
      Kahkahkah
      Ingat pas,ingat umno,mca,mic

      Delete
  4. hebat tu haron din jadi ketua klaster, satu pencapaian yg cemerlang sejak menyatakan sokongan kepada najib yg bermasalah....bijak PAS berpolitik...ini masa nak dapat jawatan atau pengiktirafan....syabbassssssssssssssss

    ReplyDelete
  5. Haron din terima habuan lepas backing pok jib kata rm2.6b tu fitnah semata2..

    ReplyDelete