MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Kalah hujah,Ketua Dewan Ulama PAS Pusat suruh Husam keluar PAS.

SHAH ALAM: Dewan Ulama PAS Pusat menyarankan Datuk Husam Musa meninggalkan parti dan menyertai rakan-rakannya yang kini bersama Parti Amanah Negara (Amanah), sekiranya beliau tidak lagi 'bersama' dengan kepimpinan Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.



Ujar Ketuanya, Datuk Dr Mahfodz Mohamed, tindakan tersebut adalah yang paling wajar dilakukan Husam berbanding berterusan mengkritik Hadi secara terbuka bagi menunjukkan rasa tidak puas hati. 

  

"Rakan-rakan beliau sudah tinggalkan PAS dan menubuhkan Amanah, Datuk Husam pun sama seperti rakan-rakannya, dia tewas dalam pemilihan dulu. 



"Kalau tak puas hati dengan Tok Guru (Abdul Hadi Awang) atau PAS, sepatutnya beliau sama-sama keluarlah mengasaskan Amanah. Tapi (Husam) tak (pula) keluar. Saya pun tak tahu apa strateginya," katanya kepada Antarapos.


19 Responses to "Kalah hujah,Ketua Dewan Ulama PAS Pusat suruh Husam keluar PAS."

  1. sepatutnya group2 yg menang dimuktamar lepas letak jawatan kerana tiada pungsi selama meneraju pas,sebalikmya pecah belahkan ahli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu saudara shamsuddin, nampaknya mereka ini masuk kes ' Ta'assub ' dah ni. Sampai tak boleh dikritik. Sahabat nabi Khulafa Al-Rasyidin dulu pun tak macam ni. kritikan. Mereka bersikap terbuka dengan kritikan. Inilah riak2 yang akan menjahanamkan PAS. Akhirnya jadilah macam Al-Arqam dulu....

      Delete
  2. sepatutnya group2 yg menang dimuktamar lepas letak jawatan kerana tiada pungsi selama meneraju pas,sebalikmya pecah belahkan ahli

    ReplyDelete
  3. Tengok la cara ulama dan ostad2 walaun PAS berpolitik. Dah terang benderang mr presideng tk jwb dakwaan DHM, mereka suruh pula DHM kluo parti. Kan bangsat petangai begitu

    Bukankan ketua msu yg kata dulu, puok progresif ni susah berkira, mereka datang dgn hujjah. Puok walaun mana ada hujjah, sbb tu PAS cemerlang bila bersama puok progresif .

    Ostad2 dan walaun pulak, ikut buta tuli apa yg mr presideng buat, mcm org takde ilmu jr, atau memang mereka takde ilmu politik?

    Mungkin!! Sebab itu la bila mr presideng langgar peraturan dan adat parti, ostad2 dan yg metasakan diri mereka ulamak, diam seribu bisu!!

    ReplyDelete
  4. klu rasa husam memfitnah,saman je le,kenapa takut,ulamak2 pas telor dah kempis ke

    ReplyDelete
  5. TERUK MINDA KETUA DEWAN ULAMOK PAS NIH...MACAMLAH HADI TU NABI TOK LEH DIKRITIK , NABI PUN SAHABAT TANYA SANA SINI BLANAR KOKNA,....INILAH MINDA YAG DITARBIAH OLE PAS , AHLI JADI TAAT PELIK...

    ReplyDelete
  6. Setuju.. kerana patut salurkan segala ketidakpuashatian dlm mesyuarat2 dalam PAS shj.. dlm kes husam ni x sepatutnya diperbesarkan kerana isu2 yg dibangkitkan beliau telah pun berbangkit sebelum ini oleh geng2 yg kalah dlm muktamar.. sbb itu ketua dewan ulamak mencadangkan kpd husam sebegitu.. kalau husam x setuju tak menjadi barah pun.. kerana tak de impak pun pendedahan beliau kerana isu ini telah hangat disembangkan sebelum muktamar.. Keputusannya ahli2 PAS tetap mendokong TGHH kerana pada mereka kerjasama utk kebaikan rakyat boleh diterima manakala utk bergabung atau berUG dgn UMNO adalah ditolak sama sekali.. so x nampak apa2 impak pun kpd pengaruh TGHH serta PAS akan pendedahan husam ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. khalid alwalid tak berundur sendiri sebagai ketua perang, tapi redho dgn keputusan khalifah...jadi bila khalifah parti nak pecat alhusam...

      jangan dok asyik letak tangguhjawab ke atas perserta muktamar...

      Delete
    2. Presideng tuang mesyuarat.......tok guru suka uturn, hari2 tok guru uturn! Apa punya bangang punya wan ni!

      Delete
    3. Wan U ada baca ke stemen Husam sampai habis ? Dia dah dedah dlm dewan tapi tak ambik tingdakan . SSaja le aku peduli ape PAS vs pas[kecil] Belaga ,Kami tepok je bolih hihihihih

      Delete
  7. Kalau Husam keluar, ada pulak plan B walaun, isu walak cerai binilah... pengkhianatlah....

    ReplyDelete
  8. Jawab dulu kenapa potong gaji orang lepas tu tak masukkan caruman yang sepatutnya... Tu cara pemerintahan Islam ka? Sepatutnya YIK ke kerajaan kelantan dah boleh di dakwa oleh KWSP kerana gagal mencarum. Tak payah sembang pasal Islam lah kalau tidak amanah mengendalikan gaji pekerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa nak pecat husam plk.. kalau dia nak keluar biarkan je lah.. tapi dgn syarat dia kena letak jawatan.. jgn jd mcm pengkhianat2 yg lepas..

      Delete
    2. Pelacur ugama.........itu lah ulamak akhir zaman, memegang amanah (rakyat) dituduh pengkhianat........saman lah guna Hudud hadi.......lebai2 pak belalang dah menonggek uutk dibalun ameno!

      Delete
  9. Kritik presideng pun tak boleh? Sah dah pas ganti ameno........kah kah kah, mazhab ape agaknya ni, sebijik macam ameno!

    ReplyDelete
  10. Salam kepada semua pimpinan pas, kita ingat pepatah "Tak Tumbuh Tak Melata Tak sungguh Orang Tak Kata" Berkata benarlah walau pun Pahit...manusia selagi bergelar manusia selagi itu lah tak luput dari sebarang kesilapan. akui kesilapan agar tertegak kebenaran. Mudah saja jawapannya "Ya ayau Tidak"

    ReplyDelete
  11. semasa singapura dilanda todak dulu,datang seorang budak mencadangkan supaya diletakkan batang pisang sebagai benteng tapi budak ini dihukum bunuh begitulah juga dikelantan sekarang ini yg dilanda kayu balak,muncullah anak didik tgna iaitu husam cuba menyelamatkan klntan tapi kini sudah ada ugutan bunuh tanpa pembelaan kjaan klntan.awas..anak2 muda sedang memerhati.....

    ReplyDelete