Terkini

"Keluar jamaah jadi kafir", tunggu hujah Azli Musa dan Syihan di Mahkamah.

                           
Kes Azli Musa (Pas) vs Ahmad Syihan ( Amanah) ditangguhkan kepada 24/1/2016, jam 10 pagi di Mahkamah Seksyen Kota Bharu.
Sejauh manakah dakwaan " keluar jamaah Islam jadi kafir" akan melihatkan pertembungan antara Ulama Pas yang mengaku sebagai Ahli Hadis dengan pelajar jurusan agama di Universiti Riyadh yang menyokong Amanah akan diperdengarkan dalam mahkamah.

Kes  saman Azli Musa ,ulamak  Pas Perak terhadap Ahmad Syihan  yang sepatutnya disebut hari ini 10 Januari 2016 telah ditangguhkan pasa 24 Januari 2016

4 Responses to ""Keluar jamaah jadi kafir", tunggu hujah Azli Musa dan Syihan di Mahkamah. "

  1. "JAMAAH" yang di maksudkan itu, aku percaya ada lah "PAS-cai". Apa "PAS-cai" ni merupakan salah satu mazhab dari agama "ISLAM" ke? Kalau ia nya menjurus kepada agama, siapa kah "IMAM" nya?

    Sebelum pun AMANAH di tubuh kan, aku sendiri telah meninggalkan "JAMAAH" tersebut setelah mendengar cadangan Mokhtar Al-Maunah agar PAS-cai memutuskan hubungan dengan DAP dan ia nya di terima tanpa bahas oleh para perwakilan yang berotak kemetot. Juga setelah melihat "LIS" yang di panggil "CAI" oleh salah seorang pemerhati yang hadir di Muktamar yang di adakan pada bulan Jun 2015. Adakah mengunakan "CAI" itu di benar kan oleh agama "ISLAM"?

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. aku pun percaya..jemaah yg di maksud kan tu..ahli pas la kan.
    mengkafir kan seseorng di sebab kan tidak serta atau keluar jemaah itu adalah suatu yg sabgat berat..
    bagaimana dengan mereka yg berada di luar malaysia..conthnya di thailand.singapura brunai atau indonesia..kafir kah mereka kerana tak bersama jemaah pas.
    rasanya keluar dari jemaah pas bukan lah suatu disa besar sahingga menjadi kafir lah irang itu.
    seolah olah jemaah itu seperti salah satu mazhab pula..semudah itu nk mengkafir kan islam yg lain..
    kepada yg berkenaan..berikan dalil mengapa keluar jemaah itu menjadi kafir.

    ReplyDelete