Terkini

Nasrudin Hassan At Tantawi, ambil pengajaran.

Buat Nasrudin Hassan At Tantawi,

Ketua Menteri Pulau Pinang sejak awal-awal lagi tegur kenyataan kamu itu salah, silap, minta tarik balik, sebab ia melibatkan maruah dan FITNAH yg besar buat LGE, buat DAP, dan buat Pakatan.

Tapi kamu sebut, kalau salah, then saman, bawa ke court. Selepas itu lama LGE dan DAP mendiamkan diri, tak sampai mungkin utk saman dalam kes itu. Tapi bertubi-tubi pula kamu dan pengikut mencabar LGE utk saman, jangan diamkan diri sahaja. Tidak sedikitpun kamu rasa bersalah melakukan fitnah sedemikian.

Dalam politik Islam, neraca sebenarnya bukan hanya mahkamah, polis, atau SPRM, atau hukuman dunia semata.

Neracanya adalah"takutkan Allah".

Menyebar sesuatu yg "belum ditabayyun" adalah satu yg Rasulullah sebut sebagai "pendusta" (penfitnah), dan pelakunya menerima dosa yg berjariah selamanya. Semua itu kamu tahu, tapi apakahkamu buang semua itu hanay kerana kebencian kamu apda DAP dan LGE?

Natijahnya,
Kesalahan peribadi yg kamu lakukan itu, habis segala parti, segala pengikut, segala tulisan kamu arahkan utk serang seseorg yg kamu tak suka itu. Sampai kamu viralkan bermacam tulisan dan printscreen demi utk menyeru segala macam ahli bawahan bersolidariti bersama kamu berlawan musuh kamu itu.

Allah sebut;
Wahai orang-orang beriman, hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum itu, mendorong kamu untuk berlaku tidak adilkepad amereka. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha mengetahui apa yang kamu kerjakan.
[ Al-Maidah : 8 ]

Wallahu'alam.

5 Responses to " Nasrudin Hassan At Tantawi, ambil pengajaran."

  1. pasug era pascai hadi srmakin tersasar dpd perjuangan dn akhlak islam

    tidak perlu penafian lg

    inilah kejayaan besar bg sekular umnu apabila berjaya hancurkn sebuah parti islam

    apakah hasilnya.. klntan bakal dirampas umnu.

    maka berbahagialah kamu wahai pasug pengkhianat rakyat

    ReplyDelete
  2. Elok laaa..
    Semuanya belajar dari ketuanya lah tu..Fitnah macam2 last minit kat calun pakatan yg bertanding masa PRU 13 yg lalu..ambil pil kuda lah..
    Skrg ni anak buahnya pulak belajar memfitnah..
    walaunta2..lagi la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak mempunyai asas bermaksud X boleh dikaitkan dgn Penang Tunnel.. Sbg contoh kidex dimasukkan sekali dlm artikel tu yg x de kaitan dgn penang Tunnel.. Ianya cuma perbandingan tapi telah disalah faham oleh LGE..Ayat2 lain masih kekal tidak ditarik balik..

      Spt yg kita tahu PKR sudah pun minta maaf pd TSKI kerana memfitnah beliau dlm kes kidex..

      Delete
    2. Hujah orang kalah dan salah penyamar sebagai ahli PAS.

      Delete
  3. Kepada yang tidak jelas kes ini... secara ringkasnya begini:

    Ketika Pakatan Rakyat pimpinan Anwar Ibrahim cuba menjatuhkan Khaled Ibrahim dari kerusi MB Selangor, pelbagai fitnah dilemparkan terhadap Khaled Ibrahim.

    Antara yang paling lantang menfitnah ialah Rafizi Ramli dan Saifudin Nasution.

    Dan atas semangat setiakawan, saling bersekongkol buat kerja jahat... DAP juga turut membantu untuk masuk campir menfitnah Khaled Ibrahim.

    Antara fitnah terhadap Khaled kononnya Lebuhraya Kidex disokong oleh Khaled kerana ialah dapat kepada Kroni Khaled, kononnya tender tidak telus.

    Ust Nasrudin Hassan atas semangat membantu golongan yang teraniaya iaitu Khaled Ibrahim, telah menulis satu artikel apa beza Kidex dengan Penang Tunnel?

    Lim GUang Eng yang merasa malu dan tercabar dengan artikel Ust Nasruddin Hassan kemudian menggugut mahu saman (biasala... ugutan si penakut).

    Tetapi tidak juga saman.

    Walaupun dicabar untuk saman, Lim Guang Eng takut untuk saman, mungkin kerana bimbang pendedahan maklumat Penang Tunnel akan membuktikan bahawa Penang Tunnel adalah satu projek yang sebenarnya yang tidka telus.

    Kalau pembaca faham dan baca berita diatas, beberapa kali Lim Guang Eng melalui Peguamnya cuba menyelesaikan kes ini menerusi penyelesaian Luar Mahkamah, yakni tanpa perbicaraan.

    Kerana apa? Kerana Lim Guang Eng takut tembelang dia bocor.

    Betul la tindakkan Ust Nasruddin Hassan tidak mahu meminta maaf kerana kalau tulisannya fitnah, barulah dia meminta maaf.

    Sekarang ni tulisannya betul, dan Lim Guang Eng tidak berani lalui perbicaraan Mahkamah.

    ReplyDelete