Terkini

Anak butir taik PAP, Hj Hadi tak tahu ilmu diplomatik.

Macamana lah jika jika Haji Hadi Perdana Menteri.Hubungan dengan Singapura sudah tentu renggang. Bahasa langsung tidak mencerminkan gaya seorang Perdana Menteri,

"Jadi DAP ini anak butir taik PAP. (Saya) sebut dengan bahasa yang kasar sikit, ini dia," katanya di majlis ceramah perdana sempena kejayaan pembentangan rang undang-undang meminda Akta 355 (RUU355).


Sementara iti, Pemuda Dap minta Hj Hadi beristighfar.Berzikir menyebutkan perkataan baik-baik.

Biar ilmu seluas lautan, biar amal setinggi langit tetapi jika tidak disertai akhlak yg mulia maka segalanya tidak bererti ibarat debu diterbangkan oleh angin.

Sabda Rasulullah saw bermaksud : Sesungguhnya aku diutuskan untuk menyempurnakan akhlak

8 Responses to "Anak butir taik PAP, Hj Hadi tak tahu ilmu diplomatik."

  1. Ya, Allah, sedihnya saya membaca kenyataan itu. Saya benar-benar berharap orang bukan Islam memahami hakikat bahawa Islam dan parti itu perkara berbeza. Islam ialah agama. Parti hanyalah suatu fahaman. Islam itu suci. Tolonglah saudara seagamaku, janganlah sampai orang mencerca Islam disebabkan akhlak anda!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam ini ada hikmahnya... bukan sembrono berakhlak lembut dalam semua perkara.. Kalau begitu tiadalah peperangan dalam sejarah umat Islam bila asyik berlembut dalam semua perkara termasuk kepada pihak yg begitu jelas menghina dan anti Islam seperti yg berlaku dalam parlimen baru2 ini.

      Saya harap saudara2 se-Islam janganlah terpedaya dengan saranan bahawa akhlak yg baik hanyalah tunduk dan tunduk kepada org yg menghina Islam secara terang2an. Janganlah salah tafsirkan seolah2 akhlak Islam ini perlu asyik tunduk layu sepertimana sebuah parti yg tunduk layu kepada DAP walau Islam dihina sebegitu rupa sehinggakan si kafir terpaksa dibenarkan membelek fatwa Islam!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Perangainya lebih kuat mempengaruhi dirinya. . . hinggakan status dirinya yg dikatakan ulamak itu musnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..tapi hanya musnah di mata kafir laknat dan barua DAP aje.. for the rest alhamdulillah.. kita berjaya kekalkan kepimpinan beliau..

      Delete