Bicara Politik

Bicara Politik
22.1.18 Taiping.
Terkini

PAS Perak bertanding 30 kerusi nak perintah Perak.

PAS Perak menang 30 kerusi  Dun Perak baru boleh perintah.Hebat PAS kerjasama dengan Ikatan dan 150 NGO untuk kalahkan UMNO dan Pakatan Harapan.

IPOH - Pas Perak menjangka bertanding sekurang-kurangnya di 30 kerusi Dun di seluruh negeri pada PRU14 yang dijangka berlangsung tidak lama lagi.

Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria berkata, perkara itu telah dibincangkan di peringkat parti dengan memfokuskan kepada kerusi Dun yang mempunyai bilangan majoriti pengundi berbangsa Melayu.

"Di Perak ada 59 kerusi Dun yang mana kalau kita nak memerintah sekurang-kurangnya perlu tandingi 30 kerusi atau lebih.sumber berita.


14 Responses to "PAS Perak bertanding 30 kerusi nak perintah Perak."

  1. yg umnu tu nak letak kat mana pulak? tak kan nak tikam kawan baru pulak kut.

    tu la, orang suruh menikah baik baik buat buat malu, tapi dok "senggama" tak pa pulak..last last pasai kuasa dan harta punya hal kawan "senggama" pun nak ditikam

    ReplyDelete
  2. Ya masuk bertanding 30 kerusi - bukan bermakna menang 30 kerusi.

    Tetapi bercakap seolah-olah bertanding akan terus menang dan kemudian perintah.

    Pemikiran yang memalukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasaq laa bagi orang Cakap tk serupa bikin.
      Kumpulan depa tu bukan akal yg lebih, tapi yg lebihnya nafsu.
      Pasal nafsu ni, sanggup tunjuk gambaq "awang kecik kontot" tu kat Fikah. Dapat jadi ketua ulama negeri pulok tu!!!
      Lebai ooo lebai!!

      Delete
    2. Fitnah tu pok amid.. facebook atau wassap bukan tak pernah ada foto yg telah diedit diviralkan.. membazir pahala je nanti pok amid..

      Delete
  3. Berlapang dadalah saudara saudara ini zaman millenium kita perlu ada anjakan paradigma ke arah politik matang. Kalu demokrasi cakap sesiapa sahaja boleh bertanding Parti yang rasa ada kekuatan sikit apa salah mencuba masuk bertanding . Kita cuba ubah kearah pemikiran positif jangan diikutkan rasa hasad dengki ke atau benda benda tak elok. Biar pengundi yang lebihkurang 11 juta buat keputusan. Utk makluman hampir separuh drp 11 juta tiada berparti mereka ni lah sebenarnya yang menentu siapa yang akan memerintah Malaysia kebanyakan adalah golongan profesional dan harus ingat 1.6 juta kakitangan awam pun ada yang tiada berparti tp dalam hati dah ada parti yang akan dipangkah nanti dlm PRU .rasanya tak sampai 5 juta drp pengundi yg menjadi ahli parti parti politik kat Malaysia ni.jadi kalu nak buat apa apa komen buat kajian dulu jangan main balun je orang yang membaca dpt mengagak kita punya pendidikan setakat mana.cuba rasional .

    ReplyDelete
  4. Berlapang dadalah saudara saudara ini zaman millenium kita perlu ada anjakan paradigma ke arah politik matang. Kalu demokrasi cakap sesiapa sahaja boleh bertanding Parti yang rasa ada kekuatan sikit apa salah mencuba masuk bertanding . Kita cuba ubah kearah pemikiran positif jangan diikutkan rasa hasad dengki ke atau benda benda tak elok. Biar pengundi yang lebihkurang 11 juta buat keputusan. Utk makluman hampir separuh drp 11 juta tiada berparti mereka ni lah sebenarnya yang menentu siapa yang akan memerintah Malaysia kebanyakan adalah golongan profesional dan harus ingat 1.6 juta kakitangan awam pun ada yang tiada berparti tp dalam hati dah ada parti yang akan dipangkah nanti dlm PRU .rasanya tak sampai 5 juta drp pengundi yg menjadi ahli parti parti politik kat Malaysia ni.jadi kalu nak buat apa apa komen buat kajian dulu jangan main balun je orang yang membaca dpt mengagak kita punya pendidikan setakat mana.cuba rasional .

    ReplyDelete
  5. Angan Mat Jenin. Setakat mencongak kerusi tidak disertai analisa cara atau strateji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah org dengki.. ada parti macai dap nak bertanding di kelantan tu dah buat analisa ke? Takkan org kelantan nak pangkah pembela kristian evangelis di kelantan negeri serambi mekah kut?

      Delete
  6. Bertanding la parti bola.. kami bukan nak undi pon..
    Dari kecik pakai jubah,
    Besar sikit ikat serban,
    Bila remaja suka ceramah,
    Time tua last2 jadi setan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan maki hamun ulamak.. pasti PAN akan membela kamu seperti dalam kes penyebaran dakyah kristian evangelis..

      Delete
  7. Dalam PRU akan datang marilah kita beramai2 tangguhkan undi kita kepada PAS sebagai mana Hj Hadi menangguh2kan pembentangan RUU355. Tangguhkan undi kepada PAS sehingga PAS kembali dipimpin oleh kepimpinan yang waras dan zuhud. Pimpinan nafsu besar dan suka2 bermewah2 yang mulut busuk tu tak layak dapat undi dari rakyat. Rakyat yang tak setuju dan masih keliru dengan PAS, usahlah undi PAS sebab jika betul2 terjadi PAS dapat kerusi yang boleh menentukan pembentukan kerajaan, adakah PAS akan bersama2 dengan PH atau dengan MO1? Jawapannya sudah tentu MO1 sebab Tuang Presideng PAS amat suka dan senang dengan MO1 dan sudah beriktikad bahawa ketuanan melayu Islang adalah lebih afdhal dari menolak kemungkaran. Maka rakyat janganlah mengundi PASU bunga (PAS/UMNO) yang hanya akan duduk diam, membesarkan bontot kat Parlimen. Undi sesiapa pong, Asalkan bukan PASU bunga yang berfungsi sebagai hiasan yang tak memberi manfaat kat rakyat.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nick ni maih lagi tak faham rupanya.. sesiapa antara yg mereka yg sokong agenda islam yg dibawa oleh PAS, PAS patutlah bersama dgn pihak itu.. Seandainya DAP sanggup menerima agenda islam PAS, aku akan keluar PAS jika PAS tidak bersama PH! Mudahkan tu..

      Delete
  8. Wahai onanimous yg pengecut nak tulis nama.. baik korang semua mengucap sebab tuduh kami kristian/sokong kristian sedangkan kami muslim dan menjunjung perintah Allah di atas batu jemala kami.. tidakkah tuan2 takut bilamana pahala tuan2 semua dihadiahkan Allah kepada kami dan dosa2 kami dihumban pada tuan semua... sesungguhnya sekali celupan di dalam syurga Allah akan melupakan seluruh kekayaan milik kita di dunia... apa lagi sekadar dedak.... insaf la yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai ZL, ada ke tulisan yg macam saudara sebut tu..? kenalah serta bukti kalau ianya fakta..

      Delete