MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

RM50,000 gelap matalah budak BERSATU.

Budak-budak masuk politik bersebab. BOLEH jadi watak dua tiga alam, untung sabut timbul untung batu tenggelam.Jadi ahli Bersatu, kemudian masuk tv hentam Dr Mahathir yang sudah pencen. NAJIB yang macam-macam isu timbul senyap seribu bahasa.Mereka ini seperti rakan sekutu UMNO.Yang diam isu 1MdB., isu barang kemas Rosmah,idu Tabung Haji , isu Felda isu FGV dan banyak lagi.
Buat kata Dr Mahathir habuan dapay.

‘Habuan sehingga RM50,000 jika tinggalkan BERSATU’

Janji juga dibuat bahawa mereka akan mendapat lebih banyak wang dan barangan apabila pilihan raya berlangsung.

Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa anggota Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) ditawarkan antara RM10,000 hingga RM50,000 sekiranya mereka sanggup meninggalkan parti itu.

"Mereka yang menerima RM50,000 dipaksa menandatangani dokumen yang menghendaki mereka mengundi BN.

"Janji juga dibuat sekarang bahawa mereka akan mendapat lebih banyak wang dan barangan apabila pilihan raya berlangsung," dakwa pengerusi BERSATU itu dalam satu catatan terbaru di blog.

Mahathir dan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengasaskan BERSATU tahun lalu dengan tujuan mencabar Umno bagi mendapatkan undi orang Melayu.

https://m.malaysiakini.com/news/386

9 Responses to "RM50,000 gelap matalah budak BERSATU."

  1. Sebab tu aku tak suka org PAN.. semua org selain dari PAN dan DAP dituduhnya jahat belaka.. semua dituduhnya suka terima duit sana sini seolah2 pandap ni parti suci.. sedangkn mereka lagilah hina bilamana nak bawak lari kerusi pun tak perlu org hulur duit (ye ke?).. cer bayangkan kalau dijanjikan duit.. lagilah tambah hina.. Ntahlaahhhh..

    ReplyDelete
  2. 50k dah kira lumayan klu sekadar tukar parti..bukan tukar bangsa atau agama..

    ReplyDelete
  3. 50k dah kira lumayan klu sekadar tukar parti..bukan tukar bangsa atau agama..

    ReplyDelete
  4. Daripada duit 90 juta tu berapa banyak yang walaun2 PAS dapat agaknya? RM100 ribu? RM50 ribu? RM20 ribu atau hanya dapat janji2 kosong tentang RUU 355 dan cerita2 karut tentang PAS akan melaksanakan undang2 Islam bila memerintah? Walhal waktu pegang Terengganu sepenggal je dulu pun takut nak laksana hukum yang dah diwartakan dan sampai sekarang akta tu duduk bawah punggung Hj Hadi. Bercakap besar masa kempen tapi bila dah dapat kuasa, jahil nak memerintah. Err...rakyat Kelantan berapa bulan dapat bonus raya tahun ni? 1 Tahun? 2 Tahun? Atau bonus sehari pun tak dapat?

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah hujung2 puasa masih lagi nick ada nafsu nak memfitnah 90juta.. mahligai seni pasti tak kesah punya kan? Jgn tunjuk sikap hipokrit sgt mahligai seni.. pastinya ini juga kerana nick sudah tidak ada hujah balas terhadap komentar aku.. eloklah lah tu memang pan spesis kaki fitnah.. penulis artikel di atas pro pan dan nick juga pro pan keh keh..lua lua fitnah.. fitnah bersatu dan pas!

      Lepas tu berbangga dgn bonus yg diberi kerajaan megeri sambil lupa akan skandal bayar lebih ratusan juta kpd konsultan (bodoh punya olang) dan skandal wanita spt yg dibangkitkan rafizi sendiri.. kalau pemberian bonus semata2 utk menutup skandal2 ini di mata pekerja kerajaan negeri apa yg nak dibanggakan nick.. rakyat kelantan pasti tak mahu terima bonus yg jenis macam ni.. nak berkat katanya.. tahniah rakyat kelantan sebab tu sampai sekarang negeri senantiasa mendapat keberkatan Allah tanpa ada apa2 skandal pemimpin!

      Alhamdulillah.. tak ada bonus tapi berkat.. kalau ada bonus itu rezeki Allah dan bukan utk menutup keaiban dan kealpaan kerajaan negeri spt di negeri2 lain!

      Delete
  5. Salam. Yang suka menghina dan melabel orang bukannnya Parti Amanah Negara (Amanah) sebaliknya sesetengah pentaksub PAS. Sudahlah menghina dan melabel orang, kemudian sembunyi tangan dan tuduh Amanah pula yang berbuat demikian. Apabila berkomentar, kata-kata pentaksub PAS selalu memaki hamun. Tolong malu sedikit kepada Allah SWT dan Rasulullah SAW. Mengucap dan beristighfar banyak-banyak. Belajarlah menjadi matang dan rasional. Berhenti daripada memaki hamun. Kepada ahli PAS yang lain - yang berhemah dan bersopan, teruskan kebaikan anda dan nasihatilah rakan-rakan anda yang bermulut kurang manis itu. Ajaklah mereka kembali kepada ajaran Islam. Kepada ahli PAS yang baik-baik itu, sekarang merupakan masa untuk saudara-saudara menilai kembali kedudukan parti anda. Wassalam.

    ReplyDelete
  6. Mahligai seni, ini blog org pan kan?.. so kalau bukan pan tuduh 50k kpd bdk2 bersatu sape lagi? Jgn tunjukkan kebengapan dpn kami org pas.. buat malu pan.. menghina melabel memaki hamun bukan ke si nobody yg mahligai seni kagum sesangat tuh?

    Kalau ahli2 pas yg baik2 pasti akan duduk kekal dlm pas manakala bekas ahli2 pas yg tak baik pasti telah menilai kembali kedudukan parti pas spt yg mahligai seni sarankan..

    ReplyDelete
  7. Hari raya pun ada orang sentiasaaaaaaaa perasan bagus..ceh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kita tidak membela dakyah kristian evangelis apa salahnya kita mengharapkan pahala dari perbuatan tidak membela yg baik itu?

      Delete