MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

NAK ULAS 1MDB, jangan kata Najib.

Presiden Pas kata, isu 1MDB kena selesai dgn al-Quran.

Caranya ialah, tulis ayat al-Quran banyak-banyak dalam statement, kemudian hurai ayat itu ikut selera sendiri dan minta pengikut sokong statement berkenaan.

Kemudian, jangan kata apa-apa kpd Najib, anggap Najib tak salah sebab tak ada saksi dan ajak orang ramai percaya negara ini sedang digugat oleh kuasa asing.

Demikianlah cara al-Quran selesaikan krisis 1MDB mengikut versi Abdul Hadi.

10 Responses to "NAK ULAS 1MDB, jangan kata Najib."

  1. kenapa dlm pemilihan cai dulu tak ikut alquraan tapi ikut nafsu serakah geng geng ostaz gila pangkat@geng ug

    ReplyDelete
  2. Ketika DSAI dibicarakan dalam kes liwat dulu pun takde saksi yang dikemukakan selain dari pengakuan Saiful yang terang2 diragui kebenaranya (akibat banyak fakta2 yang bercanggah) serta ketiadaan bukti2 nyata selain dari bukti2 circumstantial (bukti2 yang hanya dilihat sebagai tanggapan bukan fakta) tetapi DSAI disabitkan juga dengan keslahan tu.

    Maka apabila DOJ Amerika sudah mengemukakan bukti2 yang banyak serta tuntas maka Tuang Presideng PAS mengatakan bahawa takda kes dan ianya hanyalah satu konspirasi (yang selalunya dibuat tanpa ada bukti2 kukuh yang kalau dibawa ke mahkamah terus buang kes). Ini yang bercakap ni ulamak ke atau pak pandir yang dok lepak kedai kopi, 24 jam sibuk main dam aji? Ni level Tuang Presideng PAS? Ini hujah dia untuk membersihkan Najib dan 1MDB? Kalau macam ni memang sah PAS adalah parti yang dah nak pupus kerana dipimpin oleh seorang yang kurang akal dan kurang juga conscience.

    Tuang Presideng PAS adalah ulamak? Jauh panggang dari api kalaulah kita lihat dari hujahnya dan perangai buruk yang selalu ditunjukkannya. Ulamak tu wakil Allah dan Rasulnya dan adakah kita Hj Hadi wakil Allah dan rasulullah SAW? No way! Setakat tok ketua kampung mungkin lulus tapi ulamak....buat aku nak gelak je!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan nak fitnah tghh seolah2 beliau berkuasa utk mengatakan 1mdb tiada kes.. kalau tiada, mana mungkin pas suruh tubuhkan badan siasatan suruhan diraja iaitu suatu cadangan yg tak pernah terfikirpun oleh pan sejak ditubuhkan tapi pandai pula mengaku profesional kononnya..

      Kalau seorang ulamak yg memperjuangkan hudud pun kamu perlekehkan sedangkan seorang 'ulamak' yg mengisytiharkan hudud tidak sesuai di negara ini serta mencalonkan mb kelantan baru2 ini, kamu cukup sanjung dan hormati!!

      Hinanya jadi macai serta pemimpin pan yg perlukan sokongan dap utk tawan kelantan.. keh keh..

      Delete
  3. Putarbelit ugama /alquran nak Cover jenayah UMNO,
    Last last mereka akan kata Sekandal 1MDB tak ada dalam Alquran.

    ReplyDelete
  4. Putarbelit ugama /alquran nak Cover jenayah UMN.
    DOJ Kafir, Amerika kafir, Orang kafir tak bolih jadi saksi.

    Mereka akan Keluar le ayat quran , Artinya: “Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi saksi pemimpin-pemimpin [mu]; sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.” (Q.S. Al-Maidah [5]: 51)

    ReplyDelete
    Replies
    1. angtuah, kami sokong akan kebenaran ayat quran yg kamu bawa tu.. tahniah!

      Bagaimana pula dgn pan?

      Delete
    2. Elok juga dirujuk kpd Surah an Nisa' ayat 138 dan 139..

      Delete
    3. Ya ustad2 @ ulamak2, ko kluarkanlah ape2 dalil utk pertahankan kebodohan & kesalahanmu ttp selagi dasarnya mempertahankan kejahilan & kejahatan serta menegakkan benang yg basah, ko tunggulah bala dr Allah nanti!!!

      Delete
    4. Kamu dah baca ke makna ayat2 yg aku nyatakan tu? Kalau belum silakan baca; kalau sudah, pasti kamu tak akan mengatakan kami menegakkan benang yg basah kerana mmg sudah terbukti sejak G18 sebelum dan setelah keluar dari pas..

      Delete