Terkini

Sultan Johor titah ambil tindakan atas premis haram.

APABILA  MASYARAKAT mengkritik bukan maksud anti maahad Tahfiz.Semuanya bertujuan agar ada langkah penyelesaian.Contoh soal keselamatan nyawa.
Susulan tragedi kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di ibu negara semalam, Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah agar pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap premis yang beroperasi secara haram di negeri itu.

Ia bagi memastikan kejadian menyayat hati itu tidak berlaku di Johor, katanya lagi.
“Jika mereka didapati melanggar peraturan dan undang-undang, pihak berkuasa jangan teragak-agak untuk tutup premis mereka.

"Semua pusat tahfiz yang dikendalikan secara persendirian mesti mempunyai lesen, permit sah dan jika gagal dipatuhi, tindakan tegas akan diambil,” katanya dalam kenyataan yang disiarkan di Facebook semalam.

Justeru Sultan Ibrahim menggesa Jabatan Bomba dan Penyelamat segera membuat pemeriksaan secara menyeluruh bagi mengenal pasti sekolah yang berisiko tinggi berlaku kebakaran, termasuk madrasah, pusat tuisyen, sekolah berasrama penuh, sekolah rendah dan sekolah menengah.Sumber klik baca.

1 Response to "Sultan Johor titah ambil tindakan atas premis haram."

  1. Harap ada sumbangan tambahan dari kerajaan negeri johor sebagaimana sumbangan kerajaan persekutuan kpd sekolah2 tahfiz di seluruh negara agar segala perkara yg tidak memenuhi syarat2 majlis tempatan dan bomba dapat diambil tindakan melalui dana sumbangan kerajaan berkenaan..

    ReplyDelete