Terkini

RAZMAN KENA BAYAR KEPADA NIZAR RM200,000

NIZAR mengucapkan ribuan  terima kasih kepada peguam Asmuni Awi ,Fitri Asmuni.Nizar juga memuji sikap profesional peguam Razman ,Azhar  Sharin dan Mohd Zamri.

Razman  Zakaria yang membuat fitnah terhadap Dato Seri Nizar diminta membayar RM200 000 tidak  termasuk kos .Yang penting bukan nilai bayaran tetapi Razman ada buat fitnah ke atas Nizar.




Ipoh,10 November 2017-
Mahkamah Sesyen di Ipoh hari ini memerintahkan Pesuruhjaya PAS Perak, Hj Razman Zakaria membayar RM200,000 kepada bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkaitan saman fitnah yang difailkan dua tahun lalu.Kos mahkamah akan ditentukan kemudian.



Hakim YA D Sunita Kaur Jessy membuat keputusan itu selepas mendapati Hj Razman, selaku defendan, bertanggungjawab terhadap kenyataan yang disiarkan di akhbar Sinar Harian, 2 Jun 2015, berunsur fitnah terhadap DS Mohamad Nizar sebagai plaintif.

YB DS Mohammad Nizar ,yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering memfailkan saman fitnah sebanyak RM3 juta terhadap ke atas Razman di Mahkamah Tinggi Ipoh pada Ogos 2015, sebelum kes itu dipindahkan ke Mahkamah Sesyen di Ipoh.




6 Responses to "RAZMAN KENA BAYAR KEPADA NIZAR RM200,000"

  1. Amacam walaun, takkan tak nak percaya lagi yg ketua kamu tu kaki fitnah??

    ReplyDelete
  2. Pagi tadi saya singgah di TrengganuKite dan terbaca satu artikel bertajuk Yang membezakan Jabatan Amal Malaysia dengan sukarelawan lain.

    Saya pada mulanya tidak mahu menyentuh isu ini. Lantak hanglah nak puji melambung; tetapi apabila saya dapati artikel itu turut memuat naik gambar ambulan Yayasan Amal Malaysia (gambar atas) yang seolah-olahnya ambulan itu adalah kepunyaan Jabatan Amal membuatkan saya merasa perlu memberikan sedikit pencerahan.

    Ni nak habaq bagi tau hampa semua walaun, Yayasan Amanah Malaysia tiada kaitannya dengan Jabatan Amal Pas. Nak habaq tang tu supaya hampa semua jangan kalut sangat!

    Artikel tersebut ditulis oleh seorang walaun bernama Azmi Saad. Bukan main lagi walaun ni mengangkat dan menyanjung Unit Amal yang kononnya merupakan sebuah kumpulan sukarelawan yang terbaik.

    Lalu ianya mengingatkan saya kepada mangsa-mangsa banjir 2014 Kelantan yang tidak terurus dengan baik.

    Di mana Jabatan Amal Malaysia ketika banjir Kelantan 2014?. Tak perlulah nak temberang. Rakyat Kelantan sendiri yang telah mengalaminya dan tahu apa yang sebenarnya berlaku.

    Ada tak Jabatan Amal bantu bina rumah untuk mangsa? Tetapi sukarelawan dari luar telah membantu membina rumah dan menghulurkan berbagai bentuk bantuan kepada mangsa tetapi mereka tidak pernah mendabik dada atau cuba nak membanding-bandingkan dengan lain-lain sukarelawan sebagaimana Jabatan Amal ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti kaki temberang macam nilah. Menipu sana-sini. Orang lain pulak dikatanya memfitnah.

      Asyik kalah je PAS sekarang, hadi dah kecut telur ke???

      Delete
    2. Alhamdulillah, PAS bekerja dan terus bekerja membantu mangsa2 banjir tanpa perlu menjadi barua sesiapa atau mana2 parti politik yg lain..

      Delete
    3. Walaun UP gambar ni dlm FB, kononnya puak2 mereka dah turun bantu mangsa2 banjir kat Penang. Seperti biasa, si Razman yg bodo ni pun bangga dan turut "UP" juga.

      Rupa2nya itu gambar lama beberapa tahun yg lalu. Perkara ini kantoi apabila salah seorang petugas (yg dalam bulatan) tu tampil mengaku itu sewaktu beliau bersama Unit Amal dulu, sekarang ni dah masuk Amanah. Ertinya, ini foto lama dikutip oleh walaun. Tak pasal2 PJ Perak pun bodo kena tipu. Hahaha...

      Delete
    4. Aku petik daripada blog kerengga. Sipa ada gambar lagi.

      Walaon An Anonymous Alhamdulillah bersyukur sebab kena tipu hahahahah!!!

      Apa punya banganglah walaon ni!!!

      Patutlah Allah gelar PAS sebagai PIGS???

      Haram dan bodoh nak mampos!!! Babi tu taik pun dimakannya!!!

      Taik tipu macam tu walaon An Anonymous cakap Alhamdulillah???

      Budak ni dah terencat akal!!!

      Kata-kata pujangga orang yang taksub adalah daripada mereka yang tak berpelajaran macam walaon An Anonymous hahahahahhaa!!!

      Delete