Terkini

Hanya Selangor percuma.

Hanya di Selangor percuma. 12 negeri perlu bayar. Negeri lain seolah-olah negara lain.Itulah politik sempit BN.

9 Responses to "Hanya Selangor percuma."

  1. Dulu UMNO bagi tanah percuma. Lepas tu UMNO tipu konon2 utk majukan tanah tersebut. Maka jadilah macam episod kat Ijok sekarang ni.
    Ni UMNO nak bagi rumah free pulak. Hmmm ...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Undi PH = Undi DAP.. ada berani ke majoriti rakyat melayu islam??

      Delete
    2. Panjang sket..tapi worth of knowledge..

      BOLEHKAH MENGUNDI CALON BUKAN MUSLIM DALAM PILIHANRAYA?
      Dalam kelas bersama Fadhilatus Syaikh Prof Dr Ra'fat Uthman Hafizahullah di Darul Ifta' sebentar tadi saya bertanya soalan

      (Fadhilatus Syaikh merupakan salah seorang Anggota Hai'ah Kibar Ulamak Al-Azhar As-Syarif, Dekan Kuliah Syariah Wal Qanun Al-Azhar As-Syarif sebelum ini.

      Beliau disebut oleh Fadhilatus Syaikh Ali Jum'ah Hafizahullah sebagai salah seorang Ahli Ilmu yang Besar di Mesir dan Seorang Faqih Muhaqqiq Mudaqqiq) :

      "Sekiranya ada dua Calon yang bertanding Kerusi Parlimen, Seorangnya Muslim tetapi mempunyai rekod pentadbiran yang buruk dan penyelewengan dan seorang lagi pula adalah Calon Bukan Muslim tetapi rekod pentadbiran dan pengurusannya baik dan telus.

      Bolehkah saya memberikan Undi kepada Calon Bukan Muslim tersebut?"

      Fadhilatus Syaikh Hafizahullah menjawab :

      "Ya. Boleh. Takkanlah kita ingin memberikan amanah kepada mereka-mereka yang akan merosakkan dan tidak membawa maslahah kepada negara?

      "Sekiranya bukan Muslim tersebut mampu melaksanakan tugas dengan baik membawa kebaikan buat negara dan Calon Muslim pula sebaliknya, kita perlu memberikan undi kepada yang boleh membawa kebaikan buat negara.

      " Sekiranya awak ada harta dan tanah yang ingin diuruskan, dan ada dua calon yang meminta untuk menguruskannya, seorangnya Muslim tetapi tidak pandai mengurus dan seorang lagi Bukan Muslim tetapi mampu mengurus, pastilah tugas tersebut perlu diberi kepada Bukan Muslim yang mampu mengurus."

      Saya bertanya lagi :

      "Ada yang berhujah dengan Ayat Al-Qur'an yang melarang Golongan Mukmin mengambil 'Wali' selain dari Mukmin."

      Fadhilatus Syaikh menjawab :

      "Ahli Parlimen bukanlah 'Wali Amri'. Ahli Parlimen mempunyai tugas yang kita semua maklum di Dewan Rakyat contohnya membincang dan memberi pandangan ketika penggubalan undang-undang (dan membincangkan belanjawan negara dll). Ahli Parlimen bukanlah 'Wali' sebagaimana yang dinyatakan oleh Ayat tersebut"

      Begitulah lebih kurang perbicangan dan jawapan oleh Fadhilatus Syaikh Hafizahullah.

      Tujuan saya berkongsi perbincangan ini bukanlah untuk fokus kepada isi jawapan beliau.

      Tujuan utama saya adalah untuk menunjukkan perbezaan yang sangat ketara apabila 'Ahli Ilmu dan Faqih' berbicara soal hukum hakam berbanding 'Mereka yang tidak berkeahlian' yang cuma bercakap atas dasar semangat dan sentimen.

      Berhati-hatilah wahai sahabat-sahabat sekalian dalam berbicara Soal Hukum Hakam dan bercakap dengan Ayat-Ayat Allah.

      Ianya adalah Amanah. Amanah itu perlu kepada 'Quwwah'.

      'Quwwah' dalam berbicara soal hukum hakam adalah 'Lengkapnya diri dengan Ilmu-Ilmu yang disyaratkan oleh Para Ulamak Ummah untuk melayakkan seseorang berbicara soal hukum hakam'.

      Semoga Allah melimpahkan RahmatNya yang berpanjangan buat Para Ulamak Al-Azhar As-Syarif dan Semua Ulamak Ummah yang Benar dan Mukhlisin yang telah mengajar dan mendidik kami erti Amanah dan Beradab dengan Ilmu.

      Nota : Copy paste Dr Fb: Muhammad NoorAzam Bin Baharom

      Delete
    3. Jangan ragu...jangan segan...yakin, dan kita akan ke putrajaya

      Delete
    4. Budak kampung Selatan,

      Tak perlulah kamu cuba mengabui mata para pengundi melayu islam sekali lagi.. keberadaan PAS dalam PR dulu pun adalah kerana memang PAS sudah memahami semua perkara2 yg dibentangkan di atas.. namun haruslah diingat bahawa contoh di atas pastinya hanya merujuk kpd bukan muslim yg tidak ANTI ISLAM spt dulu baik di pihak yg pro kerajaan mahupun di pihak pembangkang.. namun senario kini adalah berbeza di mana di kalangan bukan muslim sudah ketara akan ANTI ISLAM nya samada di pihak pro kerajaan mahupun pembangkang..

      Malah realiti kini juga ada yg mengaku muslim tapi berpendirian yg sama dgn bukan muslim dalam bab-bab tertentu yg bertentangan dgn islam e.g. LGBT, pesta arak terbuka dan Akta 164.. Maka dalam hal ini apa yg perlu diambil perhatian adalah samada kita memilih antara dua calon muslim yg memperjuangkan islam ataupun yg memperjuangkan hak golongan ATHEIS, LGBT, MURTAD dan SEKEDUDUKAN.

      Manakala bagi calon bukan muslim pula, samada kita memilih antara dua calon non muslim yg ANTI ISLAM ataupun sebaliknya..

      Simple..

      Delete
    5. hanky panky,

      Tak payah merapu.. sila tangkis hujah2 aku tu secara berhemah.. nanti aku jawab juga secara berhemah..

      Delete
    6. An anon
      Biarlah pembaca budiman yang menilaikan..bukan mata yg ditutupi dedak atau syaitan

      Delete
  3. bn ada wakil rakyat kan.. buatla rumah percuma kt kawasan sendiri dulu. buktikn. jgn buat mcm rumah boyiman.

    nk menang baru nk buat tu janji lapok tektik lama bn. dh lali dgr.

    klu bn sgor blh bg 1meter kiub lbh air free dpd yg ph bg pun dh luarbiasa sgt dh bn.

    tndas percuma pun xblh nk bg ckp byk la jamban ni.

    ReplyDelete