Terkini

Santai-3 orang minta jadi Angkasawan.

Cerita ini tidak melibatkan orang yang hidup dan mati.Bukan juga untuk menyentuh sensitiviti mana-mana kaum.Tetapi cerita ini kisah yang diceritakan kembali anak murid kita.

Kerajaan sedang mencari tiga orang angkasawan untuk pergi ke langit terbuka.Satu sesi temuduga telah dibuat.

3 orang sahabat telah mengemukakan permohonan.Mereka telah pergi ke sesi temuduga.

Ahli Panel temuduga mempunyai 2 orang.Sahabat yang pertama bernama "I" sanggup pergi ke angkasa dengan bayaran satu juta ringgit."I"disuruh balik dan tunggu jawapan dalam tempoh sebulan.

Tiba giliran M, Panel Temuduga bertanya berapa juta pula M sanggup terima sebagai gaji naik ke angkasa lepas.M menjawab cukup 2 juta ringgit,tiada tawar menawar.M disuruh balik,tunggu 2 bulan untuk mendapat jawapan.

C masuk dengan yakin,kerana beliau berkelayakan untuk pergi ke langit.Langit lepas bidang pengkhususan pengajian beliau.C diminta beritahu jumlah gaji untuk naik ke angkasa lepas.Beliau menjawab 3 juta ringgit."Tunggu jawapan kami tiga bulan lagi"kata Ahli Panel.

Dua ahli panel berbincang."Kita terima itu satu juta punya olang ma!"kata Dr Bee End."Apa pasat?"kata Dr Li Ha Kim."Senang cerita,itu kos tiga juta ma!Satu juta Dr Bee End angkat,satu juta Dr Li Ha Kim angkat satu juta itu I angkat.

"Jangan takut ma!sudah lama kita hidup ini macam"kata Dr Li Ha Kim.".Ya betul!,itu rakyat punya duit!Kita kasi sikit sama mereka,mereka pun diam ma!kata Dr Bee End.

0 Response to "Santai-3 orang minta jadi Angkasawan."

Post a Comment