Terkini

Budak-budak baru nak "up" pacak bendera depan Wisma Tok Guru.

Budak-budak baru nak "up" mana tahu undang-undang.Yang mereka tahu berceramah,tetapi malangnya tidak tahu hujung pangkal.Dengan Ketua Pemudanya pun buta undang-undang main terjah sahaja .Dakwa sudah bagi notis sehingga 14  November 2017.Tunggulah proses mahkamah.

BENDERA PAS YANG DIDAKWA SEBAGAI " PANJI PANJI ISLAM" DIPACAK ATAS TANAH YANG DIMILIKI SECARA TIDAK SAH?

Tapak Wisma Tok Guru sekarang ini asalnya ialah Pusat Khidmat Masyarakat Adun Salor, Arwah Tuan Haji Ahmad Rosli Ibrahim dari Parti S46 (1990 - 1996). Setelah parti S46 dibubarkan tahun 1996, Arwah telah menyertai UMNO dan menjadi Adun BN Salor (1996 - 1999).

Selepas YB Dato Husam Musa dipilih menjadi Adun Pas Salor tahun 2004, Arwah telah menyerahkan tanah dan bangunan ini kepada YB Dato Husam dan membenarkan Dato Husam membina bangunan tambahan di atasnya sebagai Pusat Khidmat Masyarakat Pas Dun Salor sehinggalah Husam dipecat oleh Pas pada tahun 2016.

Selepas dipecat dari Pas, Husam dengan persetujuan pemilik asal tanah, Tuan Haji Ahmad Rusli seperti yang diviralkan dalam video ceramahnya, terus diberi kebenaran menduduki bangunan tersebut dan menamakannya sebagai Wisma Tok Guru.

Pada 14/10/2017, Exco Agama Kelantan, YB Dato Mohd Nassurrudin Hj Daud telah mengisytiharkan dalam satu ceramah di atas Masjid Pondok Pasir Tumbuh bahawa Pas telah berjaya ambilalih semula tanah terserah kerana tuan tanah, isteri Rosli telah serah semula tanah tersebut kepada Pas dan telah menghantar Notis kepada "Pan" supaya keluar dari bangunan tersebut dalam tempoh 30 hari mulai 12/10/2017.

Mengikut semakan, tanah ini telah dijual dan dipindah milik kepada Mohd Yasin bin Yusof dalam satu proses jual beli yang dianggap sebagai satu konspirasi bertujuan membalas dendam kepada Amanah sebagaimana yang dinyatakan oleh YB Dato Husam Musa.

Ambo berpandangan, di sudut undang undang syariah, jual beli tanah ini adalah tidak sah, haram dan terbatal berdasarkan alasan alasan berikut:

1. Status hak milik tanah ini masih dalam pertikaian antara pewaris arwah Tuan Haji Ahmad Rosli dan balu arwah samada tanah ini adalah pusaka si mati atau hak milik yang sah isteri arwah sehinggalah ianya diputuskan oleh Mahkamah Syariah. Proses perbicaraan akan bermula hari ini di Mahkamah Tinggi Syariah Kelantan.

Kaedah fiqh menyebut:

من استعجل شيئا قبل اوانه عوقب بحرمانه

(Sesiapa yang mendahulukan sesuatu urusan sebelum waktunya, maka ianya dihukum terhalang/terbatal urusan tersebut )

2. Pihak yang berkepentingan dalam tanah ini telah tidak dirunding sebelum jual beli dibuat. Tindakan ini adalah bercanggah dengan syarat syarat jual beli dalam Islam dan telah mengenepikan " hak syufa'at" (حق الشفعة )  dalam Islam.

3. Pembelian ini juga termasuk dalam bab " البيع على بيع اخيه" ( membeli barangan yabg telah dibeli oleh saudaranya) yang diharamkan dalam Islam sebagaimana hukum "الخطبة على خطبة اخيه" (meminang perempuan yang sudah bertunang) kerana tanah tersebut dalam proses pembelian oleh Amanah dengan tuannya, namun ditangguhkan akibat pemiliknya meninggal dunia dan menunggu sehingga balu habis edah untuk meneruskan perundingan.

4. Pembelian ini juga menjadi haram kerana boleh menimbulkan "الضرر"  iaitu mudharat kepada tuanpunya bangunan dan boleh menimbulkan keresahan masyarakat, sedangkan qaedah fiqh menetapkan:
 "  الضرر يزال"

(perkara perkara mudharat hendaklah dielakkan)

Wallahu'alam

Che Ibrahim Mohamed.
Naib Pengerusi Amanah Kelantan.

23 Oktober 2017.

29 Responses to "Budak-budak baru nak "up" pacak bendera depan Wisma Tok Guru."

  1. Bila sesuatu benda dah nak mampus, ia akan meracau tak tentu hala.
    Begitu juga la dengan parti agama ni!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org lain dah beli tanah dan dah bagi notis keluar silalah akur pok amid.. ari tu dah curi kerusi ni nak curi bangunan pulak ke pok amid?

      Delete
    2. Bersabar Dan ikut hukum islam,jika tidak semua pelawok belako,

      Delete
    3. Ye ke kamu dan DAP nak ikut hukum islam? ..

      Delete
    4. Ye ke PAS ikut hukum Islam???

      Baiah cerai bini pun dah confirm tak ikut Islam hahahahaha!!!

      Kau suruh PAS tunjukkan geran tanah tu milik PAS ke tak???

      Kalau bukan milik PAS nak suruh orang keluar buat apa???

      Delete
  2. Lagi satu, kerusi tu milik parti ke milik wakil rakyat???

    Kalau milik parti wakil rakyat bebas tak boleh jadi wakil rakyatlah macam tu!!!

    Dah kerusi tu bukan milik parti, yang PAS nak sibuk apahal???

    Bodoh tak bertempat walaon ni!!!

    ReplyDelete
  3. Kalau dah tak ada bukti akaun affin janganlah memandai kata ada.. kan dah malu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau tahu tak ada bukti bicara pun belum lagi keh keh

      Kau patut lagi malu kau tuduh LGBT rupanya kelantan tempat menternak LGBT keh keh

      Kau patut lagi malu kau tuduh pesta arak Terengganu tempat hadi pun ada pesta arak keh keh

      Kau patut rasa malu kata nak saman Husam dan Rafizi sampai sekarang tak saman keh keh

      KAU PATUT RASA MALU RIBUT TAK TAUFAN PUN TAK, KAU KATA AKAUN AFFIN TAK ADA KEH KEH

      Mana kau tahu tak ada bukti akaun Affin tu keh keh

      Cuba kau tunjuk bukti keh keh

      Ke kau nak cakap kau mimpi jumpa ayatollah hadi 15 kali tu yang kau kata ada bukti tu keh keh

      Delete
  4. Aku saja je panjing kau suruh kau cakap pasal mimpi husam jumpa nik aziz 15 kali tu keh keh

    Tak ada satu pun dalam pengetahuan aku yang menunjukkan sah akaun affin tu tak ada!!!

    Yang sah adalah pasar perempuan nak masuk kena menonggeng hahahahahahaha

    Kata Serambi Mekah, kalau dah menonggeng bagai, serambi tehran di iran kot hahahahahaha

    ReplyDelete
  5. Hujah ko kini tak dapat membanggakan penyokong pan lagi.. macamana nak suruh org kembalikan kepercayaan kpd husam.. sekali klepet sampai bila2 org ingat.. apatah lagi SR memang dorang serik lah kena klepet dgn dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama ni kau berhujah mana ada fakta???

      Berapa kali kau dah kantoi klepet???

      Kau tunjuk satu je bukti SR tak ada akaun Affin tu??? Ada tak??? Kenyataan SR ke??? Peguam ke??? Pengurusan kes mahkamah ke???

      Kau nak persoalkan benda yang kau pun tak tahu nak buat apa???

      Kau cabar orang berhujah bagai kau nak ikut cara berhujah budak tak sekolah ke???

      Tak payah ada disiplin ilmu???

      Kau nak cerita panjang2 benda yang kau pun tak boleh buktikan ada nak buat apa???

      Mana bukti Husam atau SR tak ada akaun Affin tu???

      Nanti jadi balik macam kes pesta arak kau, di negeri ayatollah kau Terengganu pun ada!!!

      Ataupun macam kau tuduh LGBT macam2, rupa-rupanya Kelantan yang ternak LGBT!!!

      Husam bukan macam pemimpin2 PAS biasa yang bodoh nak mampos!!!

      Kau cakap macam2 nanti kau kena balik!!!

      Kau nak cakap orang klepet berapa kali kau dah kantoi klepet???

      Delete
  6. Baik kau fikir bagaimana nak kembalikan kepercayaan orang ramai terhadap PAS daripada Husam sebab kau tu bodoh!!!

    Husam belum kantoi menipu!!!

    PAS dah banyak kali kantoi!!!

    1. Ayatollah hadi awang kantoi pasal UG ada bukti video dan kenyataan2 lain. Aku boleh beri link youtube. Aku bukan macam kau berhujah merepek tak ada bukti!!!

    2. Nasruddin Hassan ketua penerangan PAS kantoi memfitnah Lim GUan Eng!!!

    3. YDP PAS Padang Serai kantoi memfitnah di Pulau Pinang tak boleh azan!!!

    4. YDP PAS Gombak kantoi memfitnah ada pesta LGBT di Pinang!!!

    5. Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Riduan Mohd Nor kantoi merapu berkenaan RUU 164

    6. Kerjaan PAS Kelantan kantoi rembat tanah adat Orang Asli

    7. Ayatollah hadi kantoi memfitnah Dr Yusuf Al-Qaradhawi dan Persatuan Ulama Dunia!!!

    8. Ayatollah Hadi kantoi mengeluarkan kenyataan syirik!!!

    Hujah aku tak membanggakan orang PAN??? Buat apa nak berbangga-bangga!!!

    Hujah kau membangangkan Penokong PAS kau tak sedar ke???

    Atas tu semua hujah PAS kaki klepet!!!

    Kau sebut sekarang, antara hujah kau Husam tak ada akaun Affin yang kau sendiri tak boleh buktikan dengan hujah aku PAS kaki klepet mana kau ingat betul???

    Kau ingat depan Allah kau boleh buat bodoh macam ni ke???

    Allah bukan kira kau bodoh kat sekolah ke tak, Allah mengira kebenaran!!!

    ReplyDelete
  7. Antara hujah bebal pihak PH ialah bila kaki klepet menuduh tanpa bukti, org lain pulak nak kena cari bukti bhw si klepet memang tak ada bukti.. aku tak akan lupa hujah bodoh ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tuduh ada orang tuduh pemantah pesta arak sebagai taliban tu mana bukti kau???

      Aku search yahoo dan google tak ada pun???

      Kau tak rasa ke kau tuduh diri sendiri bebal sebab tak ada bukti keh keh

      Kau tu bodoh nak mampos macam mana pulak orang bodoh macam kau sekolah pun tak pandai cakap orang lain hujah bodoh??? Yang confirm bodohnya kau keh keh

      aku ada satu soalah, kaedah mursalih al-mursalah tu kaedah Islam ke kafir???

      Apasal kau kafirkan??? keh keh

      Lagi satu, bila pulak orang lain seperti hadi kena cari bukti??? Dia tak perlu cari bukti, dia hanya perlu pergi saman je!!!

      Ke dia dah tahu bukti tu dah ada dengan SR, itu yang kecut telur tu!!!!

      Nanti kalah di England kalah lagi di Malaysia keh keh

      Kau tunjukkan pada aku kenapa orang lain kena cari bukti keh keh

      Siapa suruh orang lain cari bukti entah, bodoh nak mampos dia ni bebal yang amat!!!

      Sebab tu Allah laknat PAS sebagai PIGS, hukum ISlam pun nak dikafirkannya!!!

      Bangang betul

      Delete
  8. Aku ada dua soalan untuk kau

    1. Adakah kaedah Mursalih al-Mursalah tu kaedah Islam???

    Kenapa kau kafirkan???

    2. Adakah salah Exco kafir memebelek fatwa??? Kalau salah kenapa kerajaan PAS Kedah membenarkan exco kafir belek fatwa???

    Kenapa kau tak memunafikkan kerajaan Kedah pimpinan PAS seperti kau memunafikkan orang lain???

    Ke kau dah jadi munafik, dah bodoh merapu meraban je aku tengok kau ni??? Keh keh

    ReplyDelete
  9. Aku pun hairan dengan walaon ni,

    Dia kasihankan mak bapak Omar Daud nak buat apa??? Patut kasihankan mak bapak dan keturunan dia sendiri dulu!!!

    Bodoh sangat!!! Patutlah guna nama anonymous, malu sebab diri sendiri bodoh hahahahaha!!!!

    Untuk buktikan kau ni bodoh ke tak aku ada beebrapa soalan.

    Kau kata exco kafir tak boleh belek fatwa. Zaman pemerintahan PAS di Kedah exco kafir belek fatwa.

    Soalan aku:

    1. Salahkah exco kafir membelek fatwa sedangkan al-Quran dan Hadis tidak dilarang orang kafir membelek atau membaca sekalipun seperti saidina Umar ketika kafir memeluk Islam selepas membaca al_quran yang diberikan adiknya???

    2. Adakah kau bermaksud fatwa lebih tinggi daripada al-Quran sehingga orang kafir tak boleh belek???

    3. Kalau kau bermaksud fatwa lebih tinggi daripada al-Quran kenapa kau tak kafirkan atau munafiqkan Ustaz Azizan bekas menteri besar PAS Kedah sebagaimana kau mengkafirkan dan memunafiqkan Pulau Pinang???

    4. Kalau fatwa lebih rendah daripada al-Quran, yang kau mereka-reka hukum buat apa??? Kau dah masuk syiah ke berani reka-reka hukum???

    Bodoh nak mampos keh keh

    Isu ni je dah terserlah kebodohan, berani pulak nak cabar2 orang!!!!

    Bangang bertingkat2!!!

    ReplyDelete
  10. Soalan tak lari tajuk.

    PAS bodoh ke tak beli tanah dengan perempuan di dalam iddah hahahaahahah???

    Prinsip asas perniagaan Islam tidak boleh mengandungi tiga perkara ini:-

    1. al-Maisir : judi : gambling

    2. al-Gharar : ketidak-pastian : uncertainty

    3. al-Riba : faedah : usury

    kalau ada sekurang-kurangnya salah-satu daripada tiga perkara ni, transaksi tersebut tidak sah!!!

    Tanah tersebut, masih lagi di dalam pertikaian waris, PAs pergi beli, tak ke bangang PAS tu???

    Silap, bukan PAS beli pun, dalam carian Pejabat Tanah dan Galian tak ada pun nama PAS!!!

    Kalau tak ada nama PAS, jadi PAS bukan pemilik!!! Kalau PAS bukan pemilik, kenapa nak suruh orang keluar???

    Aku pun tak tahu betapa bangangnya orang2 PAS, termasuklah walaon ni hahahahaha!!!

    Sekali terkeluar daripada kaedah perniagaan Islam rupanya, tak ke BANGANG!!!

    Bangang bertingkat-tingkat!!! Mengaku parti ISlam tapi ajaran ISlam pun tak tahu nak buat apa???

    ReplyDelete
  11. Dia ingat bila dia timbulkan isu pasar dia dah tak payah nak jawab pasal akaun affin.. org pan boleh lah dia klepet.. dasar mat klepet kaki subahat.. keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah cut and paste nampak!!! Dah buntu ke???

      Orang tak berilmu macam kau, tak dapat jawab isu lari, macam zamihan al-lari pulak dah hahahaha!!!

      Delete
    2. Kau ingat isu affin yang kau pun tak tahu pangkal butir kau ingat kau tak payah jawab pasal isu-isu di bawah:

      1. Isu pasal bontot tertonggeng

      2. Isu hadi membantah dalam hati pesta arak

      3. Isu hiv akibat lgbt meningkat di Kelantan

      4. Isu pas suruh orang keluar bukan tanah pas

      5. Isu pas beli tanah pada perempuan dalam idah yang masih dalam pertikaian dengan waris-waris

      7. Isu exco kafir kerajaan PAS Kedah belek fatwa macam exco Pulau Pinang

      8. Isu PAS rembat tanah orang asli

      9. Isu PAS nak rembat tanah orang kampung

      10. Isu UG

      11. Isu kau bodoh mengkafirkan hukum Islam hahahahahaahahah!!!!

      Tuduh kafir dan munafik pada orang, sampai hukum Islam kau kafirkan hahahahahahahaha!!!!

      Kau lari tajuk pun aku tak hairan lah!!!

      Orang bodoh macam kau, cerita macam2 akhir makan diri sendiri hahahahaahhahaah!!!

      Kau ingat akaun affin tu tak ada dengan SR ke???

      Punyalah bangang budak ni. Sekolah dahlah tak tinggi, kaedah hukum Islam pun dia kafirkan!!!

      Tak habis lagi pulak tu hahahahaha!!!!

      Tunjuk lagilah bodoh kau!!! Semakin kau tunjuk kau tu tak cerdik semakin taksub kau dengan hadi, semakin ramai orang yang baca meluat dengan kau hahahahahahah!!!!

      Delete
  12. Kantoi: PAS guna komisyen balak untuk beli Wisma Tok Guru

    Kelulusan kawasan balak seluas 5,500 ekar kepada tiga buah syarikat yang dimiliki orang yang sama didedahkan sebagai modus operandi untuk membiayai pembelian tapak Wisma Tok Guru.

    Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan, Datuk Husam Musa berkata, beliau dimaklumkan secara jauh bahawa salah seorang ADUN Kelantan telah mengutip sejumlah wang daripada pengarah syarikat yang terlibat. Sebahagian wang inilah telah digunakan untuk membayar tapak tanah Wisma Tok Guru, katanya di majlis dialog di Lakloh Kuala Krai malam tadi.

    Beliau mempersoalkan apakah asas 5,500 ekar hutan Kuala Pahi diluluskan kepada tiga syarikat yang dimiliki oleh orang yang sama. “Khazanah hutan dan tanah untuk perladangan baharu negeri Kelantan semakin pupus. “Kelulusan baharu sepatutnya dibuat secara tender terbuka yang telus demi meningkatkan hasil negeri untuk faedah rakyat Kelantan.

    “Juga dengan cara memilih syarikat yang layak dengan kemampuan kewangan yang tidak diragui bagi mengelakkan kroni dan Ali Baba mengambil kesempatan mengaut kekayaan dengan mudah atas harta rakyat,” katanya. Lebih penting lagi menurutnya, hutan dan tanah yang semakin berkurangan di negeri itu patut diutamakan kepada rakyat jelata untuk dibangunkan demi meningkatkan ekonomi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, PAS parti klepet duit rupa-rupanya hahahahahahah!!!! Makan duit balak hahahahha!!!

      Patutlah lawan di mahkamah dengan orang Asli pun kalah!!! Tak berkat hahahahaha!!!

      Lupa satu lagi isu, staff harakah tuduh the vocket buat iklan lucah akhirnya staff harakah sendiri kantoi tengok blue hahahahahaha!!!!

      Patutlah tengok blue, ketua pengarah harakah tengok porno di Jerman!!!

      Guru kencing berdiri, murid kencing berlari, tak berkat hahahahaha!!!

      Macam ni cerita pejuang Islam hahahah!!!

      Kena bodoh jelah!!!

      Delete
  13. Mangkok walaon,

    Berlambak2 isu pun kau tak boleh jawab, kau nak cerita pasal isu akaun affin hahahahahah!!!

    Okaylah kesian dengan kau, semua isu pun kau tak boleh jawab, konon isu affin jelah yang kau agak2 boleh menang macam tu hahahaha!!!

    Tajuk kat atas lain tulis lain patutlah budak ni tak pandai kat sekolah dulu hahahahah!!!!

    Kau kata Husam pakai kaedah kafir, kau beri hujah kau, aku tunggu!!!!

    ReplyDelete
  14. Berharap sangat agar dia tak menghampakan pendokong PAN agar segera tunjukkan bukti akaun affin agar pendokong PAN tidak lagi kelihatan bodoh walaupun pd hakikatnya memang dah bodoh.. keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Berharap sangat agar kau dapat buktikan kaedah yang husam pakai adalah kaedah kafir hahahahaaa

      2. Berharap sangat agar kau dapat buktikan hadi membantah pesta arak di Terengganu hahahahaha

      3. Berharap sangat agar kau dapat buktikan kau tak munafiq atau kafirkan ustaz Azizan kerana exco Kerajaan PAS Kedah yang kafir belek fatwa hahahahahahaha

      4. Berharap sangat agar kau dapat buktikan bahawa lot gerai pasar tonggeng bontot tak menambah bilangan pengidap HIV akibat gay di Kelantan hahhahaahhaha

      5. Berharap sangat agar kes di London berjalan segera supaya hadi kantoi kebas duit 90 juta hahahahahahahaha Padan muka kau!!!!

      Kau sendiri bodoh sekolah tak pandai ada hati kata orang lain bodoh!!!!

      Selama ni kau berdebat pun kena balik diri sendiri, kau nak suruh hadi tersampok penyakit kau ke hahahahahahah!!!!!

      Aku gembira je bila hadi kantoi!!!!

      Orang kafir belek fatwa apa cerita??? Kenapa kau tak kafirkan atau munafiqkan Ustaz Azizan pulak??? keh keh

      Bodoh budak ni. Agaknya banyak makan semut ahhahahahahhaha!!!!! Keh keh

      Delete
  15. Walaon an anonymous suruh tunjuk bukti??? Aku nak tergelak gila!!!!

    Aku cabar dia beri hujah itu je yang dia boleh keluarkan hahahahahahahaha!!!!

    Siap kafirkan prinsip perundangan Islam pulak tu hahahahahahhaa!!!!

    Ya Allah, aku nak je doa dia hidup dalam kejahilan. Sebab orang2 bodoh macam nilah buat buat tempat berniaga sama besar dengan jamban hahahaha!!!

    Mintak bukti pulak kes baru berjalan di mahkamah hahahahaahahahaa!!!!

    Kau kena karang kau sakit!!!!

    Cerita pasal malu pulak dah hahahahahaha!!!!!

    Cuba kau cakap pada aku ayatollah hadi membantah dalam hati pesta arak kau tahu ke malu???

    Kau tuduh lgbt sana-sini negeri pemerintahan PAS sendiri banyak gay kau tahu ke malu???

    Dulu kau cakap DAPigs sekali Allah laknat PAS sebagai PIGS kau tahu ke malu???

    Berapa banyak kemaluan kau daa masih minta nak dimalukan lagi!!!!

    Patutlah doa PAN jahanam PAS sendiri yang jahanam, kaki maksiat tak tahu malu!!!!!

    Kau kata Exco Kafir tak boleh belek fatwa, exco kafir di bawah kerajaan PAS Kedah belek fatwa jugak kau tahu ke malu???? keh keh

    Bila di dalam perbicaan SR tunjuk akaun Affin tu checkmate hadi, memang mampos masuk hospital sakit jantung la, walaon minta hadi cepat mampos!!!!

    Aku memang nak tergelak bodohnya budak ni Na'uzubillah!!!!

    ReplyDelete
  16. Aku tak tujukan kpd sesiapa hujah bernas aku ni.. mula2 aku sangka dia bijak sangat temberang sana temberang sini.. ni mesti sedara kembar dgn mat klepet ni.. keh keh..

    Nak suruh org keluar dari zon bangang konon tapi rupanya dia sendiri dah lama dok dalam zon bangang.. cut and paste pun tak reti nak dibezakan dgn copy and paste..keh keh

    Mulai hari ni aku gelarkan org tu sbg nibodo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang walaon PAS kaki gelar!!!!

      Kau cakap aku apa walaon PAS tak gelar???

      Munafik, kafir, syiah, khawarij, wahabi, wasabi dan lain-lain!!!! Setakat nibodo tu apa sangatlah!!!

      Memanglah kau kena keluar zon bangang pasal kau tu bangang sangat!!!!

      Isu kafir belek fatwa untuk orang mukmin pun kau dah salah!!!

      Fatwa tu untuk orang muslim ke mukmin???

      Kau boleh beza tak muslim dengan mukmin???

      Cut and paste kau bising yang kau orang Islam dengan orang beriman pun tak boleh beza apa cerita???

      Fatwa untuk orang mukmin konon!!! Punyalah bangang!!!

      Gelarlah lagi, yang aku tahu kau tak pernah nafikan kau sekolah tinggi hahahahaha!!!

      Lepas tu nak panggil orang bodo hahahaha!!!

      Tak sedar diri!!! Diri sendiri bodoh tak ada pelajaran, kaedah perundangan Islam kau kafirkan, punyalah bodoh nak panggil orang lain bodoh hahahahahahahahahaa!!!!

      Bodoh punya walaon tak ada pelajaran, menipu serupa dengan walaon-walaon yang lain!!!

      Aku ingatlah walaon, memang tarbiah PAS jadikan orang bodoh, buat pasar tonggeng sama besar dengan jamban hahahahahahahaa!!!

      Tak reti tambah pendapatan negeri, klepet balak hahahahahahahahaha!!!!

      PAS kaki klepet hahahahaahaha!!!

      Kalau kau panggil aku nibodo, aku pun nak gelarkan kau sebagai nibabi hahahahahahah!!!

      Kan ke PAS tu PIGS hahahahahahah!!!!

      Babi je yang bodoh tara tu hahahahahah!!!

      Kan nibabi!!!!

      Delete
  17. Kau ni bodohlah anonymous,

    Mengaku hujah kau bernas hahahahahahah!!!

    Mengkafirkan kaedah perundangan Islam bernas ke hahahahahahhaha!!!

    Sebab tu orang kata taksub tu datang dengan bodoh!!!

    Sampai mengkafirkan sistem perundangan Islam, tak salahkan mulai hari ini aku gelar kau nibabi???

    Babi je perangai jelek macam ni hahahahahahaha!!!

    Allah tak pernah larang orang bukan Islam belek al-Quran kitab teragung umat Islam, kau boleh halang orang belek fatwa!!!!

    Apasal kau bodoh sangat mengharamkan yang halal???

    Adakah kau layak bergelar NIBABI???

    HAHAHAHAHAHAHAH ORANG BANGANG MEMANG MACAM NI, SEMUA ORANG KATA DIA BODOH, DIA SENDIRI MENGAKU BERNAS HAHAHAHAHAHHAHAH!!!!

    BANGANG PUNYA MANUSIA!!!

    ReplyDelete