Terkini

PAS sudah bertanding di Bukit Gantang sejak1959.- Pak Mat Che Din

PAS Kawasan Bukit Gantang ~ Dibawah kelolaan Lajnah Penerangan Kawasan serta Lajnah Kebajikan Kawasan baru-baru ini telah berjaya menjejaki 3 tokoh pejuang awal PAS disini yang dahulunya Palimen Bukit Gantang ini di panggil Parlimen Larut Selatan.

3 orang tokoh yang dijejaki ialah Bekas Calon PAS 1964 iaitu Allahyarham Tn Haji Idris B. Bashah,Allahyarham Tuan Adnan B. Mohamad sebagai Wakil Calon dan Saudara Mohamad B. Din yang satu-satunya tokoh yang masih ada dan masih ingat sejarah silam. Pak Cik Mohamad B Din telah menceritakan segalanya didalam mengharungi perjuangan bersama PAS pada peringkat awal penubuhan disini.

Mohamad B. Din yang mesra dipanggil Pak Mat adalah sahabat karib kepada Allahyarham Tuan Haji Idris dan Allahyarham Tuan Adnan pada zaman tersebut . Pak Mat adalah AJK ranting (Ranting adalah Cawangan ketika ini) juga seorang pemandu calon PAS pada waktu pilihanraya 1964.

Puan Saerah anak kepada Allahyarham Calon PAS 1964 Hj Idris Bashah menerima Anugerah Jasamu Dikenang dari Ustaz Idris,kelihatan YDP Bukit Gantang dan Ketua Lajnah Kebajikan

Saudara Zubir menerima Anugerah Jasamu Dikenang bagi pihak ayahandanya Allahyarham Adnan Mohamad.

Pak Mat menitiskan air terharu dengan anugerah yang terimanya

15 April 2012- PAS Kawasan Bukit Gantang telah meraikan tokoh pejuang ini serta wakil tokoh dengan menyampaikan “Anugerah Jasamu Dikenang “ kepada tokoh dan waris kepada tokoh tersebut bagi menghargai segala jasa perjuangan mereka terhadap PAS di Bukit Gantang khususnya. Anugerah ini disampaikan oleh Ustaz Idris Bin Haji Ahmad (AJK PAS Pusat)didalam majlis perasmian Mesyuarat Agung Tahunan PAS ke 45 Kawasan Bukit Gantang disini.



0 Response to "PAS sudah bertanding di Bukit Gantang sejak1959.- Pak Mat Che Din"

Post a Comment