Terkini

Mahathir tidak patriotik macam Habibie


BJ Habibie
Jika di Indonesia  ,Habibie  mantan Presiden Indonesia tidak menghina Presiden atau ganggu dan ajar  tugas Presiden.Tapi berlainan dengan Malaysia, Mahathir  ganggu tugas Perdana Menteri  yang sedia ada. Contoh semasa Pak Lah jadi PM , berapa banyak dia ganggu tugas Pak Lah. 
Terima kasih Bapak Susilo,berani beri "warning "kepada Hj Najib.

PETALING JAYA:  Indonesia mengajak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak mengulang kembali insiden penghinaan terhadap mantan Presiden BJ Habibie yang dilakukan bekas Menteri Penerangan Malaysia, Tan Sri Zainuddin Maidin.
Permintaan itu disampaikan oleh Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono  atau lebih dikenali dengan panggilan SBY kepada Najib dalam pertemuan di Kuala Lumpur baru-baru ini.
“Saya sampaikan kepada Pak Najib (PM Malaysia Najib Razak) marilah kita cegah hal begini terus terjadi,” kata Presiden Indonesia itu kepada wartawan di Jakarta hari in seperti dilaporkan Repbulika Onlinei.
Menurut Susilo, Najib memberitahu bahwa tulisan tersebut tidak mewakili suara pemerintah ataupun Umno  yang sedang berkuasa.
“Memang diberitahu kepada saya, …itu pandangan seseorang yang katanya disampaikan menyusul pertemuan Bapak Habibie dengan salah satu tokoh politik di Malaysia,” katanya.
Susilo memahami jika Malaysia saat ini sedang menghadapi pilihan raya umum sehingga banyak isu yang menjadi sensitif .
Namun beliau menilai tulisan mantan menteri Malaysia tentang Presiden Habibie itu tidak baik bagi hubungan persahabatan, kerja sama dan hubungan dagang.
“Sungguhpun demikian bagi saya pilihan raya umum atau tidak tentunya harus saling menjaga, apalagi kalau merendahkan ketua negara atau mantan ketuaa negara-negara lain,” katanya.

0 Response to "Mahathir tidak patriotik macam Habibie"

Post a Comment