MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Media Baru halang media ortodok cincang lumat Pakatan -Idris Ahmad

Media Baru halang media ortodok cincang lumat Pakatan Rakyat.-Ustaz Idris Ahmad.

Ustaz Idris Ahmad menyatakan ,jika peristiwa keganasan di Lahad Datu berlaku 10 tahun yang lalu sudah pasti pemimpin Pakatan Rakyat dicincang lumat oleh media ortodok Umno di negara ini. Nasib menyebelahi PR kerana sekarang ada media baru, maka penjelasan boleh dibuat secepat kilat. Dengan ini perancangan mereka untuk mengaitkan peristiwa ini gagal. 


Menurut Ustaz Idris Ahmad lagi,cuba bayangkan sewaktu langit terbuka ini pun media Umno masih menyebarkan fitnah kononnya ia ada kaitan dengan pembangkang khususnya Datuk Seri Anwar Ibrahim. "Pelik bin ajaib, di Semenanjung mereka menuduh Pakatan Rakyat hendak buang Raja, manakala di Sabah Pakatan Rakyat hendak melantik Raja."kata Ustaz Idris Ahmad. 



Di samping itu Ustaz Idris mempersoal,kenapa pemimpin Umno BN masih berfikiran primitif walau pun berada di zaman maklumat di hujung jari. Di dalam suasana gawat sehingga terkorban anggota keselamatan,  media yang menjadi tali barut Umno tidak pernah bertaubat dan insaf untuk menghentikan kerja jahat mereka demi memuaskan nafsu serakah ketuanya.



Dalam pada itu bagi Ustaz Idris Ahmad,penjelasan pantas melalui media alternatif seperti  kenyataan yang disiarkan portal berita interaksyon.com, anak kepada Sultan Jamalul Kiram III, Puteri Jacel Kiram menafikan ada hubungan dengan pembangkang Malaysia.



Ustaz Idris Ahmad menegaskan media Umno cuba menggelap berita bagaimana Saudara Lokman Adam Exco Pemuda Umno mengaku menjadi penasihat Sultan Sulu. 



"Jika Lokman ini pemimpin PR, maka gegak gempita dunia dengan mengatakan bahawa PR menjadi penasihat kumpulan pengganas Sultan Sulu sehingga mengorbankan anggota keselamatan negara."

0 Response to "Media Baru halang media ortodok cincang lumat Pakatan -Idris Ahmad"

Post a Comment