Terkini

Ada ulamak ,sumber maklumatnya SB.

Pening kepala ,apabila segelintir ulamak menjadikan SB sumber maklumat.Pening kepala juga apabila mereka yang pergi mendengar perbicaraan isu Syiah dituduh Syiah.Pening kepala juga apabila Tuan Lawyer yang menjadi peguambela sesuatu kes dituduh juga terlibat dalam kes itu.Jika peguam itu bela orang yang didakwa membunuh,dia juga dituduh pembunuh.Apabila ditanya siapa pemberi maklumat ,jawapannya SB? 

Pening kepala juga apabila profesional tidak boleh menjadi pemimpin,jika begitu baik pinda sahaja perlembagaan.Dari Presiden hingga ke Ketua Cawangan  dan AJK ,perlunya lulusan agama yang memimpin.Tak payah "kenen-kenen" lagi kami nak ulamak untuk jadi Ketua,sebab sudah ada dalam perlembagaan.

Akan tetapi,beranikah untuk meminda Perlembagaan PAS ,"Hanya Ulamak Boleh Jadi Pemimpin(Ketua).

1 Response to "Ada ulamak ,sumber maklumatnya SB."

  1. Tuan,

    Kumpulan pro ulamak kena faham bahawa zaman dah berubah. Manusia semakin cerdik dan dapat menilai segalanya. Zaman k3na cucuk hidung dah berlalu.

    Depa kena berubah la. Tidak jadi macam UMNO la s3makin hari terpinggir dari arus perdana. Zaman sekarang kena bersaing kerana pelbagai saingan m3nanti dimana-mana. Dah tak boleh nak pakai ayat2 ugut lagi. Tak boleh nak guna serban b3sou s3bagai lambang untuk orang mengikut kata mereka membuta tuli.

    Pedih gak sindiran tuan. Itu langkah orang yang tak blerupaya untuk menghadapi realiti yang ada didepan mata. Jadi depa kena perlengkapkan diri dengan k3bolehan2 tambahan selain faqeh ugama jika hendak hidup zaman sekarang. Dok rok cetong dengang skill2 lamo.

    ReplyDelete