Terkini

Sekarang tak perlu PAS ganti UMNO..

Dap, Pkr dan Pas mesti menyelesaikan perbezaan pendapat sebelum PRU 14 yang tinggal 2 tahun lagi.

Jika tidak ,tak payahlah sebut  untuk jadi kerajaan.Tak payahlah sebut Pas ganti UMNO.Kalau sekadar hendak jadi pembangkang kuat, cukuplah kerja seperti sekarang.

Perbezaan pendapat di peringkat atasan, yang teruknya pemimpin peringkat bawahan.Mereka yang terpaksa menjawab isu.

Pemimpin atasan, mereka boleh berlakon.Rakyat yang memerlukan kerajaan baru, yang tersepit.

6 Responses to "Sekarang tak perlu PAS ganti UMNO.."

  1. Pucuk Pimpinan Pas juga membutuhkan Pembahruan......... Yg ada sekarang dah expired..........dasar perjuangan ostst2 dah sama dgn Perkasa sheikh braheng Ali al- lompat, yaitu atas dasar kaum...........Pas for all mesti diteruskan.........didoakan setiap hari, Pas tak lompat ala katak utk "quantum change to move forward".

    ReplyDelete
  2. Tuan

    "Dap, Pkr dan Pas mesti menyelesaikan perbezaan pendapat sebelum PRU 14 yang tinggal 2 tahun lagi."

    Bukan DAP,PKR dan PAS perlu selesaikan. Ia adalah masaalah dalaman PAS. Apa yang berlaku ialah segelintir kecil pemimpin yang bertelagah ( senang cerita puak Haji Hadi) cuba mencapai matlamat mereka dengan membawa agenda puak mereka ke dalam PR. Mereka berani mengucarkacirkan PR untuk mencapai matlamat mereka didalam PAS kerana mereka memegang jawatan penting didalam kepimpinan PAS Pusat.

    Ini yang kita k3na faham apabila melihat kekecohan yang berlaku didalam PR. Apa yang kumpulan ini sukar capai secara dalaman parti, mereka cuba mencapainya dengan mengucarkacir dan membuat onar didalam PR.

    Secara terus terang saya jelaskan bahawa kumpulan Haji Hadi tidak mampu untuk mempegaruhi sebarang muktamar PAS untuk membawa PAS keluar dari PR. Jadi salah satu alternatif yang kumpulan Haji Hadi ada ialah supaya PAS ditendang keluar dari PR. Jadi cara terbalik yang boleh dibuat ialah mewujudkan ketengangan, perbalahan, mengucar kacirkan PR agar 2 lagi rakan didalam PR akan men3ndang PAS keluar. Ini bukan serkap jarang. Ia adalah pengamatan dari pelbagai sabotaj yang dibuat oleh golongan ini diatas nama PAS sepanjang 6 tahun ini sejak s3lepas PRU 2008.

    Sila lihat apa jawatan Haji Hadi Dalam PAS? Apa jawatan Dato Haron Din, Nik Zawawi dan At takiri didalam PAS? Mereka menjawat jawatan penting didalam PAS. Dalam masalah dalaman PAS ha4i, mereka ini berada di puak mana? Mereka inilah watak-watak yang sering m3nimbulkan masaalah yang menghuru harakan PR.

    Isu te4baru pasal local council el3ction di penang yang cuba dikaitkan dengan 13 mei. Pertama isu ini t3lah dimatikan ol3h mahkamah persekutuan tahun lepas lagi, dalam bulan ogos 2014. Mahkamah pers3kutuan dah buat keputusan DAP Penang xboleh buat local council el3ction. Apa ke tujuan TGHH dok bangkit isu lapok yang dah selesai sekarang dan mengaitkan pula isu yang tak mungkin akan berlaku dengan mengaitkan dengan 13 mei? Kang orang kata Haji Hadi bodoh, tak layak jadi ulamak dan Presiden PAS, marah pulak.....

    Agenda yang jelas yang kita nampak, TGHH cuba mengajak DAP berbalah d3ngan PAS dimedia supaya wujud suasana kekacauan dikalangan parti PR, supaya TGHH dan puaknya boleh memberitahu akar umbi PAS bahawa PAS dah tak bol3h bersama PR lagi serta kena keluar dsb. Banyak angle bol3h dilihat tetapi inilah tektik yang diguna oleh puak Haji Hadi didalam pertembungan dalaman PAS. Sepanjang 6 tahun ini, inilah modus operandinya.....sangat konsisten.

    Jadi ahli PAS jangan tertipu dengan apa yang sedang berlaku didalam PAS sekarang. Puak Haji Hadi yang mahu membawa PAS keluar dari PR sedang buat p3lbagai helah, kadang2 kita pun sedih kerana caranya dah jadi cara UMNO, semata-mata untuk membawa PAS keluar dari PR walaupun caranya diluar Perlembagaan.

    Ahli PAS juga kena dapat membezakan antara tindakan PAS sebagai parti dengan tindakan kumpulan Haji Hadi untuk mencapai matlamat kumpulannya dengan m3nggunakan nama PAS!

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua salah presideng pas....

      Delete
    2. Tok ayoh hadi ping pernah berguru dgn ayoh pin g besut ke smpai jd dungu mcm ni?

      Delete
    3. Kalau di lihat kaedaan nya yang tak consistence sejak dari permilihan M.B Selangor mengambar kan dia bermasa'alah. Kalau tidak mau masa'allah itu membiak, elok di "BUNUH" sahaja sebelum keseluruhan para ahli PAS di jangkiti "VIRUS" tersebut.

      Delete
  3. Tuan

    Sedikit sambungan

    Kumpulan yang mahu membawa PAS keluar dari PR ( tuduhan popular kerana mereka mahu menyerahkan PAS dibawah pengaruh UMNO) adalah kumpulan beberapa kerat pemimpin PAS peringkat pusat sahaja. Kumpulan ini seperti yang kita kenali hari ini setelah 6 tahun isu ini berlarutan adalah terdiri dari tokoh-tokoh ugama yang berpegaruh di dalam PAS. Saya telah namakan mereka diatas. Tetapi mereka tidak menonjolkan kumpulan mereka secara terang dan jelas seperti GU atau PasMa. Mereka juga tidak berani mendedahkan agenda dan tujuan mereka secara terang kepada ahli-ahli PAS. Mereka berselindung disebalik jawatan dan geoaran ulamak yang ada pada diri mereja. Mereka meneruskan agenda mereka dengan menggunakan jawatan-jawatan rasmi didakam pucuk kepimpinan PAS Pusat. Tetapi modus operandi mereja kita nampak jelas.

    Isu untuk membawa PAS keluar dari PR walaupun jika ingin bersama UMNO hanyalah aliran pemikiran arah tuju politik PAS sama seperti tahaluf siyasi PAS dalam PR. Mengapa ia digerakkan s3cara rahsia didalam PAS ? Bila ditanya meteia nafi tetapi getakkerja mereka kita nampak!

    Pertembungan aliran pemikiran tentang halatuju parti bukan perkara salah walaup7n ia bertentangan dengan dasar parti semasa. Lontarkan aliran tersebut kegelanggang PAS untuk difahami oleh ahli-ahli dan tetpulanglah kepada ahli-ahli parti untuk menerima atau menolaknya. Setakat ini kita tidak diberitahu apa hujah akal dan syarie bsgi menyokong aliran pemikiran mereka untuk membawa PAS keluar dari PR. Apa masaalahnya sehingga dibuat secara gelap sehingga memecahbelahkan parti serta menjejaskan imej parti?....kita petlu ingat tokoh-tokoh aliran pemikiran ini sdalah pemimpin-pemimpin utama PAS dan merupakan tokoh-tokoh yang berpegaruh didalam PAS! Ini belum kita kaitkan dengan ketinghian ilmu ugama yang mereia mileki.....mengapa petbezaan aliran pemikiran ini dibiarkan berlarutan s3hingga memporakperandakan PAS?

    Perlembagaan PAS dengan jelas telah memberi makanisme untuk menyelesaikan masaalah perbezaan pemikiran ini. Memandang tahalul siyasi sekarang diluluskan oleh muktamar, kumpulan Haji Hadi patut berani mengemukakan aliran pemikiran mereka ke muktamar. Kumpulan ini dibarisi olrh ulamak2 berpegaruh di dalam PAS, apa mereka tidak yakin gagasan mereka akan ditolak oleh muktamar?

    Idea untuk mengkaji semula tahalul siyasi ini telah dilontarkan sebanyak 2 kali oleh kumpulan Haji Hadi ini. Kali pertama oleh Almarhum Dato Harun Taib. Kali kedua oleh Dato Haron Din semasa Muktamar 2014 lepas. Mengapa sekadar memancing sahaja?

    ReplyDelete