Terkini

Ada pangkat Datuk, Datuk Kazim pula, orang Melayu lagi suka.

Tahniah Datuk Ustaz Kazim Elias, dapat anugerah DATUK dari Kerajaan Persekutuan sempena  Hari Wilayah Persekutuan pada hari ini. Cuma ,PR atau PAS kena fikir kesan anugerah DATUK itu kepada Ustaz Kazim.Pengundi Melayu khususnya kaum wanita lebih  tertarik dengan ceramah atau kuliah Ustaz Kazim,kerana  sudah ada "title  Datuk".Jika tiada pangkat pun , orang Melayu sudah tertarik,inikan pula sudah ada datuk. Dewan Ulamak,kena buat kajian pengaruh Ustaz Kazim ini,undi Melayu merosot ,jika Ustaz Kazim berceramah.

5 Responses to "Ada pangkat Datuk, Datuk Kazim pula, orang Melayu lagi suka. "

  1. Ustaz Kazim dapat Datuk tuntu umat Melayu lebih memberi sokongan kepada UMNO. Lagi banyak ustaz UMNO dapat datuk lagi bagus.

    ReplyDelete
  2. Semua orang ada sumbangan dah serahkan usaha kita kepada Allah SWT. Bukan niat untuk pertikai siapa-siapa. Kencenderungan manusia yag dtg ceramah suka dengar benda yang menyeronokan. Kalau ada unsur kritikan yang mungkin dia tak seronok maka dia tak datang. Sebab itu orang melayu suka cerita rumah tangga, motivasi dan progaram mahabbah sebab menyeronokkan. Kalau tak percaya serita tentang muamalat, sentuh isu yang ada kait dengan politik berapa ramai nak datang. Contoh sebut sumber pendapatan yg haram ramai orang terima melalu rasuah. Rasuah berleluasa masa pilihanraya. Saya percaya ramai tookoh yg popular akan hilang popularitinya. Namun begitu saya tentang berbaik sangka dengan semua orang. Semoga Allah menyelamatkan kita pada zaman penuh fitnah ini.

    ReplyDelete
  3. Nak berhibur ke nak dngar ceramah agama. Sedarlah wahai muslimat

    ReplyDelete
  4. Pru 14 nanti calon menteri besar perak dari BN، zambri dah tak ada modal duduk kerusi MB.

    ReplyDelete