Terkini

Tuduhan ke atas Dr Hatta,amat berat,beristighfarlah.

Apa kata pembantu Dr Hatta.Beliau minta berlaku adil.

Salam perjuangan dan salam persahabatan buat semua,

1. Hari ini YB Haji Dr Mohd Hatta Bin Ramli digesa meletakkan jawatan atas tuduhan yang tertentu.

2. Saya amat bersimpati dengan tuduhan yang amat berat ini.

3. Pada tahun 2000 hingga 2004. Saya adalah pembantu beliau. Beliau yang saya kenali adalah seorang Dr yang meninggalkan jawatan sebagai Dr menjadi petugas sepenuh masa parti di Pusat Penyelidikan PAS di zaman arwah Almarhum Dato Fadzhil Noor. Elaunnya, kenderaanya, kehidupannya serba sederhana. PAS di saat itu hanya terdiri dari golongan ulama sebahagian besarnya. Pendekatan arwah Ust Fadhil dan pimpinan parti memikat beliau utk bersama PAS.

4. Pada saya, Dr Hatta adalah Seorang anak yang amat mengasihi bondanya dan penyayang pada keluarganya. Walaupun bukan berlatarbelakang ulama dan agama. Cintanya pada perjuangan sehingga pernah merengkok di penjara, naik turun mahkamah atas demonstrasi isu isu kemanusiaan. Sikap penyayang ini merentasi agama, negara dan budaya. Prinsipnya sentiasa menggalakkan dialog, mesra, bertindak atas realiti banyak memaut sokongan pelbagai budaya kepada parti ini. Kesederhanaan pendekatan, cermat dalam tindakannya menampilkan parti ini setanding dgn parti parti lain di negara ini.

Sahabat sahabat semua, beristighfarlah.

" Janganlah kebencian kamu terhadap sesuatu golongan sehingga kamu tidak berlaku ADIL. Berlaku Adillah. Sesungguhnya ADIL itu amat hampir dengan Ketaqwaan."

Borhanuddin Ahmad, Pegawai Penyelidik PPP. 2000 hingga 2004.
Setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan


2 Responses to "Tuduhan ke atas Dr Hatta,amat berat,beristighfarlah."

  1. Mereka yang terlibat didalam kempen memburuk-burukkan Dr Hatta adalah berketurunan kurang ajar dan masih mentah di dalam berpolitik. Mereka lebih mirip kepada NGO bertopi merah cermin, mamak-mamak tongkang yang terencat akal serta kiemaruk mencari publisiti murahan. Perangai sebijik macam samseng UMNO yang tidak berpelajaran...kalau anak jantan masuklah Dewan dan berdebat dengan cara sopan...kermukakan hujah kenapa Dr Hatta perlu meletak jawatan. Jangan buat perangan syaitan yang membuatkan orang ramai jijik kepada PAS.

    ReplyDelete
  2. Mereka claim kalau ada bukti..SD. Dr. Hatta boleh saman mereka.

    ReplyDelete