Terkini

Lawan Mat Sabu boleh, lawan Tok Guru Haji Hadi,kena maki.

Lawan Mat Sabu untuk jawatan Timbalan Presiden boleh.Tetapi apabila DS Nizar cadang Presiden perlu ditukar, hampir semuanya marah.Boleh siap maki DS Nizar lagi.

Siap label lagi. MENGAKU sayang Tok Guru, akhlak hancur. Dari sudut perlembagaan PAS tidak ada masalah untuk mana-mana pihak yang cukup syarat untuk bertanding pelbagai jawatan.

Maaflah akhlak penyokong tok guru sudah merosot teruk.

4 Responses to "Lawan Mat Sabu boleh, lawan Tok Guru Haji Hadi,kena maki."

  1. Golongan ulamak maksum macam imam 12.

    ReplyDelete
  2. Golongan ulamak maksum macam imam 12.

    ReplyDelete
  3. awak kenal ke Imam 12 tu? mereka adalah keturunan Rasulullah saw. kalau kamu kutuk mereka, samalah seperti mengutuk Rasulullah saw.

    sila baca surah As-Syura 42:23

    Al-Muqriziy menafsirkan ayat 'al-Mawaddah' itu sebagai berikut: "Aku tidak minta upah apa pun kepada kalian atas agama yang kubawakan kepada kalian itu selain agar kalian berkasih-sayang terhadap kerabatku".

    Abul-Aliyah mengatakan, bahwa Sa'id bin Jubair menafsirkan kata 'qurba' dalam ayat tersebut dengan 'kerabat Rasulullah s.a.w.'

    Abu Ishaq mengatakan, ketika ia menanyakan makna 'al-qurba' dalam ayat itu kepada Amr bin Syu'aib ia (Amr) menjawap, bahwa yang dimaksud adalah 'kerabat Rasulullah s.a.w.'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imam 12 tu imam y di agungkan penganut syiah la.ko xpayah la dok memandai tafsir ayat al-quran ikut sdap ati jer.atau ko nih syiah?

      Delete